Dragavon Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Disse nye diskene gir faktisk omtrent like god ytelse som Raptor ja. Så vi som sverger til Raptor som systemdisk virker ikkje så smarte lenger Dersom eg skulle bygge ny PC idag så ville nok en slik disk med en systempartisjon på ca 100gb og en lagerpartisjon på resten vært veldig aktuelt Også en eller to til så eg hadde litt å gå på Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Vil man klare å få 135 MB/s i generell ytelse?9218975[/snapback] Nei. 135 MB/s er et absolutt maksimum som man kanskje vil oppleve i praksis noen få ganger. (lesing av store filer fra begynnelsen av harddisken og lagring i ram) På store filer (10MB+) vil ytelsen ligge på omtrent 90-135 MB/s avhengig av hvor på disken det er. På små filer (under 1MB) vil cachen og aksesstiden bestemme ytelsen. Ytelsen på små filer vil alltid være lavere enn på store filer. Filstørrelse, cache og aksesstid bestemmer hvor mye lavere. Så en slik disk vil dersom dette stemmer ha bedre generall ytelse enn raptoren? Jeg var innstilt på å kjøpe en raptor som systemdisk, men dersom nye harddisker har så mye bedre ytelse vil ikke dette være noen vits? Eller er det andre forhold som også spiller inn?9219005[/snapback] Den vil sikkert være raskere enn Raptoren på de fleste oppgaver men raptoren har fortsatt fortrinnet med aksesstiden. Så det er altså mulig at raptoren beholder tronen i noen tester/bruksmønstre. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Likevel vil jo kostnaden per GB være såpass fordelaktig på F1-diskene at jeg ikke helt ser de store årsakene til å kjøpe seg en Raptor nå. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 F1 disken er altfor treg med å komme i butikken, når kommer den? Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Sendte mail til komplett i går og spurte om en dato, men de hadde ikke fått dette bekreftet enda. Jeg sendte mail tilbake og spurte om hvor lang tid i forveien de normalt får spikret lanseringsdato på slike produkter. I`ll keep you posted Endret 7. august 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Generellt sett synes jeg det tar for lang tid fra disker blir lansert til de blir tilgjengelige. Hadde dette vært grafikkort hadde hele forumet stått på barrikadene. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Håper den kommer snart. Har seriøse lagringsploblemer. Kom hjem fra WSJ (World Scout Jamboree) (verdensleir for speidere, 40000+ speidere). Tok 8245 bilder i .RAW under leiren. Med andre ord 62GB med bilder. Har ikke bare 15GB igjen. Skal til Island i morgen hvor det arranskjeres gullbryllup og saker. Da går vel de siste gigene. Rettelse: 8245 bilder Endret 14. august 2007 av Håkki Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg også sliter mye for tiden. Jeg har 2.3 GB igjen samlet på 10 partisjoner og 6 fysiske disker hvor kun én har mer enn 350 MB. Så jeg må nok gjøre noe drastisk som å laste ned til en laptop eller noe slikt frem til denne kommer i butikken. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hmm.. Revurderer å ta en slik disk som dette i stedet for raptorer etc. og partisjonerer. Ser lovende ut på papiret. Det mest ideelle blir vel kanskje å partisjonere slik at man kan ha en swap partisjon midt på disken, da? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 snakket de om at den kommer i butikken i oktober? *bla tilbake* Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Når/hvor står det? Kan ikke huske noe om datoer. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Flere utenlanske nettbutikker har hatt den in stock lenge nå, f.eks. denne franske nettbutikken.. Merkelig at den ikke har dukket opp her til lands ennå. Endret 10. august 2007 av kilik Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Produksjonsproblemer? Jeg synes det er rart det ikke har dukket opp noen tester av harddisken heller, hvis den har kommet i salg... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 En ny produktbrosjyre som jeg ikke har sett tidligere: Samsung Spinpoint F1 Hard Disk Drive Jeg har tipset prisguiden om å oppdatere med de 8 ulike modellene og bilde. Nå ligger bare en av modellene inne. Dvs. at dere snart kan bestille varsling på når det dukker opp norske priser på de. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 En ny produktbrosjyre som jeg ikke har sett tidligere: Samsung Spinpoint F1 Hard Disk Drive Jeg har tipset prisguiden om å oppdatere med de 8 ulike modellene og bilde. Nå ligger bare en av modellene inne. Dvs. at dere snart kan bestille varsling på når det dukker opp norske priser på de. 9258712[/snapback] Er vel 175mb/s buffer til media som offisiellt nå da, hvor kom det 130mb/s ett eller annet fra? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 135 MB/s kom herfra (trykk på "Spec") 175 MB/s er nok fortsatt et "skrytetall" som inkluderer paritetsdata, adressedata og noe annet som ikke er selve de dataene som skal leses. Akkurat som deres tidligere disker har et 20-40% for høyt tall der i forhold til hva som kan måles som den maksimale hastigheten på starten av disken. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Ser på den brosjyren no. Hva vil 2/3 disk bety? Dette skjönte jeg heller ikke helt: A rotational vibration sensor enables the drive tooperate more efficiently in a RAID environment. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 2/3-disk betyr 2 eller 3-platers versjonen av Spinpoint F1-serien. Altså den på 320 eller den på 500GB. Det sitatet der er jeg ikke så sikker på men jeg tolker det til at en sensor registrerer om det er ytre påvirkning i form av vibrasjoner. Videre at elektronikken justerer rotasjonshastigheta på disken sånn at vibrasjonene fra flere disker ikke virker forsterkende på hverandre men utjevner hverandre. Altså en slags smart vibrasjonsdemping. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Kan det være at 17.08 er en dato å håpe på? Fant nettopp tre forskjellige tyske sider med samme dato: Anobo.de Hardwareversand.de Atelco.de De to förste priser under 2000kr Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Det kan være at de har samme underleverandør og det er underleverandøren som har gjettet på 17.8. Men det er selvsagt lov å håpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå