Tåkefyrste Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg har slitt en stund med å finne en måte og koble audigy kortet mitt til hjemmekinoreceiveren min med en digital tilkobling, nå ser jeg ut til å ha funnet svaret, en liten extramodul som du kobler til hvilket som helst soundblaster kort, og som gir deg en coaxial digital inn og en ut, pluss en optisk toslink digital inn og en ut...... Problemet er bare at jeg finner ingen norske forhandlere som selger dette produktet, har noen av dere sett dette noen steder, så setter jeg stor pris på at dere deler denn informasjonen med en analog sliter som meg linken til produktet er http://www.americas.creative.com/products/...ry=461&nav=over mvh. apollox Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Hoontech har noen liknende løsninger. Aberet er at den norske forhandleren (skvulp.no) er forsvunnet. :/ Menneh, har du prøvd minijack-RCA/phono fra S/PDIF til koaksialinngangen? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Nei, jeg har ikke funnet noen kabler som går over fra 1xMinijack til 1xRCA hann.... og som klarer digital overføring Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg har også Audigy, og har lurt på hvordan jeg skal koble til receiveren. Men det skulle jo ikke være noe problem hvis du får tak i en mono minijack->RCA? Har ikke lett etter det enda, men jeg regner med det fins. Lenke til kommentar
XaTrIx Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg kjøpte en MONO 3,5mm til rca hos spaceworld for 32kr fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg har lett etter mono minijack til rca, og har sålangt ikke lyktes, men hvis dere er sikre på at det virker, så får jeg lete videre:) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Det trenger ikke være en monoplugg. Jeg har brukt en bogstandard minijack-RCA, og det funket utmerket. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Så det funker med stereo også?? Får se hva jeg finner i butikken... BTW: Apollox, litt stor den avataren din? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 RikkyRally: mulig det, men det står bare at det ikke er mulig vise en avartar som overstiger 50x50 pixler og 6kb i størrelse, ikke at forumreglene forbyr det jeg skal endre den så snart jeg har mulighet Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg har en mono mini jack til RCA den er 50cm problemet er at jeg ikke får rett motstand for digitale signaler 75ohm. Jeg greier stereo, men DD får jeg ikke. Er det noen som har fått DD signal til AV-Receiver på denne måten? Teoretisk skal det fungere med rett kabel. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Funket iallefall fint her. Impedansen på koaksialkabel skal riktignok være 75 Ohm (samme impedanse som komposittkabler), og den er vel 50 Ohm på audiokablene det er snakk om her. Hvor heldig det er, vet jeg ikke, men Creative har 'anbefalt' det på supportsidene, så... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå