Gå til innhold

X1950 CFEdition, [email protected],2gb:14k i 3dm05 lavt?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp fått ny prosessor, Xeon 3070(like E6700).

Klokket den opp til 3.6GHz, og skjermkortet(Sapphire X1950XTX Crossfire Edition til 715 / 1100 MHz (650 / 1000 standard).

Etterfulgt av en clean windows innstalasjon, innstalering av _nyeste_ drivere til _alt_, defrag av c, oppdatering av windows osv, får jeg snaue 14000 poeng i 3DMark 05.

I Forhold til 10000 poeng med den gamle Pentium D'en(4ghz), synes jeg dette var lavt.

Har i tillegg en høyere klokk på skjermkort, og nyere drivere fra ATI(skal gi litt høyere ytelse).

Hva kan være problemet?

Er ikke så veldig opphengt i tallene, men blir forbanna når jeg ser f.eks sånne scorer o.l, til og med med lavere cpu klokk.

En ting som sikkert er verd å tilføye; får ikke startet CCC. Skjermkortdriveren er innstalert, men CCC klarer ikke loade. Har innstalert Net Framework version 3, ja.

Ellers er hw 2gb ram(@450MHz 5-5-5-15 under bench), aw9d-max(360FSB, 1066Strap)

og Raptor systemdisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har nettopp fått ny prosessor, Xeon 3070(like E6700).

Klokket den opp til 3.6GHz, og skjermkortet(Sapphire X1950XTX Crossfire Edition til 715 / 1100 MHz (650 / 1000 standard).

Etterfulgt av en clean windows innstalasjon, innstalering av _nyeste_ drivere til _alt_, defrag av c, oppdatering av windows osv, får jeg snaue 14000 poeng i 3DMark 05.

I Forhold til 10000 poeng med den gamle Pentium D'en(4ghz), synes jeg dette var lavt.

Har i tillegg en høyere klokk på skjermkort, og nyere drivere fra ATI(skal gi litt høyere ytelse).

Hva kan være problemet?

Er ikke så veldig opphengt i tallene, men blir forbanna når jeg ser f.eks sånne scorer o.l, til og med med lavere cpu klokk.

En ting som sikkert er verd å tilføye; får ikke startet CCC. Skjermkortdriveren er innstalert, men CCC klarer ikke loade. Har innstalert Net Framework version 3, ja.

Ellers er hw 2gb ram(@450MHz 5-5-5-15 under bench), aw9d-max(360FSB, 1066Strap)

og Raptor systemdisk.

8846362[/snapback]

Han du linker til der har bare tatt gametestene, ikke cpu test eller noe annet, så det er nok grunnen.

CPU Tests

CPU Test 1 N/A

CPU Test 2 N/A

Feature Tests

Fill Rate - Single-Texturing N/A

Fill Rate - Multi-Texturing N/A

Pixel Shader N/A

Vertex Shader - Simple N/A

Vertex Shader - Complex N/A

Batch Size Tests

8 Triangles N/A

32 Triangles N/A

128 Triangles N/A

512 Triangles N/A

2048 Triangles N/A

32768 Triangles N/A

Lenke til kommentar
Har du 2 stk X1950XTX i Crossfire eller kjører du bare et enkelt? 

(Den testen du linker til kjører forøvrig CPU på 3.72 GHz ser det ut som).

8846717[/snapback]

Ja, 3.72ghz.. Så feil.. Alikevel får han 5k mere enn meg.

Har bare et kort. Har crossfire edition, se link i sig.

DVS Master versionen av kortet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Han du linker til der har bare tatt gametestene, ikke cpu test eller noe annet, så det er nok grunnen.

Nei.

CPU-test betyr ingenting i 3DMark05 (og 03). Den teller overhodet ikke på resultatet.

"Benchmark-horer" kaster derfor ikke bort tida på å kjøre disse..

:)

Når en score på ORB'en er så dårlig dokumentert som i dette tilfellet så er det vanskelig å vite om den er med CF (2 skjermkort).

Den er dog ikke spesielt høy egentlig, har jo nesten det samme med 8800GTS.

3DMark05 er også en "bench" ATI generelt gjør det bedre enn tilsvarende Nvidia kort.

14k er nok en helt grei score for ett X1950.

CPU-klokk betyr ikke så mye i 3DMark05.

Lenke til kommentar

Sjekket litt rundt på HWBOT, fant ut at folk med [email protected] og skjermkort @730/1150mhz får rundt sånn ca 15000. Da var ikke scoren min så feil alikevel. De på ORB må ha brukt CF... Dårlig av futuremark, å legge Crossire Edition og Crossfire under samme navn, når det er 2 forskjellige ting.

Noen som vil bytte mitt X1950XTX mot et 8800GTS 320mb? :p

Takker for hjelp.

Lenke til kommentar
se her alle sammen:

Name Hardware CF

det er navnet på denne scoren, og det tyder vel på at de har crossfire? :p

8851571[/snapback]

Joda, la merke til det og, fant ut at de brukte crossfire der, ikke bare et crossfire edition av kortet.. Dårlig av futuremark, å ikke skrive om det er brukt multi-gpu eller ikke..

Men som dere ser har khmoe bare 500poeng mindre enn meg, med dårligere kort (X1950xt 256mb mot mitt X1950XTX(CF Edition) 512mb)og lavere cpu klokk(3.2GHz mot mine 3.6GHz

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dårlig av Futuremark?

At de ikke "tvinger" testeren til å dokumentere det man bør(skal) i "Project description"?

Eller at ikke 3DMark05 automagisk finner ut at testen kjøres i SLI / CF?

:hmm:

Ikke kast bort unødig energi på dette trådstarter. Kjøp heller ett 8800GTS. :!:

Lenke til kommentar
Dårlig av Futuremark?

At de ikke "tvinger" testeren til å dokumentere det man bør(skal) i "Project description"?

Eller at ikke 3DMark05 automagisk finner ut at testen kjøres i SLI / CF?

:hmm:

Ikke kast bort unødig energi på dette trådstarter. Kjøp heller ett 8800GTS.  :!:

8851844[/snapback]

Det er dårlig av 3DMark å ikke finne ut a testen ikke kjøres i SLI / CF... :p

Ang. 8800gts er det nokså uinteresant da jeg i november brukte 4k på skjermkortet.. Idiotisk, eller hva? Men på en annen side kostet jo et 8800gts 640mb ca 5k da, og så ble jeg anbefalt X1950XTX av komplett.no istedenfor 8800gts.. how stupid..

Endret av todda7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

OK. Da er jeg enig. :)

Ikke tenk så mye på det med at du har "kastet bort" mye penger.

Jeg gjør det hele tiden.. :)

Lenke til kommentar
OK. Da er jeg enig. :)

Ikke tenk så mye på det med at du har "kastet bort" mye penger.

Jeg gjør det hele tiden.. :)

8853833[/snapback]

Nei.. Brukte 3000 på dominator-rammene og, som ikke klokker 450mhz engang.. :cry:

Men det har jeg selvfølgelig glemt :thumbup:

På en annen side så har jeg jo nok penger, så ser ikke vekk ifra X38 og X29xx 65mm til høsten heller..

Noen som så den fotballspilleren som jobbet 100% og ikke fikk mer enn 10k i måneden?

Jeg jobber ca 1.5 time hver dag, og får ca samme betaling, og slipper å betale skatt :dribble:

Statlig bondesponsing er tingen. Gir vekk penger som blir brukt på data-hw :tease:

Er 14btw.. Slå den

EDIT: Ble 15 for noen dager siden.. husker ikke helt :fun:

Noen andre store ting som kommer til høst innen hw?

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...