Gå til innhold

Lian Li PCV2100 Plus II + Vannkjøling

Anbefalte innlegg

Hoi!

Akkurat fått Lian-Li PCV2100 Plus II fra netshop, virker som ett helt knall kabinett!

Har også ordna med Swiftech vannkjølingsett jeg tenkte å få snekra inn i kabinettet, men trenger litt tips og ideer til hvordan jeg skal få det best mulig i forhold til kjøling osv.

Har tenkt til å montere alt internt i kassa, skal egentlig ikke ha så mye dilldall annet enn 2x harddisker, DVD brennern, 2x 8800GTX. Så det burde bli greit med plass til vannkjølinga.

Har ikke lyst til å lage så alt for mye ekstra hull osv i kassa annet enn helt nødvendig.

post-5544-1181666723_thumb.jpg

post-5544-1181666823_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest at pull gir best resultat, men det er minimal forskjeld.

Du kan vel feste radiatoren i bunnen ved å skru den fast. Helst med plater på skuene så skruene får et større område på kabinettet å feste seg på, men tror nok det funker fett uten. Enten via viftene eller gjennom radiatoren.

Husk for all del støvfilter. Blir mye støv etter hvert siden viftene suger så nært bakken. En fordel hvis du lett kan fjerne de uten å måtte demontere hele herligheten.

Lenke til kommentar

Har "perforert" bunn av pc'n nå, isteden for å skjære ut til viftene. Se om jeg finner no lurt å bruke som støvfilter da den blir stående på gulvet.

Blir vel å koble opp resten av vannkjølingen ikveld, lurer litt på om jeg skal sette no gummi / filt ben under radiatoren og feste den med noen lange strips.

Lenke til kommentar

Så spørs det at performeringen i bunnen er god nok. Utifra bildet ser det ut til å være for stor avstand mellom de. Tror det veste ville vært å skjære hull ut selv. Kan med fordel ha en viftegrill under radiatoren så ikke ting og tang slår i radiatoren under transport.

Av filtere har du dette eller du kan klippe opp en damestrømpe og legge imellom. Av griller har jeg to forslag: dette og dette.

Lykke til

Lenke til kommentar

Hmms... Noen lure tips på hvordan jeg kan få koblet til pumpa uten å nesten brekke slangen? :p

Har ikke festet pumpa ennå, men uansett hvor jeg putter den så vil det bli rimelig skarp sving på slangen (med mindre jeg fester pumpa et annet sted).

post-5544-1181838566_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...