Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken fotoboksvarsler er best?


md_86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vanskelig at man faktisk kan overse disse, i tillegg til at man ikke alltid har lyst til å kjøre i fartsgrensen i klere km. :)

 

Brukte en på tur til og fra Mo i Rana i helgen. Funket veldig bra. Skal sjekke opp hvilket merke o.l. det var, men det var bare en svart liten boks som viste farten når det ikke var noen boks, og antall meter til boksen når den nærmet seg.

Lenke til kommentar
Noen som har noen fotoboksvarslere, som de ønsker å anbefale?

Har nettopp fått meg ny bil, og merker at jeg har problemer med å holde fartsgrensen :blush:

 

Gjerne en rimelig og god én!

 

 

TAKK!  :innocent:

8848217[/snapback]

 

Hvis du, fra dette forumet, klikker deg tilbake til kategorien 'Bil og motor', så ligger det en egen underkategori, som heter 'GPS og satelittsporing'. Der finner du garantert noen tips.

 

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
Noen som vet om det går ann å installere programmer for slikt rett på GPS for den som har det?

8856719[/snapback]

 

Spørs hva du mener med "GPS for den som har det". Om du har en sånn håndholdt GPS som man fester i bilen med sugekopp eller lignende, så er det mange av disse som inkluderer fotoboksvarsling, eventuelt som en abonnementstjeneste. Fabrikkmonterte navigasjonssystemer har vanligvis ikke slikt. Ikke som jeg har sett så langt i hvert fall.

 

Personlig har jeg brukt en liten boks som heter GPS 1 en stund nå, og den ser ut til å fungere glimrende. Advarer i god tid, gir ingen feilaktige advarsler (fotoboks i motsatt kjøreretning for eksempel) og har gratis oppdatering. Eneste problemet med disse greiene er at de ikke funker i tunneler.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Så vanskelig at man faktisk kan overse disse, i tillegg til at man ikke alltid har lyst til å kjøre i fartsgrensen i klere km. :)

 

Brukte en på tur til og fra Mo i Rana i helgen. Funket veldig bra. Skal sjekke opp hvilket merke o.l. det var, men det var bare en svart liten boks som viste farten når det ikke var noen boks, og antall meter til boksen når den nærmet seg.

8848417[/snapback]

 

Fant du merket?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har en HTC P3300 mobil/PDA med innebygget GPS-antenne og TomTom 6. Den støtter fotobokser når dette er installert, men varsler i begge retninger. Jeg har installert stemmevarsel, slik at den sier for eks: "Fotoboks, fartsgrensen er 60", i tillegg til at den viser avstand til boksen på skjermen. Kjekt dersom man ikke husker grensen på stedet, og når kartets fartsgrense er feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Blablaa: Tydelig at du ikke har særlig erfaring med TT!

 

Fartsgrensene ligger i kartene, og de er av og til (relativt ofte) feil. POIene med fotobokser er delt opp i kategorier etter fartsgrensene på stedet (den riktige, ihvertfall så lenge du holder POI-basen din oppdatert), og det er DENNE fartsgrensen som blir lest opp av stemmevarslingen.

 

Et eksempel, slik at alle forstår: Dersom jeg kommer kjørende i 55 en 50-sone, som TT tror er 60, viser TT 55/60 i hastighetsfeltet, mens POIen for fotoboksen viser 50. Ved min valgte avstand for POIvarsel for aktuell kategori kommer stemmen "Fotoboks, fartsgrensen er 50".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dette må du enten kjøpe fra TomTom via programmet TomTom Home (som du installerer på din PC), eller laste ned og installere selv fra for eksempel TomTom-forum Norge (www.nystul.no).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...