Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Inkompetent PC-kjøper vil heve kjøpet.

Heatsink

Anbefalte innlegg

ehm ja angrerettsloven er en helt egen lov.. Det er derfor den heter angreretts_loven_. Å si at den ikkje har noe med forbrukerkjøpsloven å gjøre stemmer. Å si at den ikkje har noe med forbrukerkjøp å gjøre blir feil...

8849329[/snapback]

Jeg sa den ikke hadde noe med Forbrukerkjøpsloven å gjøre. En ganske stor forskjell. Angrerettsloven regulerer kun forbrukerkjøp, så den har naturligvis alt å gjøre med det disse. Det du skrev tolket jeg som at du mente Angrerettsloven og Forbrukerkøpsloven var det samme, noe som da tydeligvis var en feiltolkning fra min side ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det bare jeg som reagerer på at han heller kjøper seg en ny pc sitedenfor en ny router?  :p

8860432[/snapback]

Den nye PC-en fungerte "med en gang", jeg mistenker at han kjøpte den på Elkjøp.

Nå har jeg ikke hørt fra ham på siden vi snakket på telefon. Jeg misstenker at jeg får noe uhyggelig i posten om et par dager. Er det noe jeg kan gjøre eller "ikke burde gjøre" for å beskytte meg?

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som reagerer på at han heller kjøper seg en ny pc sitedenfor en ny router?  :p

8860432[/snapback]

Den nye PC-en fungerte "med en gang", jeg mistenker at han kjøpte den på Elkjøp.

Nå har jeg ikke hørt fra ham på siden vi snakket på telefon. Jeg misstenker at jeg får noe uhyggelig i posten om et par dager. Er det noe jeg kan gjøre eller "ikke burde gjøre" for å beskytte meg?

8861329[/snapback]

Vær behjelpelig, men prøv å dask han med lovboken et par ganger. Han har ingenting å gå på, og så lenge du ikke sier noe dumt, så får han det ikke heller.

Endret av MyBigMouth
Lenke til kommentar

8860432[/snapback]

8861329[/snapback]

Du bør ikke begi deg inn på å hjelpe ham med retting e.l. Utfra det du har skrevet, har han ingen sak.

Dersom han tar ut forliksklage, kan han ikke kreve uteblivelsesdom med mindre møtet holdes i din hjemkommune. Sørg for å skrive et detaljert tilsvar til klagen (ikke bare kryss av for at du ikke godtar kravet).

Lenke til kommentar
har du hørt noe fra forliksrådet?

8874855[/snapback]

Nei ikke ennå. Kan noen forklare hva "uteblivelsesdom" er?

8876399[/snapback]

Mener det er dom fordi du ikke møter opp til oppsatt møte med forliksråd. Blir møtet satt opp i et annet fylke, så kan du ikke få en slik. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...