Darth Kjell Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Har litt problemer med å laste ned torrent-filer med Vista. Oppdaget dette da jeg skulle laste ned patch 2.1 til WoW. Etter en liten stund med nedlasting, ble jeg bare kobblet av nettverket. Først trodde jeg det var noe galt med nettverkskortet, helt til jeg så denne meldingen i event viewer: "TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts." Slik jeg skjønner det, er dette et sikkerhetstiltak slik at det skal bli mindre effektivt å hacke datamaskiner, for så å bruke de som zombie-maskiner. Spørsmålet er da, hvordan fjerner jeg denne limiten? Jeg vet at jeg kan justere torrent-klienter (vet ikke om det går med WoW-downloaderen da men) slik at den kun bruker et begrenset antall utgående kobblinger, men dette vil jo redusere ned- og opplastnings-hastigheten min, og det vil jeg jo ikke. Hvis jeg gjør det, forsvinner liksom litt av vitsen med fiber-bredbånd. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Tror det har noe med IPv6 å gjøre. Dersom du bruker IPv4 (som er vanlig ennå), så kan du prøve å deaktivere IPv6 i Vista. - Gå til kjør og skriv inn "services.msc" (uten klammene). Der finner du fram til IPhelper og stopper den. Sett den så til manuelt. - Når det er gjort kan du gå til egenskapene for koblingen din og fjerne haken for IPv6. Jeg har dessverre ikke Vista på denne maskinen jeg sitter på nå så jeg kan ikke navigere deg til dette. Mulig andre kan være behjelpelig. Om ikke skal jeg oppdatere denne posten når jeg kommer hjem rundt kl. 4 i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå