Gå til innhold

Feil ved reinstallasjon av windows XP

Anbefalte innlegg

Hei.

Sliter fælt med å finne ut hva problemet er. Jeg ønsker å formatere min S-ATA harddisk og installere XP på nytt. Harddisken har 2 partisjoner.

Jeg setter inn xp-plata og velger å installere XP på nytt. Ting ser greit ut og maskinen restarter...sjekker maskinvarekonfigurasjoner osv men SÅ kommer den uhyggelige blåskjermen opp:

post-62963-1181672329_thumb.jpg

Jeg har lest litt her uten å komme særlig lengre. Hva ville dere gjort nå? Kasta maskinen i veggen? Jeg legger ved bilder fra "enhetsbehandling" i windows dersom det kan være til hjelp. Jeg er litt grønn på pc så jeg hadde satt stor pris på litt litt hjelp.

post-62963-1181672781_thumb.jpgpost-62963-1181672814_thumb.jpg

Dere som er litt erfarne kan kanskje se om det ser litt rart ut her :) Noe som kan fjernes for å eliminere feilkilder?

Endret av Chatrine17
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men la du inn driveren til disken når du fikk beskjed om det? (under innstallasjon)

Nei ikke første gangen. Men har prøvd å gjøre det etterpå fordi hver gang jeg slår på maskinen så prøver windows å fullføre installasjonen med blåskjerm som resultat. Jeg stikker inn disketten med SATA drivern på og trykker F6 når det spørres etter det. Får da beskjed om å velge mellom en del (silicon og inter-greier). Tror jeg valgte feil der første gang...har det noe å si?

Men der man trykker F6...det er jo noe SCSI/RAID greier mener jeg. Jeg har vel ikke det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...