Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til navnet på bilen.

Anbefalte innlegg

Trenger navnet på en bil jeg så på gata for en stund siden. Modern lurte på hva den heter og jeg har hatt det på tunga siden dag 1, men aldri kommet på det.

Kjennetegn:

- Større en stasjonsvogner.

- Spesiell liten list rett under front ruta med lyktene plasert i mellom ruta og panseret.

Veit det er lite og gå på, men denne lille pølsa av en list mellom frontruta og panseret er lett og kjenne igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir jo ganske nysjerrig nå og har lyst å finne ut hva slags bil dette er, men har bare et stort sprørsmålstegn oppe i hodet. Kan du ikke prøve å si litt mer om den da, er det en veldig gammel bil eller en helt ny bil, eller 90 talls, 80 talls osv. Vet du hvor den er laget, i det minste om den er amerikansk , europeisk eller japansk? Du sier den er større enn en stasjonsvogn er det en suv , har den store hjul eller er den stor som en varebil?

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at du etterlyser den MPV-en (flerbruksbilen) som har vært på salgstoppen nede på kontinentet i flere år nå, med 3 separate stoler foran og 3 separate stoler bak, nemlig geniale Fiat Multipla:

MULTIPLA.jpg

multiachterbankec9.jpg

Jeg kjenner noen som eier slike (privatimporterte, for Fiat har aldri solgt de i Norge) og de full av lovord. Kjøreegenskapene er fantastiske, bl.a på grunn av bredden, ungene stortrives over å ha hver sin stol og god plass, hver stol kan brettes sammen og fjernes, så på en to tre så har man en diger varebil.

Innredningsløsningen i Multipla er senere kopiert av bl.a Honda med deres FR-V, men FR-V er en trist og kjedelig bil i forhold. Fiat selv faceliftet Multipla for et par år siden, med en "normalisert" front, innredningen er fortsatt like genial, men utseendet har blitt kjedeligere. Dessverre.

Lenke til kommentar
ikke alle bryr seg like mye om utseende da....

er jo en genial praktisk bil

8880042[/snapback]

Ja, men det nytter ikke å kjøre rundt i en bil som ser ut som et uvær..

Jeg fatter ikke hva folk tenker på når de kjøper biler som Yaris Verso og detta her..

ENORMT stygge biler, kanskje praktiske og billige men fy..

yav_03_ga_08_800.jpg

15_-1541086627.jpg

15_-323756636.jpg

65_-1698173737.jpg

Hyundai har også laga fantastisk mange stygge biler.. Japaneren kan det med å lage forferdelig stygge biler iblant :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...