EchoSierra Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Har nylig kjøpt overnevnte hovedkort samt ram og cpu til min sønns PC. Ved første oppstart og under installering av Windows, hang maskinen seg gjentatte ganger (ved de innlagte automatiske restartene), trolig pga feil med initialisering av A:-driven. Er det noen som har erfaring med dette hovedkortet, er det brukbart, eller bør jeg prøve å få byttet det? Jeg må si jeg ble litt skuffet, har ikke hatt slike problemer med andre hovedkort jeg har hatt. Ved normal oppstart (kaldstart) funker allt bra, foreløpig. Et annet problem vi har fått, er jeg ikke sikker på om har noe med kortet å gjøre, men et nytt spill han fikk til jul, vil ikke starte på den nyoppgraderte PC'n. Det er "The sum of all fears", det innstalleres greit, men vil ikke starte, er det noen som har tips? Alle andre spill som er lagt inn kjører helt ok. EchoSierra. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Har selv bygd flere systemer uten floppy, og kommer frem til at det er noe slit. Å få den stupide softwaren (Les Windows)+ hovedkortet til å skjønne at man ikke vil ha floppy er akkurat som å gå på salg 2. januar. Det er et sabla slit. Jeg setter FD til none i BIOS, uten at det hjelper. Jeg slår av floppykontrolleren, uten at det hjelper. Eneste fullgode løsningen jeg har funnet hittil er å bite i det sure eplet; jeg kjøper en lusen floppy til 93,- og setter denne inn. DA slipper man dette tullet. Når det gjelder spillet, så er det veldig mange faktorer som spiller inn, og det gjør det vanskelig å uttale seg uten å vite litt mer om maskina du prøver å kjøre det på. Har du prøvd å oppdatere alle drivere (4in1, skjermkort og lydkort, etc.) pluss å oppdatere spillet? -KJ Lenke til kommentar
EchoSierra Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Takk for raskt svar. Vel, jeg uttrykte meg nok litt feil. Det er montert floppy, men maskina finner den ikke ved automatisk varmstart. Ved kaldstart går allt normalt og jeg kan browse disker og starte program som ligger på disketten, f.eks Win98 startup-disk. EchoSierra. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Uffda. Den er verre. Har du prøvd å skifte floppykabel? Det finnes også valg som styrer om maskina skal søke etter floppy ved oppstart, som du kan slå av. Sjekk om dette hjelper deg noe. Prøv også å skifte floppystasjon hvis du har mulighet til det. Sannsynligheten for at det er noen av disse feilkildene er forholdsvis stor, heldigvis. Er du uheldig så er det kontrolleren på kortet. -KJ Lenke til kommentar
EverQuest Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 har det HK i min pc også . det funker ikke sammen med mitt radeon 9700pro . guess bios flash er det neste jeg må prøve . men har nada peiling på flash av bios . xp 2400 msi kt7v 1 giga 2100 ddr og mere crap Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå