Gå til innhold

Problemer med innlogging

Anbefalte innlegg

Når jeg har nettverkskabelen tilkoblet laptopen min og jeg prøver å logge meg på domenet får jeg feilmeldingen: "Systemet kan ikke koble til domenet enten fordi domenekontrolleren er utilgjengelig eller fordi datamaskin kontoen ikke ble funnet. Vennligst prøv igjen senere".

Kobler jeg fra nettverkskabelen og restarter pc-en får jeg logget inn, kobler jeg til nettverkskabelen etter at jeg har logget inn fungerer det, men går jeg på "Min Datamaskin" --> "System" og "Datamaskinnavn" får jeg meldingen:

"OBS! Identifikasjonen til denne datamaskinen kan ikke endre fordi: Nettverk er ikke installert eller er ikke riktig konfigurert."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borti den feilmeldinga der før engang, men det var på en server som tulla no fryktelig. Jeg la inn alt på nytt for sikkerhets skjyld jeg da, men søk på google etter feilmeldinga di. Er nok noen der ute som vet hva som må gjøres som er lettere enn å reinstallere! :p

Lenke til kommentar
Denne brukeren var innlogget i går og da fungerte det. Ingen problemer når han bruker en annen pc. Brukeren er på domenet. Rettighetene er som de alltid har vært.

8849142[/snapback]

tenkte på selve PC'en om den er fortsatt medlem i AD?

8849157[/snapback]

Ja, pc-en er fortsatt medlem i AD.

Lenke til kommentar

Ny informasjon: Når jeg dobbelklikker på brannmuren får jeg feilmeldingen:

"Kan ikke vise Windows brannmuren fordi den tilknyttede tjenesten ikke kjører". "vil du starte tjenesten Windows Firewall/Internet Connection Sharing på nytt ICS på nytt" Velger jeg "Ja" her får jeg meldingen: "Kan ikke starte tjenesten på lokal datamaskin" "Feil:5 ingen tilgang".

Lenke til kommentar
Ny informasjon: Når jeg dobbelklikker på brannmuren får jeg feilmeldingen:

"Kan ikke vise Windows brannmuren fordi den tilknyttede tjenesten ikke kjører". "vil du starte tjenesten Windows Firewall/Internet Connection Sharing på nytt ICS på nytt" Velger jeg "Ja" her får jeg meldingen: "Kan ikke starte tjenesten på lokal datamaskin" "Feil:5 ingen tilgang".

8851681[/snapback]

Avinstallere Sp2 og installerte den på nytt, da forsvant problemet med brannmuren, men problemet med innloggingen er der ennå. Trodde kanskje at det var en connection der, men den gang ei :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...