Gå til innhold

På randen av sykkelinnkjøp - noen tips?

Isbilen

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på sykkel. Den skal brukes til litt transport frem og tilbake til skole i bykjernen i Bergen, en god del lengre turer for trim og moro, og kanskje et par langturer ala Bergen-Stavanger. I dag tittet jeg på en Everest Trekking S (ganske sikker på at det var denne), og den virket i grunnen midt i blinken. 27 gir med iflg. selger det tredje beste girsystemet til Shimano, hydrauliske skivebremser, justerbart styre, fine, smale hjul, pedaler med sykkelskofeste, og ganske lett var den også.

Etter hva jeg har hørt er Everest mye sykkel for pengene. Er det noen gode grunner til at jeg ikke bør kjøpe denne, kanskje gå litt opp i pris eller ta andre egenskaper med i betraktningen?

Jeg tror ikke en ren racer er noe for meg da jeg skal bruke sykkelen til mye forskjellig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Så langt er den knall. Gode bremser og bra gir. Den har kastet kjedet et par ganger, men det fikser de på den første servicen, som skulle være gratis. Akkurat hva den veier vet jeg ikke, men lite nok for meg. Ikke mer enn at det går fint å bære den opp trappa når jeg skal ha den inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...