Gå til innhold

Hva vil være det første du gjør i gta 4?

Anbefalte innlegg

Tar sikkert et blikk over manualen for å få kontroll på tastene. Noen år siden jeg spilte GTA på PSn.

Bare se i den hver gang jeg trenger :p

Jeg prøvde å forhåndsbestille Special Edition ifra Rockstarwarehouse hos Yahoo, men neida. Fikk en høflig mail ifra en av de ansatte hos TakeTwo om at de ikke kunne sende spillet til andre land enn USA og Canada.

Funker det å bestille ifra Amazon.com montro?

9164206[/snapback]

Det gjør det helt sikkert, men da må du regne med å få en heftig toll. Men selvsagt gjør jo ikke det så mye om man absolutt vil ha SE :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva legger du i "Heftig Toll"?

9164253[/snapback]

Altså at du må betale en del toll om du kjøper det fra Amazon.com.

Tror det er 25% av prisen på varen. F.eks. en vare på 1000kr. vil få en toll på 250kr. Altså 1250kr. totalt. Det er jo ikke så mye forskjell da, så defor sier jeg at hvis man absolutt vil SE vil ikke den ekstra kostnaden bety så mye :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Ahh. Jeg har veldig lyst på det, ja.. :p

Ordren ifra Yahoo+frakt kom på 693NOK, 120USD. Så da er jo ikke toll så veldig mye håper jeg :p

Men tollen er ikke dynamisk etter størrelse og vekt på pakken sant?

Lenke til kommentar

Første jeg skal gjøre er å finishe de første oppdragene som vanligvis er en del av starten i alle gta spill, deretter skal jeg skaffe en fancy bil og kjøre litt urolig i trafikken og teste ut fysikken.

Etter det skal jeg som i GTA:SA, _prøve_ å gjøre noen oppdrag. Får jeg ikke til oppdragene så laster jeg ned savegames, hvis noen oppdrag blir litt irriterende.

Lenke til kommentar

Hvorfor laste ned savegames, hvis du ikkje får til noen oppdrag ;) ? Da mister du iallefal gleden av spillet. Da får du heller ikke med deg historien eller noe. Når eg ikkje får til, finner eg på noe annet å gjøre i spillet, eller prøver senere på dagen. Eg råder deg til å ikke gjøre det, men gjør som du vil :)

Lenke til kommentar
Hvorfor laste ned savegames, hvis du ikkje får til noen oppdrag ;) ?  Da mister du iallefal gleden av spillet. Da får du heller ikke med deg historien eller noe. Når eg ikkje får til, finner eg på noe annet å gjøre i spillet, eller prøver senere på dagen. Eg råder deg til å ikke gjøre det, men gjør som du vil :)

9169672[/snapback]

Skal tygge på tanken :) , kanskje jeg skal knerte noen gamle pc-komponenter istedet :hmm:

Husker at jeg irriterte meg en god del i SA, det ble litt i kjipeste laget for de som ønsket glede ut av spillet, ikke ødelagte pc-deler.

Endret av Espen_k
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142
Er litt av sjarmen det å slite seg gjennom noen av oppdragene. Husker seine kvelder med de forbanna radioflyoppdragene i San Andreas.

Lurer på om det blir det samme i GTA4..

9170078[/snapback]

Det blir det sikkert nok av.. Desverre? :p

Lenke til kommentar
Ahh. Jeg har veldig lyst på det, ja.. :p

Ordren ifra Yahoo+frakt kom på 693NOK, 120USD. Så da er jo ikke toll så veldig mye håper jeg :p

Men tollen er ikke dynamisk etter størrelse og vekt på pakken sant?

9164316[/snapback]

Nei. Det går på frakten, mener jeg... Tollen er 25% uansett :) Bare fordi Norge er et kjipt land når det kommer til avgifter og alt det pisset der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142
Første jeg gjør? Kapre en bil.. Banke opp sjåføren :)

:devil:

9170406[/snapback]

:wee:

9164316[/snapback]

Nei. Det går på frakten, mener jeg... Tollen er 25% uansett :)

9170433[/snapback]

Hmm. Ok.

Bare fordi Norge er et kjipt land når det kommer til avgifter og alt det pisset der.

Huff ja :thumbdown:

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar
Hva legger du i "Heftig Toll"?

9164253[/snapback]

Altså at du må betale en del toll om du kjøper det fra Amazon.com.

Tror det er 25% av prisen på varen. F.eks. en vare på 1000kr. vil få en toll på 250kr. Altså 1250kr. totalt. Det er jo ikke så mye forskjell da, så defor sier jeg at hvis man absolutt vil SE vil ikke den ekstra kostnaden bety så mye :)

9164292[/snapback]

Man må vell betale toll om varen er over 200kr. Hvis det er en gave er grensen på 500kr. Så hvis du finner spillet til under 500 nok så slipper du toll og bare må betale porto.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142
Man må vell betale toll om varen er over 200kr. Hvis det er en gave er grensen på 500kr. Så hvis du finner spillet til under 500 nok så slipper du toll og bare må betale porto.

9171876[/snapback]

Det er nok veeldig lite sannsynlig :/

Det koster opp imot 700 kroner :ermm:

Lenke til kommentar

Grensen for gave er vel på 1 000,- NOK, og det må være fra en privatperson til en privatperson. Amazon tilbyr vel å merke pakken som gave, men om tollerne likevel bestemmer seg for å sjekke pakken, og de finner ut at den er sendt fra Amazon vil du få et MVA-krav.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Så du sier...?

#1 at jeg bør merke av "Wrap as a gift"

ellser

#2 ikke merk av, det lønner seg ikke hvis tollerne finner det ut

? :p

Lenke til kommentar
Er litt av sjarmen det å slite seg gjennom noen av oppdragene. Husker seine kvelder med de forbanna radioflyoppdragene i San Andreas.

Lurer på om det blir det samme i GTA4..

9170078[/snapback]

Ahh, det oppdraget husker jeg, hatet alle de 3 oppgavene på RC shappa :cry:

Lenke til kommentar

Jeg vil nok se meg om etter en fin/rask bil, evt. ta en "vanlig" bil mens jeg leter (det er skjelden man står en armlengde fra porchen i det man begynner :p ). Så er det bare å gi flatt jern hvor det måtte passe meg, og sørge for at snuten får en VIRKELIG dårlig dag, slik undertittelen på det første GTA spillet lyder. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...