Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mange barn ønsker forumbrukerne?

Hvor mange barn vil du ha?  

470 stemmer

1. 1. Hvor mange barn vil du ha?

• Ingen
      52
    • 1
      23
    • 2
      236
    • 3
      104
    • 4
      14
    • 5+
      12
    • whatever, jeg vil kun stemme
      29

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha to gutter, av en eller annen grunn synes jeg tanken på å ha to sønner er lettere enn å ha to døtre eller en sønn og en datter. Er det veldig feil av meg å tenke slik, kan ikke tro at jeg ser slik på det for jeg er gutt, men jeg synes det virker, lettere?

8863717[/snapback]

Skjønner ikke helt dette dere sier med letter. Hvorfor er gutter så mye enklere enn jenter egentlig?

Er det fordi dere er gutt selv kanskje?

8863921[/snapback]

Hvis det er mitt innlegg du tenker på når du svarer, så kanskje les det igjen :)

Vet ikke hvorfor jeg har den oppfatningen selv, men det kan jo bare være for at jeg ser på det kvinnelige kjønn som en mer komplisert ting enn det mannlige kjønn. Selvfølgelig er det bare en tanke at jeg vil ha to gutter, hvis det blir to jenter, ja for den saks skyld 4jenter ville jeg vært like glade i dem. Håper bare jeg får til å oppdra dem skikkelig, slik jeg ser på det iallefall, at de ikke drar å roter med de tøffe gutta som har bil osv.osv.osv. Det er kanskje der det ligger "vrangforestillingen" om at gutter er "enklere" enn jenter, jeg har bestandig lurt på det der med jenter siden de vil ha store "slemme" gutter, når de begynner å bli litt eldre selvfølgelig. Vil ikke tenke tanken som far, at la oss si min 16/17 år gamle datter er i en eller annen bil som blir kjørt av en klæppshæslig 24åring. Muligens ja, kanskje jeg fikk oppklart i det nå(for min del iallefall, eller kanskje ikke)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det er mitt innlegg du tenker på når du svarer, så kanskje les det igjen :)

Vet ikke hvorfor jeg har den oppfatningen selv, men det kan jo bare være for at jeg ser på det kvinnelige kjønn som en mer komplisert ting enn det mannlige kjønn. Selvfølgelig er det bare en tanke at jeg vil ha to gutter, hvis det blir to jenter, ja for den saks skyld 4jenter ville jeg vært like glade i dem. Håper bare jeg får til å oppdra dem skikkelig, slik jeg ser på det iallefall, at de ikke drar å roter med de tøffe gutta som har bil osv.osv.osv. Det er kanskje der det ligger "vrangforestillingen" om at gutter er "enklere" enn jenter, jeg har bestandig lurt på det der med jenter siden de vil ha store "slemme" gutter, når de begynner å bli litt eldre selvfølgelig. Vil ikke tenke tanken som far, at la oss si min 16/17 år gamle datter er i en eller annen bil som blir kjørt av en klæppshæslig 24åring. Muligens ja, kanskje jeg fikk oppklart i det nå(for min del iallefall, eller kanskje ikke)

8864330[/snapback]

Ja sorry så ikke det i sted..

Ja det kan jo ha noe med at dere er mer "redd" for å få en datter kanskje. ?

At dere er redd for at hun skal gjøre masse dumme ting osv..

Men siden vi ikke kan bestemme så for vi bare håpe på at uansett hva som kommer så for de en god oppdragelse slik at de oppfører seg fint :)

Lenke til kommentar

Jeg har 3 søsken. 1 av dem er tvillingen min. Tror nok jeg bare kommer til å prøve å få barn en gang. Det er jo en viss sjangse for å få tvillinger iom at jeg er toegget tvilling. Og jeg vil ikke ha mer enn 2. Etter å ha sett hvor sjalu eldste søsteren vår ble da jeg og søsteren vår kom så tror jeg ikke at det ville vært en god ide å fått et barn og så tvillinger. I tillegg var jeg og søsteren min uheldige og ble midterste barna. Foreldrene våre fikk jo en gutt etter oss. Altså må det bli maks 2 :ermm:

Ville ikke en gang latt min verste fiende sitte sammen med 3 søsken i et baksete beregnet for 3 folk. Spesielt ikke når minst to må spy i løpet av den 6 timer lange kjøreturen.

Lenke til kommentar
Ville ikke en gang latt min verste fiende sitte sammen med 3 søsken i et baksete beregnet for 3 folk. Spesielt ikke når minst to må spy i løpet av den 6 timer lange kjøreturen.

8864386[/snapback]

Derfor jeg vil ha to barn, se for dere tre jævelunger i et treseters baksete i en vanlig familiebil...nei fy faen

Lenke til kommentar

8864330[/snapback]

Ja sorry så ikke det i sted..

Ja det kan jo ha noe med at dere er mer "redd" for å få en datter kanskje. ?

At dere er redd for at hun skal gjøre masse dumme ting osv..

Men siden vi ikke kan bestemme så for vi bare håpe på at uansett hva som kommer så for de en god oppdragelse slik at de oppfører seg fint :)

8864363[/snapback]

Er vell det jeg ville fram til, men er ikke så godt å uttrykke meg kanskje :)

Lenke til kommentar

Jeg har valgt å ikke få barn og er fornøyd med det. Grunnene er mange, men den viktigste er at jeg tenker mer på barnas fremtid enn min egen. D.v.s. fornuften overstyrer egoismen i mitt tilfelle. Det hadde vært egoistisk av meg å føre mine gener videre og la avkommet slite med nedarvede sykdommer som diabetes og hjertefeil m.m. Andre viktige grunner til mitt valg er at planetens fremtid er såpass dyster at jeg ikke ønsker at mine barn skal få oppleve det. I tillegg finnes en rekke mindre grunner, men de viktigste har jeg altså nevnt. Summa summarum: tommelen ned for barn her.

Lenke til kommentar
Jeg har valgt å ikke få barn og er fornøyd med det. Grunnene er mange, men den viktigste er at jeg tenker mer på barnas fremtid enn min egen. D.v.s. fornuften overstyrer egoismen i mitt tilfelle. Det hadde vært egoistisk av meg å føre mine gener videre og la avkommet slite med nedarvede sykdommer som diabetes og hjertefeil m.m. Andre viktige grunner til mitt valg er at planetens fremtid er såpass dyster at jeg ikke ønsker at mine barn skal få oppleve det. I tillegg finnes en rekke mindre grunner, men de viktigste har jeg altså nevnt. Summa summarum: tommelen ned for barn her.

8864486[/snapback]

Jeg skjønner det med de arvelige sykdommene, men "planetens fremtid er såpass dyster", den var vell mer egoistisk enn fornuftig?

Lenke til kommentar

Ingen ønsker å få barn når de er 12-16 år gamle. Vent til du blir voksen, gutt, så skjer det bare plutselig. Ikke nødvendigvis like enkelt å dra fram alle klisjeene om klimaet og "ikke føre gener videre" når du har ei jente du elsker over alt på jord, som gråter fordi hun vil bli mamma.

Lenke til kommentar
Ingen ønsker å få barn når de er 12-16 år gamle. Vent til du blir voksen, gutt, så skjer det bare plutselig. Ikke nødvendigvis like enkelt å dra fram alle klisjeene om klimaet og "ikke føre gener videre" når du har ei jente du elsker over alt på jord, som gråter fordi hun vil bli mamma.

8864525[/snapback]

Prognatus er født i 1959, så jeg regner med han har vært gjennom de forskjellige stadiene i livet, iallefall til dit han er nå. Er kanskje litt seint å få barn når man er 48år også

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar
men "planetens fremtid er såpass dyster", den var vell mer egoistisk enn fornuftig?

8864500[/snapback]

Hvorfor mener du det var egoistisk? Det var ment som motsatt - dvs. å skåne barna. Men det er klart man kan ha forskjellig syn på i hvilken grad planetens skjebne er dyster eller ikke. Jeg er pessimist.

Lenke til kommentar

8864525[/snapback]

Prognatus er født i 1959, så jeg regner med han har vært gjennom de forskjellige stadiene i livet, iallefall til dit han er nå. Er kanskje litt seint å få barn når man er 48år også

8864532[/snapback]

Hvis han er 48 år, så vil barnet være 20 år når han er 68 år, da burde det være selvstendig. Men hvis du tror på kjernefamilien og du tenker at dem skal være sammen i evighet så er det kanskje for sent, men hvis vi tenker BARE formering, så er det ikke for sent.

Prognatus: Man kan gjerne ha 2, 4 eller 8 grunner på bordet, men oppe i hodet er det bare én overbevisning og én grunn, hva den er, blir din sak, men jeg tipper det er fordi du kanskje er litt oppi årene!?! :hmm:

Lenke til kommentar
men "planetens fremtid er såpass dyster", den var vell mer egoistisk enn fornuftig?

8864500[/snapback]

Hvorfor mener du det var egoistisk? Det var ment som motsatt - dvs. å skåne barna. Men det er klart man kan ha forskjellig syn på i hvilken grad planetens skjebne er dyster eller ikke. Jeg er pessimist.

8864579[/snapback]

Bare det at du ikke vil "spre dine frø", altså dine antatte barn vil ikke noen gang oppleve den "dystre framtiden" på vår planet. Den er jo ikke dyster for alle, å hvem vet, kanskje de hadde utrettet noe som ville gjøre planetens framtid mindre dyster. Mulig jeg kom med et utsagn her jeg kunne spart meg for, og et dårlig motargument, synes bare det virket veldig pessimistisk å ikke få barn av den grunnen, mulig det virket veldig pessimistisk siden det ble lest av en optimist.

Edit:

Skjønner jo godt hva du mener, men du skåner jo "barna" dine for noe de aldri opplever.

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar

8864525[/snapback]

8864532[/snapback]

Hvis han er 48 år, så vil barnet være 20 år når han er 68 år, da burde det være selvstendig. Men hvis du tror på kjernefamilien og du tenker at dem skal være sammen i evighet så er det kanskje for sent, men hvis vi tenker BARE formering, så er det ikke for sent.

Prognatus: Man kan gjerne ha 2, 4 eller 8 grunner på bordet, men oppe i hodet er det bare én overbevisning og én grunn, hva den er, blir din sak, men jeg tipper det er fordi du kanskje er litt oppi årene!?! :hmm:

8864618[/snapback]

Han skrev over hvorfor han ikke ville ha barn, og hvorfor han ikke har fått noen barn.

Lenke til kommentar
Prognatus: Man kan gjerne ha 2, 4 eller 8 grunner på bordet, men oppe i hodet er det bare én overbevisning og én grunn, hva den er, blir din sak, men jeg tipper det er fordi du kanskje er litt oppi årene!?!  :hmm:

8864618[/snapback]

Som Kjekssjokolade sa, så skrev jeg om hvorfor jeg ikke har fått barn, tidligere. Men faktisk har jeg dannet denne meningen basert på flere grunner, ikke bare én. I tillegg til de jeg nevnte er det andre grunner også, og TILSAMMEN gjør de at jeg ikke kan forsvare å få barn. Dette standpunktet tok jeg veldig tidlig i 20-årene. Siden det har utviklingen gjort at jeg bare er mer sikker i dag enn jeg var den gang.

Lenke til kommentar
Prognatus: Man kan gjerne ha 2, 4 eller 8 grunner på bordet, men oppe i hodet er det bare én overbevisning og én grunn, hva den er, blir din sak, men jeg tipper det er fordi du kanskje er litt oppi årene!?!  :hmm:

8864618[/snapback]

Som Kjekssjokolade sa, så skrev jeg om hvorfor jeg ikke har fått barn, tidligere. Men faktisk har jeg dannet denne meningen basert på flere grunner, ikke bare én. I tillegg til de jeg nevnte er det andre grunner også, og TILSAMMEN gjør de at jeg ikke kan forsvare å få barn. Dette standpunktet tok jeg veldig tidlig i 20-årene. Siden det har utviklingen gjort at jeg bare er mer sikker i dag enn jeg var den gang.

8864693[/snapback]

Jeg synes det er veldig riktig av deg å stå for det du har bestemt deg for, det er jo faktisk en stor og tung avgjørelse å ikke få barn, noen gang. Jeg ville iallefall ha følt det som en stor og tung avgjørelse

Lenke til kommentar

8864693[/snapback]

Diabetes er noe dritt, det skal jeg være enig i, da jeg har det selv, type 1. Men hvis DET skal være en grunn, for livet er jo nesten normalt med diabetes, og det er jo heller ikke sikkert at de barna du eventuelt får, får sykdommen.

Men som jeg sa, det er altfor enkelt å bare tenke ut et sett med grunner og slenge det ut og stable det oppå hverandre bare for å se hvor høyt du kan nå. Det blir gjerne usselig hvis denne stabelen er lav, hvis du skjønner poenget.

Grunnen til at jeg argumenterer slik jeg gjør, er fordi kjærlighet og barn er noe som sjeldent skjer på kommando. Man kan ikke styre de eventuelle følelser man får for jenter. Jeg tror at du har unngått tilfeldighetene og bare lagt grunnene til rette for å rettferdiggjøre et liv uten barn. Skyt meg hvis jeg tar feil. :ph34r:

Lenke til kommentar

Kjekssjokolade: Det har ikke vært alltid like lett, nei. Forplantningsinstinktet er reelt hos meg også og det er en sterk naturkraft. Dessuten har jeg vel hatt litt flaks også... ;)

Databamse: Pang! he-he. Nei, du kjenner meg ikke. Hadde du gjort det, ville du sagt at denne typen avgjørelser er typisk for meg.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...