Admiral1 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Hei! Pcn min fikk plutselig en utrolig rar innternett tilkobling, fikk lastet ned (lovlig ...) men ikke startet msn eller URL'er. (dns problem right?) Fant etter litt looking rundt på min pc med min far at det var et DNS problem(?). Pcn ville koble seg til på ip'en 0.0.0.0 (elns var bare nuller) istedet for den vanlige (gidde rikkeposte ip). Først gjaldt dette bare min pc, men så plutslig uten at vi gjorde noen endringer på min fars laptop så fikk den samme problem(kobler seg mot en ikke eksisterende routerting* og ikke den vanglie). Så skrur jeg av og på routern og den internett saken(*) og min pc er fin. Men min fars laptop har mitt problem nå, og det skjedde uten av vi rørte noe elelr endra noe. Hva skjer? usj faen, kom på at dette sikkert er jevlig rotet pga min manglende kunskaper om navn på ting (og hukomelse) ... men hvis noen hadde forstått så hadde vert fint å få høre hva som har skjedd Endret 12. juni 2007 av DiscoBoB Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Du har nok DNS problemer ja. Jeg har slitt med det samme selv, da jeg brukt router ifra telenor. Jeg restartet routern, helt til jeg ikke gadd mer og byttet Neste gang du har problemer kan du prøve ut en ip. F.eks Wikipedia. Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Ja, (kommer nok ikke til å surfe med rene ip'er). Den ip jeg har lert meg utenatt idag er vg's 193.69.615.21 . Nå skal vi flytte om 7 dager akkurat, så gider nok ikke stresse. Har faktisk byttet ut den orginal routern vi fikk av nextgentel. Men spm gjelder fortsatt, ossen fikk min far det? Er det routern som ødlegger? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Virket nesten som routern ødela for oss her i allefall. Hjalp å bytte den ut. Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Hm, ja, får si ifra til de som flytter inn nå at det er noe mongo med routern. Jaja, takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå