Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mange barn ønsker forumbrukerne?

Hvor mange barn vil du ha?  

470 stemmer

1. 1. Hvor mange barn vil du ha?

• Ingen
      52
    • 1
      23
    • 2
      236
    • 3
      104
    • 4
      14
    • 5+
      12
    • whatever, jeg vil kun stemme
      29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

>2 barn - ellers vil den norske rasen dø ut. Kvinnfolka er blitt så oppsatt på jobb og karrierejag at de har ikke tid til den viktigste jobben de kan gjøre lenger. Dessuten sundt med flere søsken, ligger sosial trygghet i det også. JA til kjernefamilien - samfunnets fundament !

Lenke til kommentar
>2 barn - ellers vil den norske rasen dø ut. Kvinnfolka er blitt så oppsatt på jobb og  karrierejag at de har ikke tid til den viktigste jobben de kan gjøre lenger. Dessuten sundt med flere søsken, ligger sosial trygghet i det også. JA til kjernefamilien - samfunnets fundament !

8920325[/snapback]

Fruktbarheten i Norge er på 1.8, men rasen dør likevel ikke ut. Se på Tyskland og, der er fruktbarheten 1.1 eller rundt der, men dør ikke ut de heller, men du har riktig i at den faller. Dette er takket være innvandring, så man kan jo si at de "nye" nordmennene da heller ikke er vassekte nordmenn, da.

Du har rett. To barn må til.

Lenke til kommentar

Det er sikkert ingen her i denne tråden som skriver ned antallet barn dem ønsker på en lapp og tar det videre og husker på å følge den den dagen dem lager barn.

Jeg kan fortelle her og nå at jeg kommer IKKE til å følge den planen. Noen med hånda på hjertet kan ærlig si at dem kommer til å følge det dem sier?

La oss si at du er i et forhold om 4 år, dere planlegger å få barn, vil du da si til henne: "Jeg har lagt en ed for meg selv på et forum på internett for 4 år siden, at da bestemte jeg meg for å få x antall barn"

eller er det slik at flerparten her allerede visste dette tallet før dem kom på forumet? Jaja, uansett :!:

Jeg tror man fort kan bli inspirert, motivert og fristet til å utfordre skjebnen når man allerede har 1 barn kan det friste med 2, og 3, og 4 osv :)

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Eg meiner å ha lese at personar som har fleire søsken har meir omtanke og omsorg for andre, mens einebarn har tendensar til å være ganske sjølvopptatte. Det er sjølvsagt ikkje ein regel, men stemmer ganske bra med dei eg kjenner.

Lenke til kommentar
Eg meiner å ha lese at personar som har fleire søsken har meir omtanke og omsorg for andre, mens einebarn har tendensar til å være ganske sjølvopptatte. Det er sjølvsagt ikkje ein regel, men stemmer ganske bra med dei eg kjenner.

8924224[/snapback]

Dette hørtes logisk ut. Hvis A ikke har noen grunn til å tilpasse seg andres behov, f.eks bror B og søster C, så vil A være mindre bevisst på andres behov i det daglige også. Dette kan bidra til å skape en kald og ufølsom person. Men en feilslått primær sosialisering trenger ikke være verdens ende for et enebarn, det fins jo en sekundær sosialisering osgå, og der er han nødt til å lære av sine mangler, for man kommer ikke utenom andres behov i samfunnet ellers. Forskjellen er kansjke at han lærer senere enn hva søsken gjør.

Lenke til kommentar

8924224[/snapback]

Dette hørtes logisk ut. Hvis A ikke har noen grunn til å tilpasse seg andres behov, f.eks bror B og søster C, så vil A være mindre bevisst på andres behov i det daglige også. Dette kan bidra til å skape en kald og ufølsom person. Men en feilslått primær sosialisering trenger ikke være verdens ende for et enebarn, det fins jo en sekundær sosialisering osgå, og der er han nødt til å lære av sine mangler, for man kommer ikke utenom andres behov i samfunnet ellers. Forskjellen er kansjke at han lærer senere enn hva søsken gjør.

8924259[/snapback]

Du kan ha lest hva du vil, jeg var enebarn i ti år før jeg fikk en lillebror. Jeg har alltid hatt omsorg og omtanke for andre, så den teorien er ikke så god, nei. Nå elsker jeg lillebroren min, det er det eneste som har skjedd. Er fremdeles den samme med omtanke for andre, og glad i vennene mine. :p

Lenke til kommentar

8924224[/snapback]

8924259[/snapback]

Du kan ha lest hva du vil, jeg var enebarn i ti år før jeg fikk en lillebror. Jeg har alltid hatt omsorg og omtanke for andre, så den teorien er ikke så god, nei. Nå elsker jeg lillebroren min, det er det eneste som har skjedd. Er fremdeles den samme med omtanke for andre, og glad i vennene mine. :p

8924515[/snapback]

Det finnes alltid unntak :p

Lenke til kommentar

Selvsagt, men det merkelige er at det alltid skal skrives som om det var tilfellet hvis du skjønner. Akkurat som inntrykket vi får av innvandrere i Norge, at alle selger dop eller raner banker eller knivstikker folk eller voldtar kvinner i Oslo, eller at alle muslimer er selvmordsbombere. Ja, dere skjønner poenget, og forhåpentligvis at jeg ikke har dette synet på innvandrere og muslimer. :)

Lenke til kommentar

8924224[/snapback]

Jeg er minst av tre søsken og er en egosentrisk narssissist. Forklar det du. :)

Lenke til kommentar

Jeg er eldst av 3 søsken og bryr meg ikke nevneverdig om de 2 andre, annet enn når jeg "må" treffe dem ved jul og påskeferien. Vi snakker aldri på tlf eller sender sms eller mail til hverandre. Det bare er sånn. Så jeg tror vi punkterer den teorien der.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

8924224[/snapback]

Jeg er minst av tre søsken og er en egosentrisk narssissist. Forklar det du. :)

8924719[/snapback]

Kanskje en mikstur mellom en traumatisk og ansvarsløs oppvekst resulterte i store personforstyrrelser der din egen identitet, troverdighet, selvfølelse og empati fikk varige skader? Blame the parents, dont the kids :fun:

Lenke til kommentar
Jeg er eldst av 3 søsken og bryr meg ikke nevneverdig om de 2 andre, annet enn når jeg "må" treffe dem ved jul og påskeferien. Vi snakker aldri på tlf eller sender sms eller mail til hverandre. Det bare er sånn. Så jeg tror vi punkterer den teorien der.

8924769[/snapback]

Så sykt lite tøft

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...