MistaWu Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hoi! Akkurat fått Lian-Li PCV2100 Plus II fra netshop, virker som ett helt knall kabinett! Har også ordna med Swiftech vannkjølingsett jeg tenkte å få snekra inn i kabinettet, men trenger litt tips og ideer til hvordan jeg skal få det best mulig i forhold til kjøling osv. Har tenkt til å montere alt internt i kassa, skal egentlig ikke ha så mye dilldall annet enn 2x harddisker, DVD brennern, 2x 8800GTX. Så det burde bli greit med plass til vannkjølinga. Har ikke lyst til å lage så alt for mye ekstra hull osv i kassa annet enn helt nødvendig. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Du finner mange ideer på vannkjølings galleriet på XS Her har du en ide. Her er noe av den samme ideen. Flere bilder av ideen Enda ett Her er en annen ide du kunne valgt. BTW: lakket innvendig? EDIT: Fant et til bilde Endret 13. juni 2007 av Håkki Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Takk, var jo et par greie løsninger der. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal montere radiatoren i bunn av kassa, burde jo kanskje funke med no strips? Er ikke lakkert inni, helt standard. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Syntes det er veldig kult med radiatoren montert i toppen av det kabinettet. Men føler at det er mye "tryggere" å montere den nederst, pga om du skjærer litt feil så syntes det ikke så godt som om radiatoren hadde vært i toppen av kabinettet. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Blir vel å putte den inn nederst, er allerede noen luftehull som kan utvides der Hva vil forresten gi best kjøling for radiatoren, push eller pull? Endret 13. juni 2007 av [urban] Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Har lest at pull gir best resultat, men det er minimal forskjeld. Du kan vel feste radiatoren i bunnen ved å skru den fast. Helst med plater på skuene så skruene får et større område på kabinettet å feste seg på, men tror nok det funker fett uten. Enten via viftene eller gjennom radiatoren. Husk for all del støvfilter. Blir mye støv etter hvert siden viftene suger så nært bakken. En fordel hvis du lett kan fjerne de uten å måtte demontere hele herligheten. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 "Pull" er det som fungere best ja, og vil være til fordel her siden da blir viftene værende inne i kabinettet. Ellers syntes jeg personlig det er ikke nødvendig med støvfilter om du har PCen på pulten, verre om den er på gulvet. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Har "perforert" bunn av pc'n nå, isteden for å skjære ut til viftene. Se om jeg finner no lurt å bruke som støvfilter da den blir stående på gulvet. Blir vel å koble opp resten av vannkjølingen ikveld, lurer litt på om jeg skal sette no gummi / filt ben under radiatoren og feste den med noen lange strips. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Så spørs det at performeringen i bunnen er god nok. Utifra bildet ser det ut til å være for stor avstand mellom de. Tror det veste ville vært å skjære hull ut selv. Kan med fordel ha en viftegrill under radiatoren så ikke ting og tang slår i radiatoren under transport. Av filtere har du dette eller du kan klippe opp en damestrømpe og legge imellom. Av griller har jeg to forslag: dette og dette. Lykke til Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Har laget x-antall flere hull som dekker begge 120mm viftene, radiatoren kommer med griller på begge sider. Endret 14. juni 2007 av [urban] Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Da er det bare å sette i gang Endret 14. juni 2007 av Håkki Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Hmms... Noen lure tips på hvordan jeg kan få koblet til pumpa uten å nesten brekke slangen? Har ikke festet pumpa ennå, men uansett hvor jeg putter den så vil det bli rimelig skarp sving på slangen (med mindre jeg fester pumpa et annet sted). Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Du kunne vel ikke lagt ut et bedre oversiktsbilde. Et alternativ er at du kunne montert pumpen her: Slange går opp til blokkene gjennom kabelhullet Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Blir ikke plass til pumpe i den delen, har en enermax galaxy psu som vil fylle opp der Kunne jo kjøpt ledd sak, men litt usikker på om der funker å montere rett på pumpa? Endret 14. juni 2007 av [urban] Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) tricky... Blir det får mye for antiknekken når du lar den "stå" ved hullet. Vet det er dårlig bilde, men du skjønner det nok Endret 14. juni 2007 av Håkki Lenke til kommentar
fflex Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Kanskje du kan få noen tips her? Husker ikke hvilken part han monterer inn vannkjøling, men han gjør det i en av de. Bare et lite forslag fra moi Endret 14. juni 2007 av fflex Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Det er i del . Andre enn meg som syntes han to grisemye goop på. (del tre) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå