ziper Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 jeg har nå vært i en trafikk ulykke og lurer på hvem som hadde ansvar og straff jeg kan få. her er scenarioet: bil 1 kjører foran meg og ligger godt inn til høyre, bilen ligger litt under farts grensen så jeg regner med at hun vil kjøre i slikk fart framover, så jeg bestemmer meg for og kjøre forbi på venstre side fordi hun ligger så godt til høyre, når jeg er med fronten svinger hun til venstre og da kjører i meg. så bil1ligger ikke der bil1skal og bil1bruker ikke lys signal, men så er dette i et kryss og der er det ikke lov og kjøre forbi. men så kjører jeg da også lett motorsykkel og siden bil1 lå så godt til høyre, så da trengte ikke og gå over til den andre kjører banen, kan dette lette litt på straffen? og jeg holder på med oppkjøring til bil, kan jeg da få utsettelse? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Bil1 rekner med at du ikkje kjører forbi siden dette er i eit kryss. Derfor er du skuldig, i alle fall slik eg oppfattar situasjonen.. Lenke til kommentar
ziper Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Bil1 rekner med at du ikkje kjører forbi siden dette er i eit kryss. Derfor er du skuldig, i alle fall slik eg oppfattar situasjonen.. 8846860[/snapback] så jeg kan ikke få litt med hold siden bil1 ikke lå der hun skulle (altså over til vestre) og at bil1 ikke brukte blink lysene Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 men så kjører jeg da også lett motorsykkel og siden bil1 lå så godt til høyre, så da trengte ikke og gå over til den andre kjører banen, kan dette lette litt på straffen Hehe, prøvde du å kjøre forbi i samme feltet uten å legge deg over i venstre kjørefelt. Det er bra det ikke ble noen personskade på deg eller noen andre det er jo det viktigste! Om dere leverte skademelding til forsikringsselskapet så er det vell kanskje mulig at du vil få litt skyld for dette tror jeg... Så lenge politiet ikke ble involvert så ser jeg ingen grunn til at du skal få utsettelse eller noen annen reaksjon derifra. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hvorfor minnes jeg å ha lært at man har lov å kjøre forbi i kryss? Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Døvinkel skal uansett undersøkes før man svinger. Jeg ligger meg ofte helt til høyre for å slippe frem motorsykler når det er kø, så de slipper å ligge seg ut i venstre feltet. Begge har vært litt uforsiktig, ved å ligge seg helt inn til høyre kan det nesten tolkes som et "kjør-forbi-meg". Dette er en veldig klassisk ulykke da. Link Du får nok ikke utsettelse, det tviler jeg sterkt på. Lenke til kommentar
ziper Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Hvorfor minnes jeg å ha lært at man har lov å kjøre forbi i kryss? 8846933[/snapback] fordi det er lov og kjøre forbi i kryss hvis det er forkjørt vei men hvis det ikke er det så er det ikke lov. og det med at jeg ikke gikk over til andre kjøre felt har jo ikke noe og si siden det var god plass eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hvorfor minnes jeg å ha lært at man har lov å kjøre forbi i kryss? 8846933[/snapback] Man kan kjøre forbi på høyre side av en bil som svinger til venstre i et kryss. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hvorfor minnes jeg å ha lært at man har lov å kjøre forbi i kryss? 8846933[/snapback] Fordi du kjører som en gris! Man kan kjøre forbi på høyre side av en bil som svinger til venstre i et kryss. 8846962[/snapback] Men når bilen ligger til høyre og heller ikke blinker.. Lenke til kommentar
ziper Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 ja jeg kunne ikke kjøre forbi siden bilen lå helt til høyre, det ble ingen personskader, og heller ikke det største på bil eller sykel og vi gjorde skademelding. hvis det ikke blir for dyrt så bryr jeg meg ikke med mindre jeg får utsettelse. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Skal du få utsettelse må saken for retten, og det skjer ikke... Lenke til kommentar
ziper Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Skal du få utsettelse må saken for retten, og det skjer ikke... 8847038[/snapback] takk da vet jeg det, bare det ikke blir for dyrt nå. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jepp. Du kommer ikke til å få utsettelse på lappen. Dette blir bare en forsikringssak. Dessuten er det ikke verdens alvorligste forseelse. Muligens litt uforsvarlig, men men. Det var jo egentlig bare deg det gikk utover. Btw.. jeg vil anbefale deg å se på kostnadene å ta denne gjennom forsikringen kontra ta reparasjonene selv. Jeg håper på delt skyld! Lenke til kommentar
ziper Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Jepp. Du kommer ikke til å få utsettelse på lappen. Dette blir bare en forsikringssak. Dessuten er det ikke verdens alvorligste forseelse. Muligens litt uforsvarlig, men men. Det var jo egentlig bare deg det gikk utover.Btw.. jeg vil anbefale deg å se på kostnadene å ta denne gjennom forsikringen kontra ta reparasjonene selv. Jeg håper på delt skyld! 8847117[/snapback] på sykkelen var det ingen ting og reparer, men front fangeren til bilen fikk seg en liten knekk. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Sjekk takst, så sjekker du hvor mye forsikringa kommer til å koste. Ikke bare i tapt egenandel, men bonustap osv. hvor mye dyrere forsikringa blir det neste året/neste årene. Uansett.. kjipt \o: Lenke til kommentar
ziper Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 jeg skal sjekke det i morgen, uansett takk for alle tips. huff jeg er enda litt skjelven etter det hele. Lenke til kommentar
Utsynet Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Kan ikke se at bilføreren er helt uten skyld heller. Ikke tegn, sjekker ikke døvinkel eller speil, dårlig plassering i veien osv... Hmm Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Men trådstarter, stå på ditt så vil dere kanskje dele skylden.. Var det store materielle skader eller? =o Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Kan ikke se at bilføreren er helt uten skyld heller. Ikke tegn, sjekker ikke døvinkel eller speil, dårlig plassering i veien osv... Hmm 8847392[/snapback] Yeah. Jeg synes faktisk dette rørehuet egentlig er skyldig, men da det skjedde i et kryss, var dette uansvarlig av trådstarter.. Dersom han/henne skulle kjøre inn en sidegate eller til en butikk el. hadde saken vært stilt annerledes. Lenke til kommentar
ziper Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Men trådstarter, stå på ditt så vil dere kanskje dele skylden.. Var det store materielle skader eller? =o 8847422[/snapback] det var ikke storeskader nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå