Ourasi Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Seagate 7200.11-serien har 250GB plater på versjonene med 1TB, 750GB, 500GB og 250GB. Sistnevnte har et spesielt slankt design: ca halv tykkelse av normale harddisker.Hva er egentlig poenget med den spesielle tykkelsen på 250 GB-disken? Den passer vel ikke i noe annet enn standard harddiskbrønner? Jepp, men det gir mer luft mellom harddiskene og gir mulighet for å bruke alle brønnene uten å være like avhengig av kraftige vifter. 2-4 disker bør også gå fint ved siden av hverandre uten vifte i nærheten av diskene, litt avhengig av øvrig utforming av luftstrømmen. Ser også store fordeler med denne størrelsen siden diskene ikke blokkerer luftstrømmen på samme måte som vanlig størrelse. Da vil eks. en 8db 120mm noctua vifte på 800rpm holde koken greit. Blir de billige nok, kunne jo 4 av disse sikkert gi super ytelse og god plass.... Det som er leit, er at disse ikke engang er listet i prisguiden... Ser forøvrig at 500GB utgaven av 7200.11 er ventet inn i slutten av november, men da venter jeg like gjerne på Samsungs 333gb plater, dersom disse ikke bare er luftslott i evigheter da... Jepp, men det gir mer luft mellom harddiskene og gir mulighet for å bruke alle brønnene uten å være like avhengig av kraftige vifter. 2-4 disker bør også gå fint ved siden av hverandre uten vifte i nærheten av diskene, litt avhengig av øvrig utforming av luftstrømmen. Visste at det var noe jeg hadde glemt, ja . haalo:Siden WD5000AKKS både skal ha 3 plater à 167gb og nå 2 plater à 250gb kan du banne på at jeg får den med 3 plater. Så WD avskriver seg selv med den merkingen av diskene. Jeg ser at Netshop skriver at disse har 2 plater, men jeg får vente litt til de får skjekket WD's påstander faktisk stemmer dersom det er mulig, og om de kan plukke ut 2 garanterte 250gb pr. plate disker til meg;) For prisen er jo bra....... Når de skriver at dette er den nye revisjonen, så stoler jeg på det. Har 2 av dem her. Noen som vet hvordan jeg kan sjekke? Det er det som suger med WD, det er mer eller mindre umulig for kunden å skjekke dette selv. Nå stoler jeg 100% på Netshop, men den infoen de gir er jo basert på info de får fra WD, og info fra WD tar jeg med en klype salt.... Nå skal de sies at min paranoia er i overkant, og den er basert på en utur som ikke ligner grisen, og gjelder ikke for folk flest. -----Så ikke heng deg for mye opp i den du;) Endret 24. oktober 2007 av Ourasi Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Kunne godt tenkt meg en disk på 1TB ja. 110GB begynner å bli litt for lite i den moderne verdenen vi lever i nå. Birger Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Det begynner å bli spett ja. Jeg har bare 200GB selv (disk jeg bruker til lagerplass lokalt i tillegg til en Raptor som OS-disk). En får jo problemer bare man skal installere et nytt spill om dagen. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Nå som jeg snart skal få breiband, vil jeg tro plassen vil bli fort oppspist. S-ATA 300Gb/s er kompitabelt med S-ATA 150Gb/s? Birger Lenke til kommentar
haalo Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 S-ATA 300Gb/s er kompitabelt med S-ATA 150Gb/s?Ja. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 For å blåse litt liv i denne tråden igjen: Er det noen som har hørt noe nytt anngående nye datoer på annkomst? Og er det slik med F1 at det ikke kommer noen 32mb cashe i 320/500gb versjonene? Finner nemlig bare 8/16mb i prisguiden... Hadde det vært noen 500GB 7200.11 å få tak i så ville jeg garantert gått for 2 slike, men det er bare 1TB på lager... Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Flere norske nettbutikker har bekreftet datoen 1. desember. En måned fra i dag 32mb cashe er kun på 1TB og 750GB diskene, "bare" 16 og 8 på 500/320/250/160GB diskene... Lenke til kommentar
haalo Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 32mb cashe er kun på 1TB og 750GB diskene, "bare" 16 og 8 på 500/320/250/160GB diskene...Kanskje like greit, i og med at behovet for cache øker med diskstørrelsen (og motsatt ). Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 32mb cashe er kun på 1TB og 750GB diskene, "bare" 16 og 8 på 500/320/250/160GB diskene...Kanskje like greit, i og med at behovet for cache øker med diskstørrelsen (og motsatt ). Jo mer cache jo bedre, 1GB hadde vært topp Å si at 1TB har større behov for mye cache enn en 500GB er jeg ikke helt enig i (det er tydeligvis ikke Seagate heller, siden de kommer med 32mb på 500GB versjonen), siden det er samme behovene på begge når det gjelder arbeidsoppgaver, gitt at man kjører de samme progs eller os. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Nå har man ventet unødvendig lenge på denne disken. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Nå har man ventet unødvendig lenge på denne disken. Skriver under på denne, det har gått veldig lang tid. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Samsung er kanskje ikke best kjent for sine harddisker, men er allikevel tidlig ute med en 1 TB-harddisk. Les mer Tidlig "ute" blir noe missvisende i så måte Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Nå har jo 320GB versjonen av 2,5" vært snakk om enda lenger enn denne 1TB disken, men det er først NÅ de har blitt leveringsklare. Jeg tror HDD-produsentene er veldig tidlig ute med å skryte om ny teknologi Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Samsung har sånn uansett veldig gode disker så untatt det så er samsung greit å ha i maskina.. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Samsung har sånn uansett veldig gode disker så untatt det så er samsung greit å ha i maskina.. Prøver du å fortelle oss noe? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Ikke annet enn at Samsung og WD har gode disker, men at Samsung er trege til å lansere noe nytt. Tilfredstiller det svaret ditt spm? Endret 2. november 2007 av SpecialForce Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Mener å huske at WD snakket om 320GB på 2,5 tommer allerede i januar eller noe. Det cil si at samsung relativt sett er raskere ute med å få produktene på markedet Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg har mest erfaring fra WD ang. eksterne disker men det stemmer sikkert.. Samsung er veldig greie å ha synes jeg null problemer sålangt Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Netshop har 1TB 32MB og 750GB 16MB versjonene som ubekreftet 18. november. (Blir spennende å se om de faktisk får den da, eller om den bare blir flytta videre frem i tid) Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hehe, nå har jeg lest hele tråden og kunne nesten ta og føle på irretasjonen denne pappirlanseringen har skapt. Etter hva jeg kan se er Simen1`s tidlige "klype salt" uttalelse helt på sin plass. Spennende disk, hadde den bare eksistert i butikkene. Foresten noen som vet om det har dukket opp aktuelle konkurenter til denne de siste månedene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå