Gå til innhold

Pc på tven via dvd

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har i lengre tid slitt med å få farger på tven fra min bærbare zepto znote 2003. Jeg har prøvd alt av alle instillinger på tven og brukt en omformer fra svhs til skart osv, men jeg fikk det ikke til å virke så etter råd fra folk på forumet kjøpte jeg meg i dag en dvd spiller som jeg antar støtter svhs(er det noen soim har peilig på dette ? Det er en Euroline spiller modell : 6632) etter som den har svhs ut. Men 'jeg får fremdeles bare svart hvitt! hva kan jeg gjøre for å få dette til å virke ? noen som har råd? Jeg har stilt alt til pal og forøvrig er utgangen på min pc en 4 pins greie og det samme er kabelen min. Ble litt kronglete forklart men jeg håper noen av dere forstår det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Har vært borti dette før.

Ser du har satt alle innstillinger på PAL. Da er det sikkert problemet som jeg hadde. pc'en sendte selve "pixel" signalet som PAL men fargesignalet som NTSC. dette taklet ikke videospilleren.

Det skal finnes konverter bokser på markedet som gjør om fra NTSC til PAL og som gjør det den skal. Hvis du ikke finner det så vil det bli vanskelig å få farger på den tv'en.

Morten

Lenke til kommentar

Hva mener du egentlig med "Pc på tven via dvd"? PC til TV, og DVD til TV er to ting som jeg ikke helt ser hvordan du kombinerer.

Får du ikke farger med DVD heller? I så fall så har kanskje ikke TVen din S-Video inngang? (men RGB via SCART burde jo funke).

Lenke til kommentar

Du har nok fått dårlige råd ja. DVD har ikke inngang. Video har inngang, men mange har ikke S-Video inngang.

Har du ikke muligheter for å velge composite (kompositt) utgang på den PC'en? Alle (nesten) TV'er har composite inngang. Når du får sort/hvitt er det antagelig fordi du sender et S-Video signal til en composite inngang.

Ellers skal det visstnok finnes overganger fra S-Video til composite (men jeg vet ikke hvor godt de virker).

S-Video og S-VHS er riktignok forskjellige ting, men det er ganske vanlig å bruke begge betegnelsene, så ikke heng deg for mye opp i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...