Ever Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg sliter med at alle mine transfers i Direct Connect dropper med gjevne mellomrom. Jeg kan ha ti downloads gående, og fylle båndbredda helt. Og så begynner hastigheten på alle ti og rase, til de tilslutt dør helt ut og timer ut. Så går det ett minutt, og plutselig kicker alle inn igjen i fullspeed. Så går det 5 minutt, og det samme skjer igjen. Hadde problem med dette rett før jul, men regna med det bare var midlertidige tekniske problem. Men når jeg kom tilbake etter jul nå, var problemet der fortsatt. Sinnsykt irriterene. Noen som har vært borti lignende? Eller har dette problemet akkurat nå? Prøvde å ringe kundeservice, men etter 20 minutter med svensk "elevator music" gikk jeg lei. Sendte dem en mail isteden, men kjenner jeg dem rett tar det et par uker før de svarer på den :/ Anybody? Lenke til kommentar
NesQuick Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Hadde ikke akkurat det problemet du beskriver, men hadde rett før jul mye tull med at jeg ikke fikk full speed i det hele tatt.. Har hele tiden hatt godt over 200 KB/s på div nedlasting, plutselig var det maks 40KB og elendig ping og endel packetloss. Prøvde å sende mail til de og ringe, men fikk aldri noe svar. Så fikk jeg et tips om å restarte routeren (netopia har jeg her).. og siden har alt fungert perfekt... Ikke helt svar på ditt spørsmål, men kan jo teste det? Lenke til kommentar
Ever Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Allerede restarta routeren, no go. Men takk for forslaget. Lenke til kommentar
Beornegard Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Hei. Jeg tipper at det som skjer er at det er routeren din som restarter seg. Har hatt samme problemet selv (Jeg har NGT-abb. og Netopia router med firmware versjon 5.3.5). Jeg endret på NAT-reglene slik at en annen pc enn den vanlige skulle ta seg av ftp-transfers o.l. Etter dette ble nettet helt ustabilt, merkelig nok. Det hendte ofte at alle transfers jeg hadde gående døde ut. Sjekket routeren, dsl og ethernet-lampen lyste fortsatt grønt og fint, men ca. 20 sek etter at nettet 'forsvant' gikk routeren i restart automatisk og 30 sek etter dette var nettet oppe igjen. Sjekket alt av kablinger og oppsettet på pc'er og i routeren (i tilfelle jeg hadde endret noe feilaktig), restartet også routeren manuelt + kjørte release og renew på ip-config'en på alle pc'ene, men ingenting hjalp. Fortsatt ustabilt. Det kunne gå alt fra 1 til 10 minutter før jeg mistet internett-oppkobling og automatisk restart av router. Endret til slutt NAT-reglene tilbake til den opprinnelige pc'en og siden har alt vært helt stabilt. Har ikke mistet nettet en eneste gang etterpå, som jeg har oppdaget ihvertfall (over 1 uke siden jeg skiftet tilbake). Kan ikke skjønne hvorfor trafikken fra 1 bestemt pc skal føre til ustabilitet i selve routeren, men kanskje noen andre har peiling? Har du endret på konfigurasjonen i routeren i det siste Ever? Da kan det i så fall være dette som er årsaken, i følge mine erfaringer. Lenke til kommentar
Ever Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Faktisk, ja.. Jeg åpna en del porter til en annen lokal ip adresse.. Men dette er over en måned før jeg begynte å få problemer. Jeg sitter vanligvis ikke ved routeren dog, deler linja med en kamerat, og han har routeren. Må sjekke det. Antok bare at problemet var hos NGT. Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Netopian her sliter når den har mange connections samtidig. Men da snakker vi om noen hundre, og opptil flere tusen.... Lenke til kommentar
Ever Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Dette skjer uansett om aktiviteten er lav. Har nettopp stirra litt på routeren. Selv når connections dropper lyser wan link konstant, ingen ytre tegn på at den har bootet, så jeg begynner å tvile litt på den teorien. Lenke til kommentar
Ever Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Dessuten dør ikke hele internettforbindelsen min, bare transfers i direct connect. Jeg kan fortsatt surfe for eksempel. Virker sinnsykt snodig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå