Groening Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Det er så nærme at det må vi godta. ROBOTANY 500. Endret 2. september 2009 av Groening Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Aha! Det var det ja. Hva er pin-koden til bankkortet til Fry? For de som så dagens episode på Viasat 4, så burde dette være enkelt. ^^ Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Doh! Its the price of a anchovie pizza... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Indeed it is. Men jeg tror ikke det funker hvis du skal tømme kontoen hans. ^^ Noone remembers the price of an anchovie pizza at Penuchies? Lenke til kommentar
Groening Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Jeg vet at det er "the price of a cheese pizza and a large soda", men prisen var jammen ikke lett å huske... 1171? EDIT: Leif var innom. Endret 3. september 2009 av Groening Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Ikke helt riktig, men du er ikke så langt unna. Er jo bare å se episoden. ^^ Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 1077. Noen andre ta neste sprøsmål. Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg tar utfordringen. Hva er episoden Godfelles (der Bender blir Gud for et mikroskopisk folk) inspirert av? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Tipper filmen Goodfellas? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Nei, det må da være det der eventyret. Gullivers reiser, tror jeg det heter. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 vet jeg ikke, men må ha denne i mine innlegg Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Navnet er muligens inspirert av Godfellas, men ikke plotet. Gullivers reiser er nok også feil, men man kan jo ikke se bort fra at stedet Futurama har hentet inspirasjon fra har hentet sin inspirasjon fra Gullivers reiser. Det er stort sett mye av det samme. Kan nevne at samme plott også er brukt i South Park og Simpsons: Threehouse of Horror. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Alstå, selve plottet er jo inspirert av bibelen og kristen tro. Forklaringen som Gud gir, er jo i tråd med rasjonaliseringen kristne gjør. "When you do things right, people won't be sure you have done anything at all." (eller noe slikt) Jeg vet ikke helt om du vet hva du selv er ute etter. ^^ Inspirasjonen er hentet fra flere hold, det kommer strengt talt an på hvilken vinkel man vi se det fra og forsåvidt også hvilken del av plottet du prater om. Jeg vet at karakteren "Gud" i den episoden også har en egen inspirasjonskilde, så her er det mange baller i luften. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det er faktisk ganske så konkret det episoden referer til. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 det er ørti referanser i den episoden. http://en.wikipedia.org/wiki/Godfellas så jeg foreslår at vi lar den ligge og går videre. Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg tenkte på situasjonen at Bender blir gud for et småfolk og litt maktsyk av det. Inspirasjonen er i følge wikipedia hentet fra "Microcosmic God", men jeg tenkte på "Twilight Zone - The Little People" når jeg så den. NikkaYoichi får fortsette. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Dr. John A. Zoidberg er en flott fyr. Noe eksentrisk, glad i alt som er spiselig og uspiselig for den del. Men er det noen som vet når og hvordan han kom til Jorden? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hehe, bra med en god oppgavetekst! Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Dr. John A. Zoidberg er en flott fyr. Noe eksentrisk, glad i alt som er spiselig og uspiselig for den del. Men er det noen som vet når og hvordan han kom til Jorden? Hm, den var vanskelig, du. Har det vært i en episode? Endret 7. september 2009 av strevens Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Dr. John A. Zoidberg er en flott fyr. Noe eksentrisk, glad i alt som er spiselig og uspiselig for den del. Men er det noen som vet når og hvordan han kom til Jorden? Hm, den var vanskelig, du. Har det vært i en episode? Han, og hele "arten", kom til jorda samtidig som sardinene ble utryddet. Jeg tror det kommer frem i den episoden hvor Fry finner ut at han har tjent latterlig mange millioner i renter de 1000 årene han var nedfryst, før gutta til "Mom" robber han for alt. Noen andre får leite frem det nøyaktige svaret. Endret 7. september 2009 av Nilsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå