Gå til innhold

Futurama Quiz(regler i første post)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Navnet er muligens inspirert av Godfellas, men ikke plotet. Gullivers reiser er nok også feil, men man kan jo ikke se bort fra at stedet Futurama har hentet inspirasjon fra har hentet sin inspirasjon fra Gullivers reiser. Det er stort sett mye av det samme.

Kan nevne at samme plott også er brukt i South Park og Simpsons: Threehouse of Horror.

Lenke til kommentar

Alstå, selve plottet er jo inspirert av bibelen og kristen tro. Forklaringen som Gud gir, er jo i tråd med rasjonaliseringen kristne gjør. "When you do things right, people won't be sure you have done anything at all." (eller noe slikt)

Jeg vet ikke helt om du vet hva du selv er ute etter. ^^

Inspirasjonen er hentet fra flere hold, det kommer strengt talt an på hvilken vinkel man vi se det fra og forsåvidt også hvilken del av plottet du prater om. Jeg vet at karakteren "Gud" i den episoden også har en egen inspirasjonskilde, så her er det mange baller i luften.

Lenke til kommentar
Dr. John A. Zoidberg er en flott fyr. Noe eksentrisk, glad i alt som er spiselig og uspiselig for den del. Men er det noen som vet når og hvordan han kom til Jorden?

Hm, den var vanskelig, du. Har det vært i en episode?

Endret av strevens
Lenke til kommentar
Dr. John A. Zoidberg er en flott fyr. Noe eksentrisk, glad i alt som er spiselig og uspiselig for den del. Men er det noen som vet når og hvordan han kom til Jorden?

Hm, den var vanskelig, du. Har det vært i en episode?

Han, og hele "arten", kom til jorda samtidig som sardinene ble utryddet. Jeg tror det kommer frem i den episoden hvor Fry finner ut at han har tjent latterlig mange millioner i renter de 1000 årene han var nedfryst, før gutta til "Mom" robber han for alt. Noen andre får leite frem det nøyaktige svaret.

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...