Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

helt ny pc, ingen bilder på skjermen.

Anbefalte innlegg

Har akkurat satt sammen min nye pc, og skrudde håpefull på elendigheten.... Kom inn i BIOS og fikk satt cdrom til boot#1, restartet og fikk opp instalasjonstingen på skjermen. formaterte hdd med NTFS filsystem og fikk startet opp installeringen. 1min etterpå stod den på kopierer filer 11% eller noe slikt, men ca 10 min etteråp stod den på det samme, så jeg tenkte den hadde hengt seg opp, så jeg slo den av og startetopp igjenn. Trykker på power knappen, venter-venter-veenter-veeeeeenter, men inget bilde på skjermen. etter gjentatte forsøk tar jeg ut allt som ikke trenges for boot og prøver på nytt, men uten hell. har nå prøvd utallige konfigurasjoner, men fremdeles ikke bilde eller respons på noen måte.

Maskinvare:

Intel C2D E6600

Asus P5N-E SLi

Inno3D Geforce 8800GTX

WD 250Gb SATA

Thermaltake Toughpower 750W

Crucial BallistiX PC6400 2Gb

Noen som har en løsning eller et forslag til en, så hadde dert vert fint!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror du bør bytte ut 8800gtx med et 8500gt. Da fungerer det helt sikkert  :thumbup:

8843612[/snapback]

Bytte hw er får vel vere ABSOLUTT siste løsning, da jeg fikk denne pcen i dag og ikke har lyst å bytte ut mitt elskede 8800GTX :love:

Ingen andre forslag?

Lenke til kommentar
Virker den heller ikke hvis du kobler fra HDD?

Hva med a resette CMOS? Ta ut batt i 10min

8843696[/snapback]

Har koblet fra HDD, DVD og allt annet som ikke trengs for POST.

Prøvd å resette CMOS, men ikke hatt batteriet ute i 10 min, sto at jeg kun trengte 5-10 sekunder i manualen. Men skal ta ut batteriet nå jeg og vente en stund :thumbup:

Lenke til kommentar
En BIOS reset pleier å hjelpe en del, altså flytt på jumperen ved batteriet for å resette cmos.

Ville gått over koblinger, og kanskje prøvd minnebrikkene i 2 andre slotter...

8843706[/snapback]

ALLE koblinger og slikt har blit sjekket og dobbeltsjekket og trippesjekket, minne har blitt prøvd i utallige "rekkefølger" men uten hell. :cry:

Lenke til kommentar

Har da satt i batteriet igjen, men fremdeles ingen reaksjon...

Noen andre med gode/bedre/brukbare forslag?

Edit: Virker som at viften på skjermkortet ikke slår ned farten på viften sånn som den gjorde første gangen, bare fortsetter i en evig syklus på full hevring..

Edit2: Har lagt merke til at det ikke er noen heatsink eller vifte av noen type på en brikke på hk'et, la med et bilde av den jeg mener.

Kom også på at den heatsinken som er på hk'et var utrolig varm da pcen hang seg opp første gangen. Er dette et problem eller er det slik med alle?

post-105398-1181665690_thumb.jpg

Endret av NoClueAtAll
Lenke til kommentar

Det er Southbrigde, eller sor-broen om du vil. Den pleier ikke trenge kjoling med mindre du overklokker mye.

Nordbroen, den du har passivkjoler pa, burde heller ikke trenge mer kjoling enn stock, med mindre du overklokker.

edit; uten bindestrek ja

Endret av Ståle
Lenke til kommentar
Stopper den på samme sted hver gang er CDen (sannsynligvis) ødelagt, den stopper opp siden den ikke klarer å lese en viss fil på CDen.

8843925[/snapback]

Etter den første gangen så har det ikke komt opp noe bilde på skjermen i det hele tatt, Dvs ingen POST ingen piip, ingenting i det hele kort sagt

Lenke til kommentar
ta alt ut av maskinen inkludert minne, start maskinen første gang med PSU, hovedkort, CPU og minne koble på høyttaler.

koble så til en ting omgangen og se hvor den "feiler".

8844084[/snapback]

nå tok jeg ut skjermkortet og allt annet untatt cpu hk og ram, ingen lyd fra høtaler eller noen ting...? bare susing fra cpu viften...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...