grkn Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Er alle 80mm PAPST viftene fra microplex den samme viften, bare med forksjelling intern motstand ? Isåfall vil det jo være dumt å kjøpe de svakeste når du bare kan kjøpe en zalman spenningskontroller til 40kr plus den kraftigste PAPST viften. Da vil jo en støysvak PAPST lage like mye støy som en PAPST som er spenningsregulert ned til det samme lave turtallet. Eller er det ikke slik ? Vil da en PAPST spenningsregulert ned til samme lave turtall som en svakere PAPST støye mere ? En ting til, hvor lav dB regnes som stille ? 12? 19? Lenke til kommentar
drbass Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 For å si det sånn... 12 og 19db vil du ikke høre når de er montert i kabinettet ditt. Jeg mener å huske at alle papst viftene (80mm) osv er de samme Lenke til kommentar
grkn Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Da vil det jo være smartest å kjøpe den sterkeste PAPST vifta og så spenningregulere den etter behov. eller ? Lenke til kommentar
drbass Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Det kan du godt gjøre, men er ikke helt sikker på om fanmate kan regulere helt ned til den rotasjonen 12db papst har da Lenke til kommentar
grkn Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Mulig, men er det noen som vet om luft strømmen blir like stor nårman spennigs regulerer? Lenke til kommentar
drbass Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Nei, den vil jo gå saktere, derfor flytte mindre luft Lenke til kommentar
LL Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 For å si det slik: 19dB er over dobbelt så høyt som 12dB. 12dB hører du i hvert fall ikke når PCen er lukket. 19dB kan du nok høre om du vil det... Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 De er vel ikke samme viften. Spolen i viften utgjør mostanden og spenningsområdene på viftene er like. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Og senker du spenningen under spenningsområdet til viften så vil det utviklers varme inni selve viften. Er ganske lurt og holde seg ikke så veldiig langt fra det området. Det er der med en grunn. Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg lurer på det samme bare med denne. Jeg vil bruke denne på 19db som en erstatning for denne (hvis det ikke går gidder jeg ikke). Vifta skal brukes med Swiftech MCX462+ og evt. funnel 80mm-120mm. Grunnen til at jeg vil kjøpe denne er at den gir mer luft på samme støynivå. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 19dB papst (eller uansett vifte, 19dB er 19dB ) er ikke lydløse nei.. Jeg bruker dem sammen med spenningsregulatorer. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 19dB papst (eller uansett vifte, 19dB er 19dB ) er ikke lydløse nei.. Jeg bruker dem sammen med spenningsregulatorer. Det spørs helt hvordan den monteres. Legger du den ned på bordet vil den bråke pga at det vil få veldig mye motstand og det samme skjer på ei vifte. Vil man ha roligere kabinett kan man skjøre vekk viftegitter og legge noe mellom vifta og kabinettet/ribba og man tjener faktisk veldig mye på dette med tanke på støynivå. Lenke til kommentar
drbass Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 dessuten så er det forskjell fra vifte til vifte. Feks enermax har en slik irrtierendes lyd når den kjøres på full hastighet Lenke til kommentar
grkn Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Så det som vil være lurt med tanke på en støyfri pc er å kjøpe en 19db+ PAPAST og en Zalman viftekontroller.... Si meg, er PAPST viftene med best dB/CFM ratio ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå