Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Henger seg med en gang jeg slår på pcen...

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

Har ett problem...

Her om dagen restarta jeg pcen, og nå henger den seg ved første bilde...

Eneste som kommer opp er hvordan prosessor jeg har (se bildet).

Kommer heller ikke inn i bios.

Fikk resatt biosen, så nå kommer HK logoen opp istedet, men henger seg alikevel...

Noen som har no peiling av hva det kan komme av? Får liksom ikke gjort så mye når jeg ikke engang kommer inn i bios...

post-132167-1181672577_thumb.jpg

Endret av Taad88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å resett cmos og/eller ta ut batteriet en stund før du setter det inn igjen. Kommer det noen pipelyder fra pc'n?

8844910[/snapback]

Har tatt ut batteriet.. Det var da HK logoen kom opp istedet for det som er på bildet der.. Kommer ingen pipelyder... Hvordan får jeg resatt cmos da? jumper?

Endret av Taad88
Lenke til kommentar

Ja jumper eller en knapp ved siden av biosbatteriet. Men siden du har resatt biosen er det kansje ikke nødvendig, men prøv for sikkerhets skyld. Har du prøvd å slo den helt av? Slå av strømforsyninga bakpå med bryteren, og trykk noen ganger på knappen foran slik at all strømmen i pc'n forsvinner. Deretter slår du på strømmen bak der igjen og starter opp. Hva feilen skyldes kan være så mangt. Feil på minne, lesefeil etc på harddisken osv.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Ja jumper eller en knapp ved siden av biosbatteriet. Men siden du har resatt biosen er det kansje ikke nødvendig, men prøv for sikkerhets skyld. Har du prøvd å slo den helt av? Slå av strømforsyninga bakpå med bryteren, og trykk noen ganger på knappen foran slik at all strømmen i pc'n forsvinner. Deretter slår du på strømmen bak der igjen og starter opp. Hva feilen skyldes kan være så mangt. Feil på minne, lesefeil etc på harddisken osv.

8844980[/snapback]

Har prøvd å ta ut strømmen og trykke... Har også koblet fra disken...

Har ikke fått prøvd med noe annet minne enda, for har ikke noe liggende..

Lenke til kommentar
Har prøvd å ta ut strømmen og trykke... Har også koblet fra disken...

Har ikke fått prøvd med noe annet minne enda, for har ikke noe liggende..

8845003[/snapback]

Ta ut brikkene og prøv med en og en av gangen. Du har altså ikke mulighet overhodet å komme inn i bios? Ikke hvis du hamrer på del tasten hele tiden heller? Hvis ikke kan problemet kansje være biosen siden den ikke laster, eller hardware muligens.

Lenke til kommentar

Mulig det har skjedd et eller annet med biosen din da, siden pc'n ikke vil starte fordi den ikke kommer forbi biosen. Og at det i tillegg henger seg når du prøver å entre den. Kan hende den har blitt skadet eller korrupt på noe vis, hvem vet. :) Har du prøvd å oppdatere biosen og sett om det hjelper? Har du forresten forsikret deg om at hk funker i det hele tatt da?

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Mulig det har skjedd et eller annet med biosen din da, siden pc'n ikke vil starte fordi den ikke kommer forbi biosen. Og at det i tillegg henger seg når du prøver å entre den. Kan hende den har blitt skadet eller korrupt på noe vis, hvem vet. :) Har du prøvd å oppdatere biosen og sett om det hjelper? Har du forresten forsikret deg om at hk funker i det hele tatt da?

8845088[/snapback]

Brodern hadde heldigvis en DDR2 brikke jeg prøvde.. men skjedde ikkeno... Hvordan skal jeg få oppdatert bios, hvis jeg ikke engang kommer forbi den? :p

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle foreslå memtest, men det blir jo ikke mye vits når du ikke kommer forbi biosen engang. Da får du ikke bootet cd rommen engang.

8845313[/snapback]

Memtest på en annen pc hadde funket :) (hvis den klarer å boote med brikka di :p)

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle foreslå memtest, men det blir jo ikke mye vits når du ikke kommer forbi biosen engang. Da får du ikke bootet cd rommen engang.

8845313[/snapback]

Nei, er jo ikke så lett da... men testet som sagt med en annen ram brikke nå, og det fungerte heller ikke... siste jeg kan teste er jo cpu da, men har ikke akkuratt noen slengende rundt, så får vel se om jeg kan få lånt av en kompis... Hvis ikke det heller fungerer, så er det vel bare å få sendt inn HK til komplett... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...