Reeve Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Viser til denne posten. Quotet her: - Panorama: Scientology & Me BBCs nyeste dokumentar om Scientology. Skremmende. 8724511[/snapback] PS: se gjennom hele før dere svarer! Det er verdt det. Selv syntes jeg dette var skremmende. Måten de behandlet de som kritiserte religionen, hvordan de forfulgte BBC teamet osv. Dere kan lese litt mer om det her Her er litt om hva de selv sier om hva religionen er. Hva syntes dere om dette? EDIT: Hvorfor tror dere at det er så mange kjendiser med? Selv tror jeg det er pga. "Scientology" har funnet mye dritt på dem, som de ikke vil at skulle komme ut i offentligheten, så derfor må de bli med i "culten" deres. (Uten at jeg er sikker, men virker logisk...) Endret 12. juni 2007 av christopher909 1 Lenke til kommentar
andir Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Selve troen virker ikke så gale... Ikke? DAmEO-oLHzA Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Selve troen virker ikke så gale... Ikke? DAmEO-oLHzA 8846989[/snapback] OK, trekker det tilbake Jeg hørte noe om det i dokumentaren, men slik jeg forstod det, så nektet de på det, og sa det var absurd o.l. Men hva er det som gjør at denne religionen er slik den er? altså, krenkelse, falske anklagelser, forfølgelse, blackmailing etc. pga. noen prøver å finne ut mer om dem, og kanskje kaller dem en "cult"? Stargatehumor: Skulle tro det var en Goa'uld som var lederen deres 1 Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 og kanskje kaller dem en "cult"?8847094[/snapback] På skolen lærte jeg at en sekt var slik: Og en kult var slik: Det vil si: En sekt er noe du enten er innenfor eller utenfor, og en kult er noe du kan bevege deg inn og ut av som du selv vil. Sånn sett blir scientologien en sekt. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Kan noen gi et kort sammendrag på hva scientologi er? Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 The first rule of scientology: Do not speak about scientology. Det vil si at det de driver med er kun for innvidde. Men det innebærer en masse kurs som koster penger, en ekstremt rar teologi, og en litt skummel holdning til folk som vil melde seg ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Eg så begge filmane, og no skal eg dra til USA og i ekte manhunt-stil drepe flest mogleg scientologa. Eg spør meg sjølv, korfor ble eg født menneskje og ikkje noko litt mindre primitivt... Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Så ingen vet hva det er? Hvordan kan man kritisere det da? og en litt skummel holdning til folk som vil melde seg ut.. Den var litt tacky ja.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Så ingen vet hva det er? Hvordan kan man kritisere det da? og en litt skummel holdning til folk som vil melde seg ut.. Den var litt tacky ja.. 8847400[/snapback] sjekk: http://en.wikipedia.org/wiki/Scientology http://en.wikipedia.org/wiki/Church_of_Scientology Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 South Park har her en grei oppsummering av troen deres. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 South Park har her en grei oppsummering av troen deres. 8849076[/snapback] Sjå post nr. 2 korleis klarar du å ikkje leggje merke til den? Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Kan noen gi et kort sammendrag på hva scientologi er? 8847363[/snapback] Operation Clambake. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Som jeg skrev i første post, Hva syntes dere om at det er så mange kjendiser med i den kirken? Jeg tror selv en del av de er tvinget til å bli med, pga. kirken har ting på dem som de selv ikke vil skal komme ut i offentligheten. De har jo arkiver på hvert eneste medlem, og veldig mange andre som har vist interresse (positiv eller negativ) for kirken. 1 Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Neh. Som alle andre misjonærer velger scientologene sin målgruppe, og ved å sikte mot kjendisene, håper de på en halo-effekt som kan få med "mannen i gata" (les: lettlurte og forvirrede sjeler), som de så lurer til å betale en masse penger for kurs og kursmateriell. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Neh. Som alle andre misjonærer velger scientologene sin målgruppe, og ved å sikte mot kjendisene, håper de på en halo-effekt som kan få med "mannen i gata" (les: lettlurte og forvirrede sjeler), som de så lurer til å betale en masse penger for kurs og kursmateriell. 8851183[/snapback] Det jeg og mener, men jeg tror at metodene de bruker for å skaffe seg disse kjendisene ikke er helt "rene". De har jo som sagt store filer på alle sine tilhengere, og sikkert enda større på de mer kjente i religionen, som bl.a. Tom Cruise 1 Lenke til kommentar
andir Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Det er jo også kjent at kjendiser blir behandlet som konger, kontra ordinære medlemmer. Fra Wikipedia: The Church of Scientology has consistently attracted artists and entertainers, particularly Hollywood celebrities. L. Ron Hubbard saw to the formation of a special Church of Scientology which would cater to artists, politicians, leaders of industry, sports figures and anyone with the power and vision "to create a better world". There are eight of what are referred to as Celebrity Centers across the world, though Hollywood is the largest and most important. Former Scientologists say that celebrity practitioners get more attention and care than noncelebrity practitioners. For example, Maureen Bolstad, who said that a couple of dozen Scientologists including herself were put to work on a rainy night through dawn on the planting grass. Andre Tabayoyon, a former Scientologist and Sea Org staffer, testified in a 1994 affidavit that money from not-for-profit Scientology organizations and labor from those organizations (including the Rehabilitation Project Force) had gone to provide special facilities for Scientology celebrities, which were not available to other Scientologists. Diana Canova, who experienced Scientology both before and during her period of TV stardom, expressed it in a September 1993 interview: "When I started, I wasn't in television yet. I was a nobody—I'd done some TV, but I was not one of the elite, not by a long shot—until I did Soap. Then it became…I mean, you really are treated like royalty." Et par interessante sitater fra scientologiens grunnlegger, L. Ron Hubbard: - "MAKE MONEY. MAKE MORE MONEY. MAKE OTHER PEOPLE PRODUCE SO AS TO MAKE MORE MONEY." - "I’d like to start a religion. That’s where the money is." - "If attacked on some vulnerable point by anyone or anything or any organization, always find or manufacture enough threat against them to cause them to sue for peace." - "The purpose of the suit is to harass and discourage rather than to win. The law can be used very easily to harass, and enough harassment on somebody who is simply on the thin edge anyway, well knowing that he is not authorized, will generally be sufficient to cause his professional decease. If possible, of course, ruin him utterly." Endret 13. juni 2007 av andir Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Jeg har i de siste dagene blitt veldig interresert i Scientology,og har sett en del filmer på youtube.com som jeg selv syntes viser et veldig bra bilde av hva som skjer med de som prøver å ståimot denne sekten, eller rett og slett bare å filme. Den varer totalt i ca. 40 min. Del 1: pPol_m8wm8Y Del 2: tsXur5NVdyI Del 3: eToR5p0zh-0 Brukeren som har postet disse filmene, kaller seg XENUTV, som er navnet på "guden" i Scientology for å si det enkelt. Han har laget en del slike filmer og legger dem ut på youtube og sin egen hjemmeside. Denne mannen har mot syntes jeg Det er ikke alle som hadde gått så langt som han Endret 13. juni 2007 av christopher909 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Uansett -- Scientologien er egentlig beviset på at religioner ikke trenger å basere seg på noe som begir seg ut for å være sannhet en gang, noe som er veldig nyttig i kampen mot organisert idioti. (Av nyere latinsk; ignorant eller uvitende.) Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 XenuTV er YouTube-kanalen. Xenu er navnet på denne skapningen. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 XenuTV er YouTube-kanalen. Xenu er navnet på denne skapningen. 8861971[/snapback] Vet, jeg skal følge med på den kanalen i fremtiden 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå