noWay Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Har problem med å få internett på en Vista-PC gjennom nettverk. Slik ser det ut nå: Maskin A som jeg bruker som vertsmaskin har to nettverksporter, en nVidia-port som er koblmet opp mot ADLS-mottaket (internett), og en Marvell-port som er koblet opp mot switchen (lokalt). Koblet til switchen er også Maskin B, som jeg vil har internett på, men det får jeg ikke til! På vertsmaskinen har jeg laget en nettverksbro mellom de to oppkoblingene, for å "spre internett ut" på det lokal nettverket. Men likevel får ikke Maskin B noe internett, bare lokalt nett. Maskin A har Premium, Maskin B har Business, begge er på Workgroup, begge har autmatisk ip-konfigurasjon og alle oppkoblingene er satt til "Privat nettverk". Til og med ringing til Komplett og Microsoft support har ikke hjulpet meg. HJEEEEEELP! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hvorfor gjøre det så vanskelig? Er det ikke bare velge å dele internettkoblingen på A (den som tar imot ADSL), så fikser Vista resten? Trenger ikke lage en nettverksbro som jeg kan se. Mulig jeg tar feil nå men... Lenke til kommentar
noWay Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Tro meg, jeg har prøvd det meste. Flere tips? - Det er ikke noe galt med kabling, og switchen fungerer som den skal. Har sett på http://forums.whirlpool.net.au/forum-repli...cfm/746738.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå