Gå til innhold

"Feil i minneområde". *Les siste post*


Gjest Slettet-XHLacM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

Har i det siste fått et par feilmeldinger. Maskinen har fått bluescreen spontant og startet minnedump før den restarter. Det hele skjedde etter jeg avinstallerte nVidia driverne og installerte de nye. Rett etterpå avinstallerte jeg BF2 for å installere det igjen (måtte gjøre det grunnet en liten feil). Jeg patchet det også.

 

Dette detaljene:

 

Kan dette hjelpe meg noe særlig?

 

 

Noen som har noe fornuftig å si? :ermm:

 

EDIT: Kan nevne at jeg også reparerte windows med XP-CDa for å fikse et par korrupte filer. Dette resulterte i at når jeg skulle slå av maskinen i går kveld måtte den installere 75 oppdateringer. Kanskje en av disse fikser feilen.

 

EDIT: Etter at den feilmeldingen som kom frem før ble "fikset" funket maskinen fint. I dag opplevde jeg en annen feilmelding. Den var: DRIVER_IQRL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Hva kan dette komme av?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Fikk ikke med meg den i farten. Leste litt rundt på nettet og fant ut at feilmeldingen jeg fikk kan komme av overopphetet skjermkortet. Jeg sjekket nTune noe som ga meg et lite sjokk. Den gadd ikke styre viften, slik at den gikk på laveste turtall. Ikke akkurat bra i sommervarmen. Etter litt fiksing og triksing fikk jeg det til å virke. Håper ikke feilmeldingen kommer flere ganger.

 

Kommer den så skal jeg ta bilde av feilkoden.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Desverre var det bildet jeg postet i første post det beste jeg kunne bidra med. Tenkte kanskje du kunne hjelpe da det står hvor filen ligger og hva den heter.

 

EDIT: Når det gjelder DVDen så legger jeg i DVD spilleren og setter koveret med siden av. :tease:

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Feilmeldingen som sto var MEMORY_MANAGEMENT. Fant ut litt om problemet og lastet ned en oppdatering. Håper dette gjør susen.

 

EDIT: Etter at den feilmeldingen som kom frem før (se over) ble "fikset" funket maskinen fint. I dag opplevde jeg en annen feilmelding. Den var: DRIVER_IQRL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Hva kan dette komme av?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Det virker som det er forskjellige meldinger som kommer frem hver gang. Akkurat nå er det slik at jeg ikke kan spille BF2 særlig lenge (5min) før det henger seg og jeg blir sendt tilbake til skrivebordet. Har reinstallert det og patchet utallige ganger samt oppdatert til den nyeste BIOSen (P28). Kan noen være så snill å hjelpe meg! Har også oppdatert chipsett, lydkort og andre tenkelige drivere. Hva i alle verdens land og rike er galt?! :cry:

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Det kan være et kjøleproblem.

Sjekk temperaturen på skjermkortet med medfølgene software, eller i BIOS.

 

edit:

 

IRQL meldingen kan komme av at skjermkortet slutter å svare på interrupt requests på en skikkelig måte, dette kan komme av kjøleproblem, eller driverproblem, men jeg holder en knapp på kjøleproblem.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Skjermkortet ligger på rundt 60 grader, noe som er veldig normalt for 8800GTS. Det er ikke IRQL-meldingen som er et problem lenger. Nå er det at jeg ikke kan spille BF2 i mer en 5-10min uten av jeg blir "kastet" tilbake til skrivebordet. Det har også kommet noen bluescreens, men uten noen CAPSET skrift i BSODen.

 

IRQen til noen av komponentene i enhetsbehandling er den samme. Kan dette ha noe med saken å gjøre?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Når jeg går inn i "Hendelseslista" så finner jeg masse feil der det står feks "Feil i minneområde 8984320 (masse tall med andre ord)". Hva betyr dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Har nå formatert, men blir forsatt hevet ut av Battlefield 2 etter en kort stund med spilling. Går jeg inn i hendelseslista (Kontrollpanel --> Administrative verktøy --> Hendelsesliste) så kommer det frem "Feil i minneområde".

 

Kan noen være så snill å hjelpe meg... :dontgetit:

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...