Gå til innhold

Begynne med wow, burde jeg?


Anbefalte innlegg

Hei igjen!

 

Jeg har testet denne 10 days trial'en, syntes wow funket fett.

Etter min mening er ikke wow spillere de som har dårlig liv, det er faktisk de som provoserer de som spiller wow.

Spill som World of worldcraft og Counter Strike er gode spill.

Du  kan snakke med venner på nettet og lære seg å sammarbeide godt.

Og ja Deminust, de som mobber det er de som har ett dårlig liv, ikke oss andre.

Og, viss du er en av de som mobber så,

GET A LIFE

8845571[/snapback]

 

Desverre ikke alle som tenker sånn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei igjen!

 

Jeg har testet denne 10 days trial'en, syntes wow funket fett.

Etter min mening er ikke wow spillere de som har dårlig liv, det er faktisk de som provoserer de som spiller wow.

Spill som World of worldcraft og Counter Strike er gode spill.

Du  kan snakke med venner på nettet og lære seg å sammarbeide godt.

Og ja Deminust, de som mobber det er de som har ett dårlig liv, ikke oss andre.

Og, viss du er en av de som mobber så,

GET A LIFE

8845571[/snapback]

 

Sykt enig der..

 

Kjenner flere som spiller det og de har ikke noe særlig til liv egentlig, alt de snakker om på skolen er wow(i timer og friminutt)...omtrent alt de gjør på fritiden, wow!

Så bare fordi dem ikke henger sammen med dere og ikke gjør det dere gjør så er de no-lifere?

Fy fa*en sier jeg bare... Er så lei av folk som omtaler WoW-spillere som no-lifere.

 

Jeg spiller WoW daglig, jeg har passe bra karakterer på skolen og har nettopp skaffet meg en jobb..

Hva er et bedre liv enn å gjøre det du selv liker?

Hvor mye liv har du hvis du alltid skal "leve" opp til det andre vil du skal gjøre?

 

Vær deg selv. Ta egne valg. Lev livet sånn som du vil!

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Tror alt som trengs er viljestyrke.. jeg for min del ser ikke no vansklig på å ta lengre pauser fra wow til ny og ne.. kan si jeg er litt avhenging men jeg sitter ikke hele dagen og spiller. egentlig bedre å sosialisere seg eller kanskje spille noe anna multiplayer med venner du ser :p

har du viljestyrke og vet hvor dine grenser går er det ikke no galt med å starte wow ;)

Lenke til kommentar
@Gakks: avhengighet er jo nettopp at man ikke klarer å avstå, hadde det vært så lett som du sier for alle hadde jo ingen vært avhengige. Prøv å si til en heroinist at han bare kan slutte å sette sprøyter, og se hvor bra det funker.

8845669[/snapback]

 

I heroin er det stoffer som gir deg en rus og skaper avhengighet - er ikke helt sikker på hvordan heroin fungerer men det er vel nogenlunde slik. Å spille WoW er en hobby man selv velger hvor mye tid man vil bruke på. Diskusjonen om avhengighet har vært oppe før, du kan søke det opp og lese diskusjonen der. Alle klarer å avstå fra å spille WoW, men det er myyyye lettere å "påstå" at man er avhengig og skylde på spillet fordi man ikke føler seg like vellykket eller populær eller whatnot i den virkelige verden.

Lenke til kommentar

Jeg selv har spilt WoW i et år par enkle tips som gjør at ingen sier at duer no-lifer eller noe slikt:

 

- alltid sett RL foran, foreksempel, kompiser skal se en film å spør om du blir med. Bli med.

- Ikke snakk for mye om det på skolen, jeg selv snakker en del om det av og til, enda ikke hørt no-lifer.

- Enkel oppsummering istedenfor at jeg skriver enda mere teite ting. Prioriter RL foran WoW....

 

Og vet det blir teit av meg å skrive dette, WoW er en HOBBY. Jeg selv sitter mer på diskusjon.no enn jeg spiller WoW ;) kanskje jeg er diskusjon.no avhengig?

 

Hilsen en med et liv selv om han spiller WoW, CS, masse andre spill og sitter mye på diskusjon....

 

Kan jo si at jeg har steget fra 3,7 til 4,6 i snitt det siste året, begynte alt som har med PC å gjøre i fjor sommer..... Masse gode kompiser har jeg også ;)

 

Vet dette er et teit innlegg....

Lenke til kommentar
Gakks, jeg er enig med deg. Men jeg må bare si til for eks. Nilsi_tl

 

Du sier at det er det eneste vennene dine snakker om? Vel, det er kanskje fordi det er det som interesserer dem og det de liker å snakke om. Ikke alle som liker å bade og drikke øl på en strand sammen med venner. Og du sier at de som spiller WoW ikke har et liv...? Å, så lei jeg er folk som sier det.

 

Folk som kommer på skolen og tror de er ordentlige kule med røykpakka i lomma snusleppa tre centimeter ut fra fjeset, mobber andre elever og lærere... Det er SÅNNE som ikke har et liv.

 

Og når det gjelder det emnet egentlig handler om syns jeg du burde gjøre akkurat det Gakks sa.

8845367[/snapback]

 

Jeg drikker ikke øl, røyker eller snuser...

jeg har et helt fint liv uten wow!

Jeg sier at de folkene der har det sånn...ikke at alle som spiller wow er sånn, men de jeg kjenner er sånn.

Om man skal spille wow bør man unngå å spille det hele tiden...det er det jeg mener!

har faktisk testa den 10 dagers trialen for å prøve å fatte hvorfor så mange spiller spillet og fant det aldri ut, må si at det var direkte kjedelig, ingen skikkelig historie heller!

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar
@Gakks: avhengighet er jo nettopp at man ikke klarer å avstå, hadde det vært så lett som du sier for alle hadde jo ingen vært avhengige. Prøv å si til en heroinist at han bare kan slutte å sette sprøyter, og se hvor bra det funker.

8845669[/snapback]

 

I heroin er det stoffer som gir deg en rus og skaper avhengighet - er ikke helt sikker på hvordan heroin fungerer men det er vel nogenlunde slik. Å spille WoW er en hobby man selv velger hvor mye tid man vil bruke på. Diskusjonen om avhengighet har vært oppe før, du kan søke det opp og lese diskusjonen der. Alle klarer å avstå fra å spille WoW, men det er myyyye lettere å "påstå" at man er avhengig og skylde på spillet fordi man ikke føler seg like vellykket eller populær eller whatnot i den virkelige verden.

8845823[/snapback]

Ja, den rent umiddelbare fysiologiske avhengigheten er én ting, men det er ikke denne som trekker tilbake folk som har vært "rene" i mange måneder eller år, det er selve rusopplevelsen.

 

Jeg tror ikke de fleste psyokologer som har behandlet pengeautomatavhengighet, dataspillavhengighet osv. ville samtykket med deg i at folkene de behandler bare "påstår" at de er avhengige, når man ikke klarer å kontrollere bruken selv er man per definisjon avhengig. Å da si at avhengige bare skal "kontrollere seg" da, blir litt tåpelig, det er jo nettopp det som er problemet.

Lenke til kommentar
Gakks, jeg er enig med deg. Men jeg må bare si til for eks. Nilsi_tl

 

Du sier at det er det eneste vennene dine snakker om? Vel, det er kanskje fordi det er det som interesserer dem og det de liker å snakke om. Ikke alle som liker å bade og drikke øl på en strand sammen med venner. Og du sier at de som spiller WoW ikke har et liv...? Å, så lei jeg er folk som sier det.

 

Folk som kommer på skolen og tror de er ordentlige kule med røykpakka i lomma snusleppa tre centimeter ut fra fjeset, mobber andre elever og lærere... Det er SÅNNE som ikke har et liv.

 

Og når det gjelder det emnet egentlig handler om syns jeg du burde gjøre akkurat det Gakks sa.

8845367[/snapback]

 

Jeg drikker ikke øl, røyker eller snuser...

jeg har et helt fint liv uten wow!

Jeg sier at de folkene der har det sånn...ikke at alle som spiller wow er sånn, men de jeg kjenner er sånn.

Om man skal spille wow bør man unngå å spille det hele tiden...det er det jeg mener!

har faktisk testa den 10 dagers trialen for å prøve å fatte hvorfor så mange spiller spillet og fant det aldri ut, må si at det var direkte kjedelig, ingen skikkelig historie heller!

8845921[/snapback]

 

Prøvd å lest historien?

 

For min del spiller jeg for å ha det moro, har aldri lest historien.

Lenke til kommentar

jeg har spilt wow selv siden open beta...wow var fett frem til blizzard fikk den enormt gode ideen om å lage en sugen utvidelse av spillet TBC. Etter jeg dinget 70 tok det litt over en uke før jeg sluttet.

 

Etter BC kom så har ikke wow vært like gøy som det var før, no er det nesten bare grinding av diverse ting eller reputation.

 

Så jeg anbefaler deg ikke å starte med wow sånn som spillet er idag, hadde du spurt for ett halvt år siden ville jeg ha svart noe helt annet.

Lenke til kommentar

Morsomt med folk som ser på wow som en slags jobb og. F.eks farme til pots osv for guilden. Hvorfor faen gidder man det hvis man ikke vil? :dontgetit:

Hadde guilden min sagt at jeg skulle det, hadde jeg sagt nei, og det hadde vært opp til dem hvordan de ville ha forholdt seg.

 

og by the way, wow gjør deg ikke avhengig, det gjør du selv.

 

Til trådstarter, ja begynn med wow og spill så mye du vil men vær reflektert og bevist hva du bruker tiden din på. Alt som er morsomt kan lett gjøre deg egoistisk og lite reflektert, aka ikke tilbringe tid med venner fordi du vil spille. Det er egoistisk ovenfor dem, og kan være dumt for deg hvis de er en verdi for deg og livet ditt. Hvis ikke, kjør på! :)

 

Er selv så heldig å kunne spille wow med og hos venner. Hadde ikke spilt ellers (sitte hjemme alene) med tanke på at dem er en større verdi i livet mitt enn wow.

Endret av defo
Lenke til kommentar
jeg har spilt wow selv siden open beta...wow var fett frem til blizzard fikk den enormt gode ideen om å lage en sugen utvidelse av spillet TBC. Etter jeg dinget 70 tok det litt over en uke før jeg sluttet.

 

Etter BC kom så har ikke wow vært like gøy som det var før, no er det nesten bare grinding av diverse ting eller reputation.

Bare grinding? Skal du ha rep rewards må du selvfølgelig grinde en del, men det var likt i WoW pre TBC. Dessuten er fremdels drops i raid instancer bedre eller like gode så du må ikke grinde rep dersom du ikke vil. En annen ting er du faktisk trenger farme mindre utenfor raid tidene nå fordi de har cappet hvor mange buffs du kan få gjennom Alchemy. De som ikke har spilt WoW før ogdermed ikke lider av "alt var bedre før" vil nok ha det moro med spillet i lang tid.

Lenke til kommentar
Ville ikke begynt med det, de fleste som spiller nå er oldschool, miljøet for nybegynnere er lite og velkomsten din vil antakelig bli lite generøs.

 

I tillegg er selve spillet gammelt og stort sett en eneste stor grindefest, og de fleste vil gå over til WAR og WAR beta når det kommer ut mot høsten/jul.

 

Det må også taes i betraktning at sjansen for å bli "hekta" er der, og at man antakelig burde bruke de 2 varme månedene vi har i året her i Norge på å være ute.

 

@Gakks: avhengighet er jo nettopp at man ikke klarer å avstå, hadde det vært så lett som du sier for alle hadde jo ingen vært avhengige. Prøv å si til en heroinist at han bare kan slutte å sette sprøyter, og se hvor bra det funker.

8845669[/snapback]

Kan ikke sammenligne heroin med et spill vettu. Man blir ikke fysisk avhengig av spill. De som blir avhengig av wow, blir avhengig av andre spill eller lignende også.

 

Jeg syntes du skal starte med wow om du syntes det er morro. Akkuratt som med alt annet, så er det ikke noe vits å drive med noe om du ikke syntes det er morro.

 

I sommer kommer jeg antageligvis til å spille en del wow. Jeg får ikke vært ute hele tiden med venner pga allergien min. Og hadde jeg ikke hatt wow så hadde jeg blitt sittendes foran TV'en. Kunne gjerne hatt venner på besøk og sett film de dagene det er mye pollen ute. Men hvem vil se film med en som nyser og snufser hele tiden? :p

 

Har lært å leve med allergien min, orker ikke å bry meg om at jeg ikke kan være like mye ute som andre lenger. Og jeg er glad jeg har et spill som er morsomt og som man kan spille og sammarbeide med andre over nettet.

 

Konklusjon: Start med wow om du syntes det er morro. Wow er kjempe fint å ha når du ikke kan eller har annet å gjøre.

Lenke til kommentar

wow er et bra multiplayer-rpg spill hvis du ikke har noe bedre å gjøre. om du blir avhengig er opp til deg og psyken din. når jeg er hjemme spiller jeg en del WoW, men er mye ute og sånn daglig. er ikke avhenging, og har spilt en del i 2 år nå og har masse /played tilsammen.

Lenke til kommentar

Min mening om wow er at det ikke gir meg noen som helst spillefeeling for å si det sånn, det er ikke som med dream fall og diverse andre singelplayer spill der jeg har sittet klistret til skjermen fordi jeg likte historien og det var en stemning over det hele. Den første instancen jeg tok var også slik og det vil mest sannsynelig være det beste minnet mitt fra wow. Wow blir mer som Cs, Track Mania osv der man spiller for å få bedre skill og kunne bli bedre, enten det er å bli bedre i PvP eller drepe nye bosser. Mange er sikkert uenige men det er ihvertfall min oppfatning.

 

Så jeg ville ikke ha startet, ihvertfall ikke nå i sommer. Det som holder meg gående er vennene jeg spiller med, å spille aleine må være forferdelig kjedelig. :p

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...