Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hei Jeg lurer litt på hvordan jeg skal bli kvitt en forelskelse, jeg har ei jente jeg er forelska i, det eneste problemet er at hun er sammen med en av mine beste venner og jeg vil ikke under noen omstendigheter skille de to, og jeg tviler sterkt på at de vil skilles på egenhånd. Så det jeg lurer på er hvordan jeg kan bli kvitt forelsken og klare å se de to kysse og kose uten å bli altfor sjalu og freake helt ut. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Det er en vanskelig til umulig oppgave. Om man kunne slått en forelskelse av og på, ville verden vært mye morsomere. Vet det ikke er noe du vil høre, men dessverre er det slik. Har vært i dine sko, så jeg kan bare si at man til slutt kommer over det.. Cheer up! Lenke til kommentar
Gjest Helst anonym Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hah.. Det er umulig.. Er i, og har vært lenge i akkurat samme situasjon selv, bare mye mye værre.. Det beste er jo kanskje å holde avstand da.. Det er ett lite helvette det også, å slutte å henge med kameraten din når han er sammen med dama, men det tror jeg er det eneste som funker til en viss grad, selv om du aldri vil glemme henne 100% Jeg tenkte å ikke poste dette med gjest, men ombestemte meg da det kommer bare mere helvette om noen jeg kjenner ser dette, og jeg vil ærlig talt ikke ta flere sjangser.. Lenke til kommentar
ostov Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Begynn å flørt med jenter. Kom i kontakt med andre jenter så skjønner du fort at den forelskelsen du har forsvinner. Ho er ikke noe gudinne som du tror Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Det er som etter et brudd; det tar tid. Og du kan ikke gjøre noe annet enn å la tiden gå og la det gradvis gå over. Det kan ta lang tid om du liker henne skikkelig godt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 det kommer nok til å ta sin tid men det er viktig å sosialisere og gjøre masse annet. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Man kommer aldri over det, du kommer til å sørge helt til du er 80 år. Jeg er personlig forelska i alle jenter jeg kjenner, og det stiger stadig inn nye. Jeg blir forelska i alle jenter jeg møter, jeg kan ikke noe for det. Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg føler med deg trådstarter, forelskelse er jævlig og jeg og mange andre har vært i den samme posisjonen. Men som andre sier her, snakk med andre jenter så kansje vil du tenke mindre på henne. Det er jo det med forelskelse at man overvurderer vedkommende ganske mye. Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Gjest_* Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg har kontakt med flere jenter, men denne jenta jeg liker vil jeg si er rimelig unik. Har vært forelsket før, men ikke på samme måten. Jeg vet forelskelse går over, jeg holdt på med ei ifjor, men det gikk så treigt at jeg mistet følelsene for henne innen hun viste interesse. Og jeg kan ikke bare kutte ut kontakten med en av mine beste venner. Nå møtes vi så og si hver dag og da vil jo han begynne å lure hvis jeg plutselig bryter kontakten. Så det eneste jeg kan gjøre er å vente til det går over? Jeg vil si at jeg klarer meg greit når jeg er ute med mange venner, men på kveldstider eller når jeg er aleine sitter jeg med merkelige følelser og føler meg lei meg. Det gjør ikke akkurat saken noe bedre at jeg vet at hun liker meg og(hun har sagt det til meg). Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Ikke la forelskelsen vare er mitt råd... Jo raskere den går vekk, dess mindre "skader" vil den gjøre på deg selv.. Tror jeg har klart å ødelegge både konsentrasjon, hukommelse og vettet mitt etter å ha gravd meg under for ei jente jeg ble slått opp med i 14-års alderen etter et 30dagers forhold. Denne sorgen varte i over et år, og etter dette har jeg slitt mer og mer på skolen for hvert år som går. Det blir tilslutt så intenst at hjernen din prøver å "glemme for deg" - og da går det på resten av hodet også - ikke bare jenta nødvendigvis. Dessverre skulle dette være en av de fineste jentene på skolen, og dette gjorde jo ting enda hardere. Først 5 år etterpå prøvde jeg meg igjen på ei ny jente. Føltes akkurat som om jeg er 14 år i hodet igjen. - Hodet ditt er uerfarent og fiksert på pene damer. Det er derfor erfaring er viktig dessverre. Dette skulle være ei 16 år gammel berte med dådyrøyne som ikke får ut av skallen.... IKKE gå den veien.. ikke i starten iallfall. Hvordan bli kvitt? - Vær aktiv - hva som helst - feste, gå ut og møt venner, sport, aktiviteter, skole, whattever, med andre gjerne - Prøv deg på ei ny jente (kanskje til og med om du ikke har lyst - tro meg! det iallefall ikke ting værre!) - Ikke heng som en tøffel mot henne eller andre. Du mister selvrespekten, ditt nødvendige ego, sosiale status, m.m. Lenke til kommentar
Barlie Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Prøv og ignorer henne, bare prøv Lenke til kommentar
Jokka1990 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Hatt samme problemet selv. Var forelsket i bestevennen min, hun fikk seg type, jeg hadde det verre Men så møtte jeg en jente og ble skikkelig forelsket.. Lever nå godt med min elskede <3 og med min beste venn som hun er Lenke til kommentar
byrdie Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Det her er en komplisert sak, tro meg. Tiden leger alle sår sies det, men tiden du da bruker bør du gjøre så smertfri som mulig. Mange gode råd og eksempler over her. Prøv å ha det gøy med andre venner og bekjente, og da skal du se at livet ikke er så tungt lenger. Lykke til! Peace! Lenke til kommentar
Jokka1990 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Helt rett.. plutselig kommer det en dag, og da er du over det og lykkelig forelsket. Lenke til kommentar
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg har valget og møte noen venner inkludert henne ikveld, burde jeg bare droppe det da eller? Blir jo litt dumt når det er en avtale og jeg plutselig ikke kommer. Egentlig har jeg ikke så veldig lyst da men. Lenke til kommentar
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Hah.. Det er umulig..Er i, og har vært lenge i akkurat samme situasjon selv, bare mye mye værre.. Det beste er jo kanskje å holde avstand da.. Det er ett lite helvette det også, å slutte å henge med kameraten din når han er sammen med dama, men det tror jeg er det eneste som funker til en viss grad, selv om du aldri vil glemme henne 100% Jeg tenkte å ikke poste dette med gjest, men ombestemte meg da det kommer bare mere helvette om noen jeg kjenner ser dette, og jeg vil ærlig talt ikke ta flere sjangser.. 8848585[/snapback] De er sammen så og si 24-7 Lenke til kommentar
nree Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 1. Prøve å splitte vennen med dama (Ikke ta det serriøst) 2. Prøv å finn deg noen andre Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Kunne jo selvfølgelig funnet meg noen andre, men problemet er at det kun er henne jeg bryr meg om. Alle andre jenter blir totalt uintressante. Jeg vet hun kanskje ikke er noen gudinne men alikevel føles hun helt perfekt, vi gjorde også noe som jeg angrer på, jeg kysset henne, eller hun kysset meg eller samma det ingen av oss trakk seg unna eller hadde noe imot det. Det skapte en stor krangel mellom dem, og jeg er så sinnsykt lei meg:( Og at den følelsen jeg sitter med blir værre og værre. Når jeg ikke er med henne blir jeg lei meg og føler meg ensom, noe som går over med engang vi er sammen. Jeg vet det var dumt av meg, og jeg føler meg helt jævlig råtten, er nå deppa å orker ikke spise og orker nesten ikke en dritt, og det ødelegger også det sosiale, de 3 siste dagene har jeg bare sittet inne og jeg pleier nesten alltid å være ute med venner. Når noen har ringt eller spurt om jeg vil bli med ut har jeg bare avslått. Det var ihvertfall godt å få ut, hadde kanskje passet bedre inn i deppetråden men men. Lenke til kommentar
Gjest maskulinus_anonymus Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg er forelsket i en jente i klassen. Sitter foran meg, klassisk. hehe. Jeg liker henne, men jeg kjenner henne ikke så godt. Problemet er at jeg hadde et brudd i fjor, og jeg vil nødig ha et sånt et igjen. Så jeg lurer på om jeg bør ta en skikkelig sjans eller la det være? En annen ting er at hun jeg liker og en annen(sikkert flere jenter), sier at jeg og en annen i klassen passer sammen, selv om jeg vet ike om hun som jeg "passer" med vet noe om det. Et svar takk noen? Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Forelskelse kommer og forelskelse går. Min erfaring er ihvertfall at det tar mye lengre tid jo mer tid du tilbringer med hun, blir minnet på hun eller tenker på hun. Men jeg skjønner dilemmaet ditt, og det er absolutt ingen enkel situasjon. Det hjelper utrolig mye å drive med andre ting å ikke tenke noe på hun. Se stand-up, komedie eller andre ting som får deg til å le (utrolig hvor mye Angry Nintendo Nerd sine videoer hjalp meg å få glede i en trist periode). -Ingen jenter er perfekte. Se eller let etter negative sider ved hun og konsentrer deg om disse. Vet dette er jævli og vanskelig, men det funker faktisk. Ikke begynn og hat hun, men prøv heller å få en mer "nøytral" følelse for hun. -Ta tiden til hjelp. Hold deg som sagt unna ting som minner om hun så godt det lar seg gjøre. Evt. hør på triste sanger om kjærlighet, men nok en gang så snakker jeg av erfaring når jeg sier at slike sanger hjelper best etter et brudd, ikke ellers. Men det er verdt å prøve kanskje? -Snakk ut med noen. Hjelper utrolig mye, og dette har hjulpet meg utrolig mye før. Du kan få gode råd som du ikke har fått før, men uansett får du "letta på trykket", noe som gagner deg stort. Ellers kommer jeg ikke på stort mer å si, annet enn lykke til videre.. Håper det kommer ei ny og singel jente inn i livet ditt som får deg til å glemme alt annet! Anonym: Skjønner godt situasjonen din. Har vært i den selv, og jeg bestemte meg for å satse, og brant meg nok en gang. Men ingen kan ta avgjørelsen for deg; du har en fri vilje, og kun du bestemmer hva du vil gjøre. Ingen anbefalinger eller råd i verden kan ta det valget for deg. Men du må jo prøve før eller siden, med mindre du ønsker å bli en 'lone-wolf'. Men føler du det er for tidlig, så er det rett og slett for tidlig. Ingen kan heller si hvem du passer med og ikke. Det er også helt opp til deg selv å avgjøre. Uansett valg, så håper jeg at det ender bra for deg. Om lykken måtte stå oss alle bi.. Endret 28. november 2009 av Goldshoten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå