Gå til innhold

Saksøkt for og ha mistet en bukse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne saken har jeg lest om før, og det hele har gått for langt. Rettsystemet er ikke til for at tullinger skal kunne saksøke folk for totalt meningsløse ting. 54 millioner fordi de har vært uheldig en gang eller to. Djeeees. Det får da svarte meg være grenser.

Lenke til kommentar
Han bør få det han krever, sa Fasion på vei ut av rettsalen tirsdag.

kanskje jeg skal dra til USA, og hvis noen ser stygt på meg, skal jeg saksøke de. Virker som om jeg har krav på pengene da, for jeg bør jo få det jeg krever.

Rettsystemet i USA bør få en stor overhaling. Det er jo umenneskelig å ikke feile en gang i blant. Og da er det feil å saksøke for ørten mill hver gang en liten feil blir gjort.

Lenke til kommentar

Her har vi en hardtarbeidende asiatisk familie som flyttet til USA for å oppleve "the american dream". De jobber og sliter mer enn de fleste for å holde sin lille renseri-geskjeft i live. De er flink på det de gjør og har mest sannsynlig mange fornøyde kunder. Men så skjer det uungåelige. En prippen dommer får ikke sin ene bukse tlbake i tide, og dette aksepterer han ikke. Dermed kjører han på med en svær rettsak og krever enorme horder med penger.

Hvis det finnes rettferdighet i verden taper denne helt absurde dommeren saken, og må betale erstatning til det stakkars renseriet som har vært utsatt for grov urettferdighet. Han må da for hattens skyld forstå at ingen mennesker og dermed bedrifter er perfekte. Selvfølgelig vil renseriet kunne gjøre en feil iblant. Dette er ting som skjer. Hadde det skjedd med hvem som helst andre hadde det ikke ført til mer enn en litt misfornøyd kunde. Men denne dommeren skal selvfølgelig la sitt patetiske liv gå utover renseriet og saksøker dem tilbake til steinalderen. Får håpe han ikke lykkes.

Lenke til kommentar
"On June 12, 2007, the trial began and Pearson broke down in tears during an explanation about his frustration after losing his pants. A short recess had to be declared."

Det der sier jo det meste om saken.

8848574[/snapback]

Først saksøker han de fro feilskilting og for å ha mistet buksene.

Så fjerner han kravet om buksene, og reduserer søksmålet med 13mill. Hvordan i svarte kan et par bukser koste så mye? Jeg hadde ivvertfall aldri i verden kjøpt bukser til den prisen, uansett hvor rik jeg hadde vert.

Og når man begynner å grine, fordi han har mistet buksene er det noe alvorlig galt. Hadde godt skjønt om den saksøkte hadde begynt å grine i denne saken her... Det hadde jeg skjønt godt.

Lenke til kommentar
"On June 12, 2007, the trial began and Pearson broke down in tears during an explanation about his frustration after losing his pants. A short recess had to be declared."

Det der sier jo det meste om saken.

8848574[/snapback]

Høres ut som en dommer med store psykiske problemer.......

Lenke til kommentar

Når jeg hører om slike episoder så er det F*** i meg ikke noe synd på de når en/to elev(er) går amok på en skole å skyter vilt rundt seg.

De kan jammen takke seg selv. De har bedt om det.

Jeg kan garantere med 100% sikkerhet at hvis jeg møter denne mannen som har saksøkt dette firmaet i nød en eller annen utenkelig gang hvis jeg drar til USA så kommer jeg ikke til å løfte lillefingeren engang.

Jeg tror faktisk at hvis jeg hadde møtt han så hadde jeg bare ledd. Han har jo driti seg fullstendig ut.

Rettsystemet i USA er blitt pulverisert. Det skal jo ikke være mulig å gjøre noe slikt?

Jeg vil jo si det da at denne dommeren som har saksøkt familien Choung har gått vel langt. For å kunne gjøre noe slikt så sier du jo samtidig for hele verden at "Nå skal jeg vise alle sammen hvor dum jeg er"!

Lenke til kommentar
Poor shiniz.

Rettssystemet i USA suger, nuff' said.

8848961[/snapback]

På hvilken måte?

Til dere som går på angrep av USA og "alle amerikanerne":

"Pearson sued a D.C. dry cleaning establishment, Custom Cleaners, for over $67 million over the loss of a pair of pants. The pants had been part of several suits that Pearson had brought to Custom Cleaners to be cleaned in May of 2005. When Pearson requested one of the suits two days later, the pants were missing. Pearson then asked to be refunded for the full price of the suit, $1,000. The cleaners refused and later claimed they had located the pants a week later. Pearson claimed the pants were not his."

- Wikipedia

Her er det tydeligvis vært noe på ferde før dette astronomiske(og sjuke) beløpet. Selv om beløpet er latterlig og Pearson graver sin egen grav, er saken i seg selv ålreit.

Er dette en av 300 millioner eller hele landet? Nok er nok.. :roll:

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...