Gå til innhold

Spinpoint når 1 TB

Anbefalte innlegg

Begynner mer og mer å tro at dette er realitet så det ser ut til at det blir 3/4 disker i RAID 5. Blir saker :D

8869804[/snapback]

(Om dette er sant) så får jo en av disse diskene litt omtrent like høy overføringshastighet som to Raptor 150 i Raid0. Men nå må vi ikke se oss blinde på overføringshastighet. Det er som vanlig den mekaniske responstiden (aksesstiden) som er akilleshælen til harddiskytelse generelt, og den vil nok være den samme som den har vært siden 7200 rpm disker først dukket opp for over 10 år siden. (Dog, 32MB buffer vil sikkert hjelpe til å skjule litt mer av de forutsigbare søkene ved lesing)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt å endelig få det bekreftet.

Som sagt selges den i Belgia for ca. 2000 kroner (€259), men de skriver de sannsynligvis ikke får den inn før etter sommeren :(

Den har etter hva jeg har sett ikke blitt listet opp i norske nettbutikker ennå.

Ser fram til høsten. Da blir det denne samt en 32 GB SSD i min nye setup :thumbup:

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Og jeg som nå akkurat igjen begynner å få problemer med lite diskplass. Om denne kommer med prisen kilik har funnet (~2000,-) burde den være førstevalget for de fleste som trenger mye diskplass i høst. En slik disk hadde også vært flott i som mellomlagringsdisk i en overgang til ZFS på filserver om et par måneder.

Lenke til kommentar

Hmm kanskje det blir å expande arrayet mitt med et par billige Samsung Spinpoint SATA300 500GB til, om dette presser prisene ytterligere.

Har et 6*200GB array også som jeg lurer på å avvikle snart, og da passer det med prissenking på 500GB.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jepp, her får man i både pose og sekk. Ganske fantastisk harddisk dette her. Rett og slett flott. Nå gjenstår bare prisen. Blir den noe i nærheten av antydet (altså en del under 3000kr) må den jo bli, som Simen1, påpeker - en fullstendig legendarisk disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...