Gå til innhold

Slutte i prøvetiden

Anbefalte innlegg

Jeg begynte i ny jobb forrige mandag, dvs jeg har jobbet der i bare 7 dager. Saken er den at jeg mistrives sterkt både faglig og sosialt. Arbeidsoppgavene jeg har fått er ikke de jeg ble fortalt jeg ville få da jeg var på jobbintervju. Jeg har tatt opp dette med min teamleder og hun mener at jeg må gi det noe mer tid, og at det er helt normalt når man er ny i en jobb. Jeg ble fortalt at jeg skulle føre regnskap fra A-Å, men blir nå sittende 5 dager i uka med bare leverandørreskontro på to større kunder. Ganske ensidig.

Jeg har på en måte bestemt meg for å slutte i løpet av prøvetida, men hvor lang tid skal jeg la det gå før jeg tar en endelig avgjørelse. Jeg er klar over at ting er vanskelig i starten, men som sagt jeg mistrives sterkt. Noen lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i at en uke er lite tid, det er derfor jeg grubler.

På den andre siden så vet jeg 100% sikkert hva arbeidsoppgavene mine vil bestå i, og det er jeg lite fornøyd med. Det er heller ikke noe jeg får endret.

Har ingen ny jobb, men tror jeg kan skaffe meg det ganske fort.

Sier uansett ikke opp før jeg har det, men det er jo en prosess som tar litt tid det også.

Lenke til kommentar
Jeg begynte i ny jobb forrige mandag, dvs jeg har jobbet der i bare 7 dager. Saken er den at jeg mistrives sterkt både faglig og sosialt. Arbeidsoppgavene jeg har fått er ikke de jeg ble fortalt jeg ville få da jeg var på jobbintervju. Jeg har tatt opp dette med min teamleder og hun mener at jeg må gi det noe mer tid, og at det er helt normalt når man er ny i en jobb. Jeg ble fortalt at jeg skulle føre regnskap fra A-Å, men blir nå sittende 5 dager i uka med bare leverandørreskontro på to større kunder. Ganske ensidig.

Jeg har på en måte bestemt meg for å slutte i løpet av prøvetida, men hvor lang tid skal jeg la det gå før jeg tar en endelig avgjørelse. Jeg er klar over at ting er vanskelig i starten, men som sagt jeg mistrives sterkt. Noen lignende erfaringer?

8844399[/snapback]

Hvis du under jobbintervjuet ble forespeilet at du skulle jobbe med en bestemt type oppgaver, og _bare_ det, så har du grunn til å være misfornøyd. Men på generelt grunnlag kan man vel ikke si at det er synd på deg. I de fleste jobber er det perioder der man må holde på med ting som ikke akkurat er utfordrende.

Selv jobber jeg som systemutvikler og det innebærer ikke bare programmering, men også ukesvis med tilbudsskriving og kravspesifikasjoner i løpet av et år, noe som ikke akkurat er det morsomste jeg vet.

Selv om det er gode tider, så bør man ikke være _altfor_ kresen. Det vil bare slå tilbake på en selv når de dårlige tidene kommer.

At man mistrives sosialt er en annen ting. Men som ny i jobben så har du vel neppe rukket å bli særlig kjent med dine kolleger. Jeg ville gitt det etpar uker til, og hvis ting ikke har forandret seg, så vil det neppe gjøre det heller.

Prøvetiden er jo en ordning som skal fungere begge veier, så hvis jeg var deg ville jeg ikke hatt noen dårlig samvittighet for å slutte hvis jeg mistrivdes.

Hilsen Werner

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Eg har løsningen for deg sol79.. jobb og si opp om 2 måneder og så flytter du til thailand og slapper av på stranden.. seriøst.. hva er det som forhindrer deg? Andres forventninger? Eller manglende initiativlyst? Tenk på det :)

8944681[/snapback]

Er dette noe du driver med? Jobbe litt, reise litt osv? Hvordan fungerer det isåfall og hvilke jobber har du når du kommer tilbake? Har du utdannelse? Virker som et bra liv. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...