Gå til innhold

Spinpoint når 1 TB

Anbefalte innlegg

Disse nye diskene gir faktisk omtrent like god ytelse som Raptor ja.

Så vi som sverger til Raptor som systemdisk virker ikkje så smarte lenger :D

Dersom eg skulle bygge ny PC idag så ville nok en slik disk med en systempartisjon på ca 100gb og en lagerpartisjon på resten vært veldig aktuelt :thumbup:

Også en eller to til så eg hadde litt å gå på :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil man klare å få 135 MB/s i generell ytelse?

9218975[/snapback]

Nei. 135 MB/s er et absolutt maksimum som man kanskje vil oppleve i praksis noen få ganger. (lesing av store filer fra begynnelsen av harddisken og lagring i ram)

På store filer (10MB+) vil ytelsen ligge på omtrent 90-135 MB/s avhengig av hvor på disken det er. På små filer (under 1MB) vil cachen og aksesstiden bestemme ytelsen. Ytelsen på små filer vil alltid være lavere enn på store filer. Filstørrelse, cache og aksesstid bestemmer hvor mye lavere.

Så en slik disk vil dersom dette stemmer ha bedre generall ytelse enn raptoren? Jeg var innstilt på å kjøpe en raptor som systemdisk, men dersom nye harddisker har så mye bedre ytelse vil ikke dette være noen vits? Eller er det andre forhold som også spiller inn?

9219005[/snapback]

Den vil sikkert være raskere enn Raptoren på de fleste oppgaver men raptoren har fortsatt fortrinnet med aksesstiden. Så det er altså mulig at raptoren beholder tronen i noen tester/bruksmønstre.

Lenke til kommentar

Sendte mail til komplett i går og spurte om en dato, men de hadde ikke fått dette bekreftet enda. Jeg sendte mail tilbake og spurte om hvor lang tid i forveien de normalt får spikret lanseringsdato på slike produkter. I`ll keep you posted

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar

Håper den kommer snart. Har seriøse lagringsploblemer. Kom hjem fra WSJ (World Scout Jamboree) (verdensleir for speidere, 40000+ speidere). Tok 8245 bilder i .RAW under leiren. Med andre ord 62GB med bilder. Har ikke bare 15GB igjen. Skal til Island i morgen hvor det arranskjeres gullbryllup og saker. Da går vel de siste gigene.

Rettelse: 8245 bilder :innocent:

Endret av Håkki
Lenke til kommentar
En ny produktbrosjyre som jeg ikke har sett tidligere:

Samsung Spinpoint F1 Hard Disk Drive

Jeg har tipset prisguiden om å oppdatere med de 8 ulike modellene og bilde. Nå ligger bare en av modellene inne. Dvs. at dere snart kan bestille varsling på når det dukker opp norske priser på de.

9258712[/snapback]

Er vel 175mb/s buffer til media som offisiellt nå da, hvor kom det 130mb/s ett eller annet fra?

Lenke til kommentar

135 MB/s kom herfra (trykk på "Spec")

175 MB/s er nok fortsatt et "skrytetall" som inkluderer paritetsdata, adressedata og noe annet som ikke er selve de dataene som skal leses. Akkurat som deres tidligere disker har et 20-40% for høyt tall der i forhold til hva som kan måles som den maksimale hastigheten på starten av disken.

Lenke til kommentar

2/3-disk betyr 2 eller 3-platers versjonen av Spinpoint F1-serien. Altså den på 320 eller den på 500GB.

Det sitatet der er jeg ikke så sikker på men jeg tolker det til at en sensor registrerer om det er ytre påvirkning i form av vibrasjoner. Videre at elektronikken justerer rotasjonshastigheta på disken sånn at vibrasjonene fra flere disker ikke virker forsterkende på hverandre men utjevner hverandre. Altså en slags smart vibrasjonsdemping.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...