Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mange barn ønsker forumbrukerne?

Hvor mange barn vil du ha?  

470 stemmer

1. 1. Hvor mange barn vil du ha?

• Ingen
      52
    • 1
      23
    • 2
      236
    • 3
      104
    • 4
      14
    • 5+
      12
    • whatever, jeg vil kun stemme
      29

Anbefalte innlegg

Har hørt det samme. I samme undersøkelse har det vel blitt sagt at enebarn kommer lengre enn mange andre når det gjelder karriere osv. Så det er jo både negative og positive sider ved det.

Uansett så tror jeg det har mye med hva man lærer ungen selv. Viktig å lære dem empati og omsorg for medmennesker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hørt det samme. I samme undersøkelse har det vel blitt sagt at enebarn kommer lengre enn mange andre når det gjelder karriere osv. Så det er jo både negative og positive sider ved det.

8931202[/snapback]

Har selv opplevd det motsatte, de smarteste jeg kjenner har større søskenflokker. Enebarna er bare late.

Men det spørs jo hvor undersøkelsen ble tatt :innocent:

Lenke til kommentar

8931202[/snapback]

Har selv opplevd det motsatte, de smarteste jeg kjenner har større søskenflokker. Enebarna er bare late.

Men det spørs jo hvor undersøkelsen ble tatt :innocent:

8931212[/snapback]

Jeg er størst i en søskenflokk på.. mange i et mine-dine-våre-forhold. Etter det jeg har erfart tror jeg at søskenene mine nytter positivt av at vi er såpass mange. Det er femten år mellom meg, som er eldst, og ene lillesøstra mi som er yngst, og jeg tror hun gjør nytte av impulser hun får av meg eller noen av de andre eldre søskenene.

Når det gjelder hvor mye oppmerksomhet barne blir viet i store søskenflokker er det ikke et problem hos oss ettersom vi vier hverandre oppmerksomhet også. Jeg har ingen problemer med å ta en time eller så om dagen der jeg sitter sammen med småsøskenene mine mens de tegner, ser på film eller er ute i hagen.

Jeg har i alle fall ikke gjort det så dårlig så langt i livet. Det blir spennende å se hvordan det går med de andre søskenene mine, men ting ligger godt ann for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Jeg stemte 3, fordi jeg er mellomst i søskenflokken som vi er tre i. Funker ypperlig for alle parter, så ser ingen grunn til at ikke tre unger skal gå greit.

Quayle: Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig. Hva slags sykdom er det snakk om?

8919340[/snapback]

Von Recklinghausen syndrom eller nevrofibromatose om du vil. http://en.wikipedia.org/wiki/Neurofibromatosis

Jeg har vært rimelig heldig så langt, er ikke hardt angrepet og har ikke noen plager foreløpig. Jeg ønsker ikke å gamble på at mitt barn er like heldig så derfor velger jeg å la være å få unger.

I værste fall så kan man bli som elefantmannen.

Lenke til kommentar

Jeg har vært rimelig heldig så langt, er ikke hardt angrepet og har ikke noen plager foreløpig. Jeg ønsker ikke å gamble på at mitt barn er like heldig så derfor velger jeg å la være å få unger.

8939085[/snapback]

Jeg er imponert over valget du har tatt. Det står det virkelig respekt over. Blir helt dårlig når jeg hører om folk som får barn når det er 50% sjangs for at barna får det. Er det 0,5% sjangs for at noe alvorlig kan føres videre bør det ikke avles.

Lenke til kommentar

2barn, med samme grunn som trådstarter. Har ei søster. Vi krangla aldri. Og krangler aldri.

kom en atpåkladd. Lilebror som er 7år yngre. Han er skikkelig pest og plage! Ser det også på søskenbarnene mine også at det er mere krangling der med 3stykker i samme alder.

Lenke til kommentar

8939085[/snapback]

Jeg er imponert over valget du har tatt. Det står det virkelig respekt over. Blir helt dårlig når jeg hører om folk som får barn når det er 50% sjangs for at barna får det. Er det 0,5% sjangs for at noe alvorlig kan føres videre bør det ikke avles.

8939600[/snapback]

For meg er det helt sykt å tenke anderledes egentlig. Hvorfor skal jeg føre videre mine svake og ødeleggende gener? Hvis jeg en dag får "nå vil jeg bli pappa suget" så skal jeg adoptere en unge som trenger ett nytt hjem. Ikke det at folk som er syke ikke har rett på ett liv, men de trenger ikke å formere seg slik at det blir fler som lider av samme sykdom eller syndrom. Jeg burde vel kanskje være glad for at fatter ikke tenkte som meg, for da hadde jeg aldri blitt født :p

Lenke til kommentar
Tre barn går også greit

jeg ser selv midterst av tre og vil ikke ha tre barn selv. jeg vil ha enten to eller fire. "alle" jeg har støtt på som er midterst har sagt det samme...

8840204[/snapback]

Jeg er i midten, jeg har ingen problemer med det. Jeg er som oftest mer moden en lillebroren min var på min alder, og som regel så vet jeg nok om min eldre brors tabber, så jeg styrer unna dem. Mens lillebroren min var ikke gammel nok til forstå hans tabber så han styrer ikke under dem. Capishè? :p

Lenke til kommentar
For meg er det helt sykt å tenke anderledes egentlig. Hvorfor skal jeg føre videre mine svake og ødeleggende gener? Hvis jeg en dag får "nå vil jeg bli pappa suget" så skal jeg adoptere en unge som trenger ett nytt hjem. Ikke det at folk som er syke ikke har rett på ett liv, men de trenger ikke å formere seg slik at det blir fler som lider av samme sykdom eller syndrom.

8940256[/snapback]

Da er vi i hvertfall to som mener dette, Quayle. Jeg ville også følt meg egoistisk hvis jeg skulle spre dårlige gener, bare for å tilfredsstille et forplantningsinnstinkt.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...