naXoz Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Hei Jeg klarer ikke å fornye ip-adressen:/ Det som skjedde var at jeg satt å surfet på internet, så skulle jeg på trening. Jeg satte pcn i fra meg og når jeg kom tilbake funket det ikke å kople seg til routeren, jeg får bare "begrenset eller ingen forbindelse".. Alle de andre pc`ne i huset har kontakt med routeren og får surfet på nettet. alle pc`ne i huset har lokal ip "192.168.1.**" og standard gateway 192.168.1.1 mens jeg har "169.254.54.29" og ingen standard gateway Jeg har en ASUS G1, og en linksys wrt54gl router. Jeg har prøvd mye : * ipconfig /release --> ipconfig /renew * reparere nettverkstilkopling * restarte router * restarte modem * restarte pc * deaktivere nettverks kort Vet ikke hva som er galt, please help me PS: jeg har både tråløst og kabel, begge delene har samme problem... Endret 12. juni 2007 av naXoz Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Tradlost, eller kablet? edit; litt treig der... prov a sett statisk IP da Endret 12. juni 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 koble løs strøm fra router og modem, la det stå 30 sek. til ett minutt, så koble på igjen. Lenke til kommentar
naXoz Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) har prøvd statisk ip.. har også prøvd å skru router og modem av i 30 sek... ikkno funker.. kan det være en feil med nettverkskortet mitt?? Endret 12. juni 2007 av naXoz Lenke til kommentar
naXoz Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg prøvde statisk ip på nytt... det fungerte. men jeg kan ikke komme meg på msn.. jeg kan surfe på nette og spille cs, men ikke msn Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hvis det kun er MSN/WLM som ikke virker så kan du sjekke softwarebrannmuren og om WLM er med i unntaksreglene. Alternativt avinstaller WLM og installer på nytt. Lenke til kommentar
naXoz Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 brannmur er av... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Lurer på om winsockfix kan kurere maskinen din? Følg linken min og prøv DHCP før og etter du kjører winsockfix. Råder deg også til å scanne maskinen for virus etc. Prøv å scanne den online http://housecall.trendmicro.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå