clawfing Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Har du prøvd med bare 1 ram brikke om gangen? da jeg skulle sette sammen denne maskinen startet alt men den bootet ikke. Da jeg prøvde 1 ram brikke om gangen funket det i 1 av de 4 ram slotene. Da fikk jeg et pip og maskinen bootet. Riktignok er hovedkortet sendt i retur pga det ikke funket skikkelig(bare 1 av 4 ram sloter funket og maskinen frøs etter 20-30 sec). Utrolig kjipt å få slike ting som dette, håper du finner utav feilen Lenke til kommentar
Mott Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Som sagt så har jeg forsøkt 1 og 1 rambrikke, og jeg har koblet til strømmen til CPU. Noen andre forslag. Hvikne andre måæter kan jeg teste hovedkortet på?? Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hei! Bare et lite tips. Gå over pin kablene (ledningene fra front-panel til HK en gang til og se at disse er koblet rett.. Har du montert maskinen selv? I så fall sjekk at CPU'en sitter riktig (Den passer kanskje bare en vei på ditt kort?) Og for all del... Har maskinen blitt kjørt uten vifte på CPU i noen minutter kan det være at CPU er svidd, men dette skal du kunne kjenne på lukt, og kunne se om du løfter den ut og ser på undersiden av den.Merk: Aldri røre pinnene! Heller ikke kontakt flaten på RAM brikkene! mvh Abbyss Lenke til kommentar
Mott Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg har bare koblet til power fra fronten, og den er koblet riktig. Men hvordan kan jeg skjekke om CPU eller hovedkort er gåent. Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Men hvordan kan jeg skjekke om CPU eller hovedkort er gåent. 8849306[/snapback] Som jeg beskrev i min forrige post, ved og ta ut CPU'en se og lukte på den. Lukter den sterkt av svidd elektronikk (har du kjent denne lukten før, er det umulig og ta feil av den :-) HK er det litt verre med, sjelden det er "synlige" sport at noe har røket, men du kan jo gå over og se etter svi merker rundt de forskjellige duppe dittene :-) Regner med at viften til CPU virker som den skal! Aldri fyr opp en maskin uten vifte på CPU! Edit: En ting du også kan sjekke, er om det er noe som borti HK på baksiden, fra platen det er festet på, det kan være en skrue, en opphøying vist kabinettet er ment for et annet type kort osv... Bare en tanke jeg har gjort meg... mvh Abbyss Endret 13. juni 2007 av Abbyss Lenke til kommentar
Mott Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Da har jeg sjekket CPU, og det virker som det ikke er noe gale med den. Da er det egentlig bare hk igjen Lenke til kommentar
Mott Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Ville dere sendt inn hovedkortet?? Lenke til kommentar
Mott Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Da har jeg funnet bøyde pinner på hk. Men kunne dette resultert i "symptonene" jeg fikk?? Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Ai ai ai... Det skal du nok ikke se lang vekk i fra, CPU er jo "hjernen" i maskinen. HAr du mulighet til og bøye de ut igjen uten og knekke dem? Kan være det løser seg nå da. Lykke til Lenke til kommentar
Mott Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Skal reklamere på det, som dere ser så er de bøyd to steder derfor er det mer tvilsomt at jeg har ødelagt de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå