BulletMe Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det finnes jo 7 (er det vel?) Resident Evil spill til GameCube/Wii, bør disse spilles i rett rekkefølge dersom man har muligheten til det og ikke har spilt noen av disse før? Er da rekkefølgen slik: 1 - Zero - 2 - 3 - Code Veronica - 4 - 4 Wii edition? Eller er det bare 1 og 4 som er noe bra? Lenke til kommentar
Dan_H Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg er ingen ihuga fan av RE-serien, men jeg er rimelig sikker på at RE: Zero kommer før RE 1 kronologisk, selv om RE 1 ble sluppet tidligere til GC. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Hvis du snakker om når spillene kom ut første gang er det følgende: 1, 2, 3, Code Veronica, Zero og 4. Tenker du på historie er det: Zero ,1 , første halvdel av 3, 2, andre halvdel av 3, Code Veronica, 4. Alle spillene er relativt bra, men RE1 (REmake) til GC og RE4 til Wii er hva jeg ville prioritert hvis jeg var deg. Endret 12. juni 2007 av kilik Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Er da rekkefølgen slik: 1 - Zero - 2 - 3 - Code Veronica - 4 - 4 Wii edition?Eller er det bare 1 og 4 som er noe bra? 8843859[/snapback] Selv synes jeg at alle spillene er steinbra. Faktisk er nummer fire det jeg liker minst. Det spillet har mye mindre handling enn de foregående spillene, ingen mystikk og stemning og heller ingen oppgaveløsning. Spenningen og anspentheten man følte i de forrige spillene er nesten ikke tilstede her i det hele tatt. Spillet er nærmere et rent actionspill om man samenligner dem. Slettes ikke et dårlig spill, men definitivt veldig annerledes. Personlig synes jeg at Code Veronica er det beste. Det er det eneste utenom firern som er i full 3D, og har den mest engasjerende historien jeg noengang har opplevd i et spill. Slettes ikke dyp som i Silent Hill, eller episk som et Zelda-spill. Men den formidles på en så god måte at jeg sitter på kanten av stolen igjennom hele spillet. Man bør dog ha spilt enern og toern før man spiller CE, for å få overblikk over alle personene og deres bakgrunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå