Gå til innhold

Problemer med LogMeIn.com

wan

Anbefalte innlegg

Satser på at dette er riktig kategori.

Jeg har problemer med å koble meg på PC-en hjemme; får logget på og alt, men når jeg velger remote får jeg følgende feilmelding:

Connection failed....

Error code: 10060.

Må jeg gjøre noe spesielt for å få tilgang helt inn?

* La til en illustrasjon på hva jeg mener med at forbindelsen blir opprettet (får logget meg på med administrator-tilgang), men at det ikke lar seg gjøre å koble til med remote.

post-129879-1181717100_thumb.jpg

Endret av wan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor kan du ikke bruke RDP - Remote Desktop Protocol? Det er etter min erfaring, en MYE bedre løsning som fungerer mye bedre.

Det er ikke noe svar på spørsmålet ditt, men det er et forslag :-)

Har brukt Logmein.com mye, men har gått helt over til RDP.

8851491[/snapback]

Fordi jeg har vært fornøyd med LogMeIn tidligere. :)

Lenke til kommentar
Hvorfor kan du ikke bruke RDP - Remote Desktop Protocol? Det er etter min erfaring, en MYE bedre løsning som fungerer mye bedre.

Det er ikke noe svar på spørsmålet ditt, men det er et forslag :-)

Har brukt Logmein.com mye, men har gått helt over til RDP.

8851491[/snapback]

Det er ikke alltid like lett å bruke RDP, dersom man f.eks. skal ha mulighet til å fjernstyre samtlige pc'er bak en router/brannmur, så er man nødt til sette en forwarder mot hver pc - og dersom man ikke har vpn eller en avansert router/brannmur, så er man nødt til å endre port for remote desktop på hver av klientene som man skal koble til òg.

har du forwardet port 10060?
Det skal ikke være nødvendig å sette noen forwarder for å bruke logmein, og såvidt meg bekjent benytter programmet port 2002. Uansett om det hadde vært nødvendig med forwarding for å benytte logmein, så ville ikke dèt vært problemet i dette tilfellet - da man tydelig kan se at han får kontakt med pcen.

Når det gjelder problemet til trådstarter, så har jeg opplevd en feilmelding alà den du har nå, da var problemet at jeg brukte et program som benyttet seg av samme port som logmein. Gå på www.nirsoft.net og se etter et program som heter currports, der kan du se hvilke programmer som benytter seg av hvilke porter. Nå husker ikke jeg 100% hvilken port det var logmein benytter, men jeg mener å huske at det var 2002 eller 2021. Dette må du sjekke på pcen du skal koble deg til, altså pcen som har logmein klientprogrammet installert.

Endret av jh_
Lenke til kommentar
har du forwardet port 10060?
Det skal ikke være nødvendig å sette noen forwarder for å bruke logmein, og såvidt meg bekjent benytter programmet port 2002. Uansett om det hadde vært nødvendig med forwarding for å benytte logmein, så ville ikke dèt vært problemet i dette tilfellet - da man tydelig kan se at han får kontakt med pcen.

8851812[/snapback]

aja haha

sorry, leste ikke helt gjennom. Og leste det som timeout port 10060 elns. :p

Lenke til kommentar
Når det gjelder problemet til trådstarter, så har jeg opplevd en feilmelding alà den du har nå, da var problemet at jeg brukte et program som benyttet seg av samme port som logmein. Gå på www.nirsoft.net og se etter et program som heter currports, der kan du se hvilke programmer som benytter seg av hvilke porter. Nå husker ikke jeg 100% hvilken port det var logmein benytter, men jeg mener å huske at det var 2002 eller 2021. Dette må du sjekke på pcen du skal koble deg til, altså pcen som har logmein klientprogrammet installert.

8851812[/snapback]

Ved hjelp av Currports kan jeg ikke se at hverken 2002 eller 2021 er i bruk.

Takker for tilbakemelding!

Lenke til kommentar

Dette er en logisk brist i tankegangen min, men har du noen form for brannmur på pcen? Isåfall kan du forsøke å åpne for port 2002. Prøv også å deaktivere windows brannmur.

Jeg har liten tro på at dette løser problemet, men det er verdt et forsøk.

EDIT: Hva mener du forresten med at du får logget deg på med administrator tilgang? Og har du prøvd å re-installere logmein klient-programmet på pcen?

Endret av jh_
Lenke til kommentar
Dette er en logisk brist i tankegangen min, men har du noen form for brannmur på pcen? Isåfall kan du forsøke å åpne for port 2002. Prøv også å deaktivere windows brannmur.

Jeg har liten tro på at dette løser problemet, men det er verdt et forsøk.

EDIT: Hva mener du forresten med at du får logget deg på med administrator tilgang? Og har du prøvd å re-installere logmein klient-programmet på pcen?

8852526[/snapback]

Oppsettet mitt skal være greit. Vanlig RDP fungerer greit, så det får bli alternativet om ikke LogMeIn lar seg ordne.

Jeg får tydelig tilgang til PC-en, er til og med logget på, men den vil ikke gi meg fjerntilgang.

Deler av loggen:

Loaded user profile.

User is administrator.

Logged in successfully.

Request for /js

Gateway set..

Client IP: IP - direct access allowed

Accepts: text/xml etc..

Browser: Mozilla..

Updater was unsuccesful after 1 atempts.. Will try again tomorrow.

Failed to download the file list.

Got response status: 503 (HTTP..) service unavailable..

Lenke til kommentar

Fikk svar fra LogMeIn.com:

Error Code 10060 usually indicates a proxy-related problem and requires a proxy configuration in Internet Explorer. If you are running a proxy, please check the proxy configuration in Internet Explorer by going to Tools, then Internet Options, then Connections, then Lan Settings. Please do not use automatic proxy configuration; instead, please manually enter the proxy as an IP address and make sure the proxy port number is also set.

Alternatively, once connected to your remote PC, you may try using the Java version of the remote control by clicking on Preferences > Remote Control Settings and switching to Java from the drop down menu under Default Remote Control.

Lenke til kommentar

Har brukt LogMeIn lenge no og kjøpte nettopp Pro (første programet eg noke sinne har kjøpt :!: ) og veldig førnøygt med det.

Men det ser ut som det er noke problem med brannmuren (pc eller ruter osv) som blokere tilgangen din gå igjen instillingane os sjekk at det får full tilgang (kan kansje være viss du ikkje har fast ip på pcen, slik at programet ikkje takler viss du får ofte ny ip heile tide). Kan være noke instillinge i programet og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...