Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Gamlingen har en sonicwall router som han må bruke for å få tilgang til firmaserveren. Problemet er at den hindrer meg i å få tilgang til et stort antall sider, f.eks vg, dagbladet, skysports, for ikke å snakke om msn. Det komiske er at jeg tidligere fikk tilgang til alle disse sidene når jeg gikk via pc med windows xp (sitter på macbook pro nå). Dog etter at jeg oppgraderte den maskinen og installerte Windows Vista så får jeg ikke tilgang til de sidene. Jeg har tatt en titt på innstillingene i routeren under Firewall, men jeg ser ikke helt hva det er som gjør at jeg ikke får tilgang til sidene. Har godkjent msn med port start fra 1 til max, likevel får jeg ikke til å koble opp. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Hvilken modell er det snakk om? Har du pcen koblet til LAN eller OPT? Hva er det WAN MTU size står på? EDIT: Dersom det fungerte tidligere med Windows XP så er det neppe sonicwallen som er problemet, forutsatt at du ikke har gjort noen endringer i sonicwallen. Om du har mulighet så anbefaller jeg deg å teste med en annen pc. Endret 13. juni 2007 av jh_ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg bestemte meg for å kvitte meg med vista på pcen og installerte xp sp2 igjen, nå er det null problemer å komme inn på vg, skysports osv osv. Problemet er fortsatt det samme på min mpb og på imacen. Foreløpig konklusjon er at alle innstillingene i routeren er rett, nå gjelder det bare å finne ut hva i herrens navn det er som gjør at jeg ikke kommer meg inn med vista og i osx. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå