Gå til innhold

Forumets RC-galleri - LES REGLER!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan slenge opp noen bilder av bilen min. Akkurat nå er den ikke kjørbar, fordi jeg holder på å mekke litt på den. Men i sommerferien har progressjonen vært heller dårlig, så når jeg flytter til Trondheim i september så skal jeg begynne på igjen. På bildene ser dere sikkert karosseriet i bakgrunnen som ikke er helt ferdig enda, det skal bli en GT40, gleder meg forresten til å få dette på bilen. I tillegg er det nye felger, som også ses på bildet rett ved karosseriet, og i posen er det mye godsaker som skal på karosseriet (eksospotter, spoiler, intercooler osv.). Så nå er det ikke så veldig mye fint å se på, men det ser nå slik ut i dag. :p

97239.jpeg

Flere bilder: Trykk på de så blir de større. :)

97240.jpeg 97241.jpeg

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

post-86587-1187866566_thumb.jpg

Min savage X rtr med 1973 Ford Bronco chassie.

Dette er noe høyere over hytta enn orginalen, og føler bilen ikke legger seg på hodet så lett. Dvs, når den ruller, legger den seg som oftest over på hjulene igjen.

Egentlig ganske fornøyd med sånn bilen er nå, eneste som mangler er nye bremseskiver og evt en throttlemod.

Per dags dato er det meste orginalt, eneste en failsafe som er ekstra ut av boksen.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-86587-1187866580_thumb.jpg post-86587-1187866604_thumb.jpg

Edit: Bomma med attachment.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Om det ikke er noen store hopp eller noe, så er det jo kun det å komme først i mål som er tingen. Så moro er det fortsatt om man er flere som kjører. Men store kuler, store bakker osv viser hvorfor savage står så godt i markedet som de gjør.

Lenke til kommentar
Ja igår fikk jeg omsider flyttet forbremsene mine bak, For å gjøre klar til hydrauliske foran :)

Detta blir morro :)

post-4895-1188540090_thumb.jpg

9396361[/snapback]

Gleder meg til å se resultatet!

9399981[/snapback]

Ja hadde det ikke vært for tollen så hadde de nok allerede sitti montert på.

Etter 1 uke i dødtid på vei til tollen kom den omsider pålager i går kveld.

Dvs mandag/tirsdag da er de nok montert.

Tro meg jeg og gleder meg :)

Lenke til kommentar

åh, hadde den samma Kyosho Alpha 3 som var posta litt bak i tråden.. den Subaru Imprezaen... var digg men gikk så sakte at jeg solgte den.. fikk så lyst på kameraten sin Inferno Mp 7.5 tror jeg det var.. men det var litt mye feil med infernoen hans så jeg gadd ikke..

men alpha 3´n var det ikke mye tull med... på 1 år knakk bensintanken (bare å skru ut 2 skruer og sette i ny) potte feste som holdt sammen potta og motoren datt av (DA ble det BRA lyd og drag i den !!) så røyk vel klutsjen en gang siden jeg kjørte den i gresset og fikk gress inni klutsjen ell no..

men jeg har ready settet fortsatt da i tilfelle jeg skulle kjøpe ny bil :)

Endret av vofif
Lenke til kommentar

Da fikk jeg montert HPI Dual disk brake set, stainless steel, på min Savage X.

post-86587-1188937370_thumb.jpg

Se så blanke og fine ^^

Fikk såvidt testet de litt før det ble så mørkt at jeg ikke så bilen (ingen gatelys). Og forskjellen er helt enorm, i stedet for å bruke 5meter på å stoppe, må jeg passe meg for å ikke flippe den om det er gress/asfalt og ikke grus, på grus står den i ro på 1-2meter.

Ikke det at jeg bremser så mye, men når jeg først bremser, liker jeg at ting skjer.

Lenke til kommentar
JonV: Har du fått montert det enda da?

Gleder meg :love:

9427918[/snapback]

Desverre ser det ut til at pakken har grodd fast i tollen :(

31.08.07 20.46 TIL LAGER 0024 OSLO

27.08.07 10.04 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 0024 OSLO

27.08.07 10.04 ANKOMMET MOTTAKERLAND 0024 OSLO

24.08.07 04.11 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

Og ikke får jeg hentet den før det står på lager :(

Lenke til kommentar

Hadde den vanlige single bremseskiva fra før, av noe fiberglass eller no, merker overgangen ganske heftig.

Neste jeg vurderer er sterkere servo'er og performance potte, men ikke behov akkurat nå.

Bruker vel Ikea AA batterier eller noe nå, vurderer å kjøpe inn high performance oppladbare, men får se, nok annet å bruke penger på om dagen.

Angående toll, har dere fått krav og betalt, ring og mas, jeg hadde en pakke som sto fast der i nesten 1mnd pga de ikke klarte å matche opp faktura mot pakkedata, selv om all info jeg gav var riktig.

Lenke til kommentar

Standard servoer du bruker nå? Jeg har Dual Fiber Disc bremseskiver på min, men brukte sinnsykt lang tid på å stoppe når jeg brukte vanlige AA-batterier. Nå har jeg oppgradert til ett 1400Mah LRP hump batt., og det er ikke lengre problematisk å ta "stoppies". :D

Jeg tror grunnen til at bremsene var så dårlig tidligere var pga. den teite servo-stang-saken. Den gjør det ekstra hardt å bremse. Også passer selvsagt ikke denne til Hitec-servoen jeg kjøpte for bremsen heller. Må sjekke om ikke det er noe jeg kan gjøre med det...

Selv har jeg ikke betalt for softgunnen enda. Den norske importøren trodde han skulle få den inn i løpet av uken, også skal han sende den som postoppkrav til meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...