Gå til innhold

Saksøkt for og ha mistet en bukse

Anbefalte innlegg

Hvis vi kan bevege oss litt inn i det teoretiske; hvis man ikke rekker et møte fordi buksen forsvant, kan man kreve erstatning for det eventuelle tapet skapt av at man ikke rakk møtet med en potensiell kunde?

8850043[/snapback]

Klart man kan! Men det er opp til domstolen å avgjøre om det er rimelig grunn for at gitte bukseforsvinning faktisk forårsaket det eventuelle tapet.

Hvis søksmålet følger tidligere praksis for private søksmål mot bedrifter i USA, altså at erstatningen skal stå i stil med bedriftens lommebok, må jo Chung-familiens foretak være rimelig svært. Hvis ikke har jeg vanskeligheter for å se hvilken dom erestatningskravet forventer å ta presidens i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk han tilbake bukse burde det ikke være noe problem uansett, det der er bare idioti.

8856862[/snapback]

Han fikk tilbake ei bukse han mente ikke var hans egen.

Som nevnt tidligere, jeg tror det er noen detaljer som har blitt utelatt, for han kan umulig ha saksøkt "den lille sjappa på hjørnet" for en så stor sum. Jeg vil tro en dommer har større innsikt i rettssystemet enn som så. Hvorvidt buksa var verdt 50 millioner dollar er ubetydelig, essensen her er vel snarere et avtalebrudd som kan ha hatt mer alvorlige følger.

Lenke til kommentar

Bra vi har noe å diskutere da :)

Synes det er bra at folk velger å diskutere slike vesentlige ting. Slik som en bukse som forsvant. Dette er jo såklart slike elementære deler av dagen man bør velge å konsentrere seg om.

Noen ting er kanskje greit å bare la være å bry seg om. Dette er ikke en av dem.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...