Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har jeg et Netverksproblem? DNS?

Anbefalte innlegg

Hei!

Pcn min fikk plutselig en utrolig rar innternett tilkobling, fikk lastet ned (lovlig ...) men ikke startet msn eller URL'er. (dns problem right?)

Fant etter litt looking rundt på min pc med min far at det var et DNS problem(?). Pcn ville koble seg til på ip'en 0.0.0.0 (elns var bare nuller) istedet for den vanlige (gidde rikkeposte ip). Først gjaldt dette bare min pc, men så plutslig uten at vi gjorde noen endringer på min fars laptop så fikk den samme problem(kobler seg mot en ikke eksisterende routerting* og ikke den vanglie). Så skrur jeg av og på routern og den internett saken(*) og min pc er fin.

Men min fars laptop har mitt problem nå, og det skjedde uten av vi rørte noe elelr endra noe.

Hva skjer?

usj faen, kom på at dette sikkert er jevlig rotet pga min manglende kunskaper om navn på ting (og hukomelse) ... men hvis noen hadde forstått så hadde vert fint å få høre hva som har skjedd

Endret av DiscoBoB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, (kommer nok ikke til å surfe med rene ip'er). Den ip jeg har lert meg utenatt idag er vg's 193.69.615.21 .

Nå skal vi flytte om 7 dager akkurat, så gider nok ikke stresse. Har faktisk byttet ut den orginal routern vi fikk av nextgentel.

Men spm gjelder fortsatt, ossen fikk min far det? Er det routern som ødlegger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...