stian90_2 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Hei alle sammen. Skal kjøpe meg ny forsterer ettsom at den gammle nå ikke vil mer etter mange års forbruk. Fikk den av fadern så ikke jeg som har kjøpt.. Fakta er at jeg har så og si null peiling på lyd og forsterkere.. Har et par Proson TWIN 2010 høytalere i par. Og det er vel så og si det jeg skal bruke forsterkeren til. Skal koble pc en min på forsterkern. Så trenger ikkke være en hau med inganger og styr. Bare nok til at jeg kan drive høytalerne helt OK liksom.. Hadde håpet og ikke bruke så alt for mye på dem heller.. Men regner vel med alt fra 500 ? og opp til 2000 ? eller må jeg betydelig mye høyere opp ? Link til forslag over hva jeg burde kjøpe og hvorfor motaes med stor takk.. EDIT: skrivefeil på høytalerne.. Endret 12. juni 2007 av stianiquniez Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Er du sikker på at det er navnet på dem? Googlet litt men fant absolutt ingenting. Om du skal ha stereo og for maks 2000 er Cambridge 340 A SE det første jeg tenker på. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Har vist skrevet feil. Var 2010 ikke 2013. Feilen skal nå være rettet opp Takk for link, skal se på den med en gang Ser at prisen for forsterkere er faktisk mer en jeg skulle tro. Så at fortsterkeren blir opp i 3 tusen er ikke noe problem. Så litt på denne: http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/St...terker_Graa.htm Er den noe i forhold til den første ? Den har hadde før er en NAD. Så har god erfaring med det. Endret 12. juni 2007 av stianiquniez Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Klarer du 3000,- så spytter du i 200,- til for denne. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Du bør absolutt sjekke bruktmarkedet når du har såpass stramt budsjett. Større sjanse for å finne noe skikkelig til en mindre pris der. Skal se om jeg finner noe imens, kommer med update straks. edit: fant ikke så alt for mye, men her er noen alternativer. H/K eller denne som jeg personlig ville ha sett en god del nærmere på. Denon Den denonen er kraftig og klarer høyttaleren dine. edit 2: Den naden du linket til som du hadde sett på, selges 1800kr på finn.no, så der er det penger å spare hvis du til siste bestemmer deg for den forsterkeren. Endret 12. juni 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Vil nå tro Cambridge 640 vil takle dem også Men er jo stor fan av H/K og vet hva de er kapable til å gjøre. Når man ser hva slags høyttalere du har skjønner jeg du liker populærmusikk og da skal H/K være rett i blinken for deg. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 populær musikk ? tja, går nå mest i hiphop / rap osv osv .. Uansett, så tror jeg den H/K en blir litt for dyr... Men den Denon forsterkeren så veldig bra ut. Men skal la det ligge litt i tenkeboksen.. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Ikke for å kverulere,men Hip Hop er ingen musikktype Men skjønner hva du mener og det går under kategorien populærmusikk. Om prisen er det eneste problemet med H/K er det mulig å finne billigere. Men Denon er ikke noe å klage på det heller. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Jeg tror det blir bra uansett om det blir Cambridge eller Denon. H/K forsterker fant ikke jeg noe billigere enn jeg linket til for øyeblikket. Så du kan jo vurdere Cambridge og Denon istedet hvis du vil ha forsterker nå. Begge disse er kjempeforsterkere i budsjettklassen, men jeg vil tro Denon'en er hakket kraftigere siden den mest sannsynlig er utstyrt med større strømforsyning. Så den vil sikkert være litt mer strømsterk, men lydmessig kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har hørt begge forsterkerne. Men kan tenke meg at de ikke er så forskjellige der heller. Denon er kjent for gode forsterkere de også, på lik linje med nad og h/k. Endret 12. juni 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Når det står mellom Denon og Cambridge som begge er kjente aktører innen hifi, så blir det vanskelig å gjøre et bomkjøp når de to forsterkerne er relativt like prismessig Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Når du kjøper så store høyttalerer må du regne med å betale mye for en forsterker som klarer å drive dem. Nå setter jo høyttalerene standare så du kunne jo vurdert noe billig PA? Eller lett etter noe brukt NAD eller HK. Endret 13. juni 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Tja om du sier det på den måten så blir det vel kanskje H/K en.. Den var brukt 1.5 år, noen ide om hvor lenge en slik forsterker holder ? Det jeg lurer litt på er at siden jeg bare skal kjøre to høytalere ? er det ikke da bedre med den på 120W pr utgang en denne h/k på 55W pr utgang ? vet at H/K en har 7 utganger. Men kan noen forklare hvorfor H/K en over Denon ? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Tja om du sier det på den måten så blir det vel kanskje H/K en..Den var brukt 1.5 år, noen ide om hvor lenge en slik forsterker holder ? Det jeg lurer litt på er at siden jeg bare skal kjøre to høytalere ? er det ikke da bedre med den på 120W pr utgang en denne h/k på 55W pr utgang ? vet at H/K en har 7 utganger. Men kan noen forklare hvorfor H/K en over Denon ? 8850626[/snapback] Ikke se deg blind på watt, de måles med forskjellige parameter, og noen "jukser" til seg ekstrawatt som ikke finnes. Edit: Sjekk Gnomiz' signatur Endret 13. juni 2007 av Hubman Lenke til kommentar
fhl Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Her er et alternativ også: http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/inde...pic,1629.0.html Frode Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hehe det er riktig det Hubman, man skal ikke se seg blind på de tallene fordi det finne mange forskjellige måter å måle "watt" på. stianiquniez: En forsterker fra ett serriøst merke som H/K kan vare i alt fra 10-30år. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 den H/K 970 en var billig, og i tillegg ser jeg at den har vunnet en pris. Det må jo være posetivt. Tror jeg vil gå for denne. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 BUMP sorry.. Nei, jeg har faktisk enda ikke kjøpt meg en forsterker. Har sendt mail til alle linkene dere har gikk meg, men fått lite med svar. En kompis av meg tipset meg om denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=329709&view=detailed Men jeg synes den var ulovelig billig til og ha 210Wx6 så jeg lurer på om dette ikke er sånn lurewatt som dere snakker om altså 210 watt på 6 kanaler til sammen ? Eller hva tror dere ? Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Kunne tenke meg det ja, da har jeg jo ialefall lært litt.. Da blir den denonen.. Fikk aldri svar fra han som eide H/K en, Synd det der, hadde utrolig lyst på den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå