karamasov Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hei. I morgen får jeg ny harddisk i posten, og jeg skal innstallere Linux. Men jeg trenger litt hjelp. Jeg har en mistanke om at hvis jeg brenner Ubuntu (Feisty Fawn) til en data-cd, vil ikke datamaskinen starte cd-en i bootingprosessen. Hvordan skal jeg egentlig gjøre det? Jeg bruker Nero. Takk. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Det er ei .iso-fil ikkje sant? I so fall går du berre til Recorder --> Burn Image i Nero Burning Room, og vel den .iso-fila, då vert den brent rett. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Nå husker jeg ikke lenger hva det heter, men det er mulig det går under "bootable CD". Etter å ha brent ut CD-en er det bare å starte maskina på nytt. (Men det viste du helt sikkert ) Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 http://www.psychocats.net/ubuntu Lenke til kommentar
karamasov Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Tusen takk for hurtig svar. Da er jeg i gang! Takk! Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Prøv deg frem, ikke mist motet hvis noe ikke skulle gå helt som det skal. Ofte er løsningen enklere enn du tror. Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Du må også kanskje gå i BIOS og endre oppstartsrekkefølgen der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå