Gå til innhold

OCZ Reaper minne?

Salemonsen_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, jeg skal kjøpe meg ny/mere RAM, så bør jeg gå for 2 nye GB med special OPS minne eller skal jeg prøve meg på 2GB OCZ Reaper minne?

8844058[/snapback]

Det Special OPS-minne du refererer til kjenner jeg ikke, så det kan sikkert andre svare på.....

Sitter og venter på pakke(håper i dag) med 4gb Reaper og Striker Extreme, så det kan jo bli morro.

Har lest på div. tester at dette er et meget bra minne til oc, så ser fram til å få det i hus og "mekke" litt :thumbup:

Endret av Rastafari475
Lenke til kommentar
Hei, jeg skal kjøpe meg ny/mere RAM, så bør jeg gå for 2 nye GB med special OPS minne eller skal jeg prøve meg på 2GB OCZ Reaper minne?

8844058[/snapback]

Det Special OPS-minne du refererer til kjenner jeg ikke, så det kan sikkert andre svare på.....

Sitter og venter på pakke(håper i dag) med 4gb Reaper og Striker Extreme, så det kan jo bli morro.

Har lest på div. tester at dette er et meget bra minne til oc, så ser fram til å få det i hus og "mekke" litt :thumbup:

8850901[/snapback]

Si ifra etter du har testet det slik at jeg får et lite innblikk :) (hvis du gidder)

Lenke til kommentar
Klart jeg gidder :thumbup: , men får ikke pakken før i morgen.

Dumme post-kjerringa :thumbdown: gadd ikke ta den med, da hun trodde jeg ikke var hjemme for tiden(landpostbud)

AAAGGHHH!

BTW:Her er en haug med tester

http://www.ocztechnology.com/products/memo...per_hpc_edition

8854838[/snapback]

Typisk! gleder meg til morgen dagen jeg da :D

EDIT: onkel leif -_-

Endret av SirSalemonsen
Lenke til kommentar

Jepp, da var pakken kommet, og jeg happy som f... igang å montere.

Alt på plass og fyrer opp.

CPU INIT.

Hiver meg på tlf til shoppen, masse blabla bla, og ender opp med ny 850w psu, som sendes i posten prompte :thumbup:

Skulle tro 530w var nok, men ..... nix. :cry:

OCZ Reaper: ingen testing i dag altså, men kan jo si så mye, at utseendemessig er det absolutt råtøft.

Denne linken anbefales for tester av dette minne(nederst på siden):

Lenke til kommentar
Jepp, da var pakken kommet, og jeg happy som f... igang å montere.

Alt på plass og fyrer opp.

CPU INIT.

Hiver meg på tlf til shoppen, masse blabla bla, og ender opp med ny 850w psu, som sendes i posten prompte :thumbup:

Skulle tro 530w var nok, men ..... nix. :cry:

OCZ Reaper: ingen testing i dag altså, men kan jo si så mye, at utseendemessig er det absolutt råtøft.

Denne linken anbefales for tester av dette minne(nederst på siden):

8860143[/snapback]

Trenger det minnet en så sinnsykt stor PSU? har bare 430w på min :O

Lenke til kommentar

8860274[/snapback]

Neida, men totalt for hele maskinen mente de visst at det ble for lite.

vet ikke hvor mye watt minnet bruker, men kanskje 20w pr.modul, men det blir bare vill gjetting.

De har iallefall sendt ordrebekreftelse allerede, så den kommer vell på mandag :thumbup:

Lenke til kommentar

8860274[/snapback]

Neida, men totalt for hele maskinen mente de visst at det ble for lite.

vet ikke hvor mye watt minnet bruker, men kanskje 20w pr.modul, men det blir bare vill gjetting.

De har iallefall sendt ordrebekreftelse allerede, så den kommer vell på mandag :thumbup:

8860334[/snapback]

Okey, vurderer Q6600 og P5K-E-wifi, så jeg tror jeg må oppgradere PSU'en litt.

Lenke til kommentar
Tja, den du har er vell kanskje litt liten.

Jeg bestilte TT. Toughpower 850W, å det burde holde selv om jeg har 3hdd og 7 vifter.

ja, ifølge en psu kalkulator var "recommended" 620W ved full load CPU/GPU noe som aldri kommer til å skje, så jeg bestiller en OCZ 600W PSU :D

8860476[/snapback]

Husk på at en psu blir dårligere/mindre effektiv etterhvert som årene går.

det regnes vel med en ca. 10% pr år ved daglig bruk.

Forsto det sånn fra en sånn psu kalkulatoe jeg prøvde.

Hvis det er riktig burde du gå for 750w, men jeg blir ikke helt klok på dette med psu\er. Det spekuleres jo veldig mye i det her på forumet også.

Lenke til kommentar

Rastafari,

Det felmeddelandet du fick. Kommer det enbart med de nya minnena eller har du andra minnen du kan testa? CPU init failed betyder som regel att HK inte klarar att identifiera cpu'n vilket det är det första ett HK alltid gör. Vad för HK, cpu, skärmkort har du?

Lenke til kommentar
Rastafari,

Det felmeddelandet du fick. Kommer det enbart med de nya minnena eller har du andra minnen du kan testa? CPU init failed betyder som regel att HK inte klarar att identifiera cpu'n vilket det är det första ett HK alltid gör. Vad för HK, cpu, skärmkort har du?

8860797[/snapback]

Heisann

Fikk hk+ minne i posten samtidig idag.

Striker Extreme

OCZ Reaper 4Gb

C2D 6700

8800 GTS 320mb

Har ikke annet minne og har sjekket alle koblinger osv osv......

kjøleren har god kontakt med cpu også.

Endret av Rastafari475
Lenke til kommentar
Har du möjlighet att testa en bricka i taget? Är du helt hundra på att cpu sitter i som den ska? Du är säkert erfaren nog, men jag må ju bara fråga.

8860883[/snapback]

:)

Er 100% sikker ang. cpu/kjøler.

Jeg har akkurat prøvd med kun 2 minnebrikker, men prøver med en nå.

Et øyeblikk bare

Lenke til kommentar
Har du möjlighet att testa en bricka i taget? Är du helt hundra på att cpu sitter i som den ska? Du är säkert erfaren nog, men jag må ju bara fråga.

8860883[/snapback]

:)

Er 100% sikker ang. cpu/kjøler.

Jeg har akkurat prøvd med kun 2 minnebrikker, men prøver med en nå.

Et øyeblikk bare

8860904[/snapback]

Akkurat det samme :(

Det står faktisk cpu init med det samme jeg slår på knappen bak på psu?

Psu er en sånn Tagan 530w, som en kompis mente skulle være meget bra.

Endret av Rastafari475
Lenke til kommentar

Det har då i alla fall jag aldrig hört om förr. Maskinen är ju inte på förrän du har antingen slått på brytaren på kassen eller kortslutit de 2 kontakterna på HK som startar allting. Detta meddelande, står det på HK (ev display på HK) eller skärmen? Jag har inte det HK själv, men det är väl inte helt olika det andra som finns ute tänker jag.

PSU din ska väl i vart fall inte stå tillbaka för annat ute på marknaden. Säker på att atx, 12v osv sitter på rätt ställe på hk och på skärmkort?

Endret av mackanz
Lenke til kommentar
Det har då i alla fall jag aldrig hört om förr. Maskinen är ju inte på förrän du har antingen slått på brytaren på kassen eller kortslutit de 2 kontakterna på HK som startar allting. Detta meddelande, står det på HK (ev display på HK) eller skärmen? Jag har inte det HK själv, men det är väl inte helt olika det andra som finns ute tänker jag.

8860960[/snapback]

Det er et lite display på hk som er montert slik at du kan se på det bak på kassen.

Skal prøve å demontere de to ledningene du nevnte, da det er egen power-knapp på hk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...