Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk muntlig eksamen VK2 imorgen, et spørsmål.


Anbefalte innlegg

Hei, skal ha muntlig eksamen i norsk imorgen. Har fått forberedelsesdel så jeg har gjort den første som går ut på å presentere lyrikken i perioden 1890-1990 med vekt på modernisme og tradisjonalisme.

 

Siste oppgaven går ut på å drøfte påstanden: "Det er lite som skiller mellom moderne norsk og norrønt", har lest en del om det og funnet mange argumenter som taler for og imot, så det er bare en konklusjon som gjenstår.

 

Noen som også har kunnskaper om dette emnet som kunne gitt meg tips til hva jeg kan skrive som konklusjon?

 

Takk for all hjelp på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si jeg har så veldig peiling på det temaet du skal opp i, men generelt sett trenger du ikke noen veldig bastant konklusjon.

 

Noe av poenget med en slik drøfting er å vise at du skjønner at det finnes flere sider av samme sak, og at du greier og redegjøre for de forskjellige sidene. I mange tilfeller (og som det for meg virker i din sak) finnes det ikke noe fasit svar/konklusjon...

 

Håper dette hjelper deg litt, og lykke til i morra:)

Endret av Huni
Lenke til kommentar
Kan ikke si jeg har så veldig peiling på det temaet du skal opp i, men generelt sett trenger du ikke noen veldig bastant konklusjon.

Noe av poenget med en slik drøfting er å vise at du skjønner at det finnes to sider av en sak, og at du greier og redegjøre for begge sider. I mange sider (og som det for meg virker i din sak) finnes det ikke noe fasit svar/konklusjon...

 

Håper dette hjelper deg litt, og lykke til i morra:)

8847493[/snapback]

Tusen takk! Fant ut av det og fikk til en konklusjon så nå krysser jeg fingrene, føler jeg kan det nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...