Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blør neseblod for ingenting, hva er galt?

Christian86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har nok et svakt blodkar eller noe, jeg hadde samme problemet for noen måneder siden.. Blødde neseblod 4-5 ganger på et døgn, helt uprovosert. Og det tok lang tid før det stoppet å blø og, når jeg tok papir i nesa. Normalt så pleier det å stoppe etter noen minutter, men jeg hadde papir i nesa i 20 minutter og alikevel så begynte det å fossblø med en gang jeg tok ut papiret..

Lenke til kommentar
Jeg blødde neseblod hele tiden når jeg var liten. Det er ikke noe annet å gjøre med det enn å svi bort noen blodårer i nesa, eller no sånt. Auch!

8850150[/snapback]

Hmm.. Har du prøvd selv med fyrstikker?

Hva ble resultatet? :)

8850159[/snapback]

Nei, men faren min var også en blødene kar, og han svidde vekk blodårer.

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt dette problemet. Særlig som barn, da kunne jeg blø for ingenting. Nå skjer det bare i perioder noen ganger i året. I fjor da jeg så filmen Spanglish, og ei på filmen startet å blø der, så begynnte jeg også. Snakk om tilfeldighet :p

Lenke til kommentar
Vitaminmangel er en kjent synder.

8858503[/snapback]

Korrekt, jeg tok meg en tur til legen og fikk en nesespray som jeg skulle bruke i ei uke og noen piller med en form for vitaminer elns...

Det at jeg blødde neseblod mye (daglig) var att neseveggene mine var blitt tynne som matpapir som legen min sa...

Lenke til kommentar

Problemet har vedvart ut denne uken. I dag begynte jeg å blø spontant under en samtale med en kunde. Hadde ikke gjort noe med nesen i dag.

Ingen sjans det kan ha sammenhgeng med stresset på den ene jobben og psyokososiale miljøet? Bare lurer. For den siste uken har vært 65 timers uke, og maksimalt stress, og dette med vitaminer har jeg ikke inntatt mindre av nå enn før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...