Gå til innhold

Ubisoft mulling over merger with EA

Anbefalte innlegg

ubisoft.jpg

Kjempegodt nytt for oss gamers!

Ubisoft vurderar no å la seg slå saman med Electronic Arts!

Guillemot would not rule out a merger, although he stated that no merger is planned at this time.

We’re still considering. The first option for us is to manage our own company and grow it. The second option is to work with the movie industry, and the third is to merge. We think the market is going to grow fast, and we can take a big share of that market, so we don’t have to change the way things are done at the moment.

EA CCO Bing Gordon also commented on a possible acquisition, but neither confirmed nor denied its truth.

I think everybody is for sale. I think in general, successful intellectual properties in all media are undervalued, especially in our media.

So what would a merger mean for the average gamer? Probably what it means to consumers in other markets when big companies merge, competition falls, and corporate profits increase. Consider what happened to the Madden titles once EA gained an exclusive license on NFL games. With consumers complaining of bugs, and falling review scores, the quality of the franchise has suffered due to a lack of competition. Apply this on a industry wide scale and the implications are much more serious. While a single merger won’t destroy the market’s competitiveness overnight, it’s a step in that direction. What do you think of the possible merger?

http://www.xboxic.com/news/3045

Eg håpar faktisk at Microsoft game studios kjem inn og kjøp dei opp. Eller sikrar seg aksje majoriteten. Berre så lenge EA ikkje får lov til å grusleggje fleire gode IPar.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke hva om er så positivt over dette. Som kommentaren du quotet påpeker er den mest sannsynlige konsekvensen dyrere og dårligere spill dersom de største aktørene skulle finne på å slå seg sammen.

Nei, gi meg heller to store spillselskaper med knivskarp konkurranse.

Lenke til kommentar
ubisoft.jpg

Kjempegodt nytt for oss gamers!

Ubisoft vurderar no å la seg slå saman med Electronic Arts!

Kan ikke se hva som er posetivt med dette =/

EA har av en elr annen grunn bare lagd spillserier som blir dårligere og dårligere, utenom ProStreet som ser helt greit ut og høres helt harry ut.

Du syns vell det er posetivt at vi får se Far Cry armaggedon (som jeg bare fant på) og andre tullete far cry spill som ikke får bra kritikker, utenom på pc på grunn av grafikk og gameplayet der eier.

Begge disse spillselskapene mener jeg har lagd dårlig spill i det siste, kan sikke si at noen av wii spillene var bra.

Ubisoft har blitt nesten like gode som EA på og sleppe ut spillserier som bare blir av det samme hele tiden, utenom Assasins Creed som har nå til dags høres veldig populær ut, dette spillet kan virkelig skuffe, men håper da ikke det.

Siste ord er : Ubisoft + EA = Spillserier som blir kjedelig i lengden KOM MED NOE NYTT plz :love:

Lenke til kommentar

Er en stor misliker av at selskap slår seg sammen. Da får vi flere og flere oppfølgere og en generelt dårligere kvalitet på spillene.

Dog EA og Ubisoft er en alen av samme ulla, med at de spyr ut spill for profitens skyld. Slik sett vil vi vel ikke merke mye forskjell.

Håper vi ikke ender opp med 3 store studio til slutt, det ville vært helt på trynet. Da tror jeg og hele spillverden ville kollapse i dårlige spill og elendige oppfølgere. Men hva kunne vi gjort?

Lenke til kommentar
Håper vi ikke ender opp med 3 store studio til slutt, det ville vært helt på trynet. Da tror jeg og hele spillverden ville kollapse i dårlige spill og elendige oppfølgere. Men hva kunne vi gjort?

8850306[/snapback]

Dette er vel tilnærmet slik det er i film-verden idag. Du har noen få kjempestore studioer som dominerer markedet.

PS! Jeg har forresten en snikende følelse av at DBD ikke var veldig alvorlig når han skrev at dette var positivt :)

Lenke til kommentar

Nå er ikke Ubisoft akkurat et av de største selskapene i industrien, og i mitt syn er de iferd med å bli den nye EA hva kvalitet og innovasjon i spill angår. Det er selvsagt ikke positivt at EA skal drive å kjøpe opp mindre selskap men Ubisoft blir for min del ikke et stort savn. Savn i det at de fleste spillserier som har etterhvert blitt EA-spillserier har mistet så og si all sin originalitet.

Lenke til kommentar
Nå er ikke Ubisoft akkurat et av de største selskapene i industrien

8854352[/snapback]

Jo? Ubisoft er helt klart ett av de aller største spillselskapene. For å nevne noen av titlene og seriene:

Splinter Cell-serien

Ghost Recon-serien

Rainbow Six-serien

Rayman-serien

Prince of Persia-serien

FarCry-serien

Brothers in Arms-serien

Red Steel

Assassins Creed

Driver-serien

Call of Juarez

Lenke til kommentar

8854352[/snapback]

Jo? Ubisoft er helt klart ett av de aller største spillselskapene. For å nevne noen av titlene og seriene:

Splinter Cell-serien

Ghost Recon-serien

Rainbow Six-serien

Rayman-serien

Prince of Persia-serien

FarCry-serien

Brothers in Arms-serien

Red Steel

Assassins Creed

Driver-serien

Call of Juarez

8855265[/snapback]

+1

Sjølv om Ubisoft glir meir og meir i retning EA melking av IP's -- så er dei longt ifrå så galne som EA. Så eg ser helst at me har Ubi for seg sjølv eit par år til.

Lenke til kommentar

8854352[/snapback]

Splinter Cell-serien

Ghost Recon-serien

Rainbow Six-serien

Rayman-serien

Prince of Persia-serien

FarCry-serien

Brothers in Arms-serien

Red Steel

Assassins Creed

Driver-serien

Call of Juarez

8855265[/snapback]

"it is the third-largest independent video game publisher in Europe, and the seventh largest in the US."

http://en.wikipedia.org/wiki/Ubisoft

Altså Ubisoft når bare opp til tredje plass i Europa og ikke lengre en syvende plass i USA. Ikke akkurat hva man kan kalle et av de største spillselskapene i verden.

Blizzard alene er langt større enn hele Ubisoft

Activision er #2 i verden.

Og dersom du prøver å motsi dette, så er forskjell på størst og best, og det er også en smaksak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...