khelvik Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Hei! Er en stund siden jeg har fulgt med her, så jeg håpte dere hadde noen gode tips? Jeg tenker på å oppgradere maskinen litt. For øyeblikket har jeg: CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz HK: EPOX EP-9NPA Ultra, Nforce 4 Med noe tøyseram fra TwinMOS PC3200 DDR-Dimm Og ett Saphire Radeon X1900XTX. Det er vel tydelig at det er en pc som ikke akkurat er helt i harmoni ;P Er det noen som har tips til hva jeg bør gjøre her? Ny RAM er vel forsåvidt en god ide også? Budsjettet kan strekkes og tøyes litt etter behov.. Alle forslag og tips er velkomne! På forhånd takk! Endret 13. juni 2007 av khelvik Lenke til kommentar
zataka Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) jeg ville anbefalt en e6600 og dette geil minnet : https://prisguiden.no/product.php?productId=56664 har det selv og funker superbra! hk tror jeg et asus p5b passer, med mindre du vil ha noe med litt mere funsjonalitet Dette koster vel runt 3000 kr edit: hvis du er keen så kan du bruke mere penger på hk, og kjøpe det nye brikeksettet fra intel(tror det er p35 /33)... - heter p5b Endret 13. juni 2007 av zataka Lenke til kommentar
khelvik Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Takk for svar! Funksjonalitet er ikke så farlig. Jeg klokker ikke komponentene mine, så jeg trenger noe som er bra i utgangspunktet. Jeg satser egentlig på å få inn en kraftig prosessor. Tenker å bruke den som et semi-mediasenter. Dvs. kjøre 1080p HD filmer fra den, og da kreves det vel en liten slant med kraft har jeg hørt. Samtidig er jo prosessoren som jeg har nå en vanvittig flaskehals overfor skjermkortet. (har jeg blitt fortalt) Lenke til kommentar
zataka Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 vel en e6600 er en dobbeltkjerneprosessor, og har veldig god ytelse på stock 2,4 ghz, men klokker veldig bra... hvis man er interessert jeg vil tro dette holder til mediasenter.. men er ikke erfaren på videoavspilling i hd kvalitet... men de 720p videoene jeg har spilt av har gått helt fint (jeg har e6600 og 7800 gt skjermkort som er litt dårligere enn ditt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå