ScrollLock Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Noen som vet hvor man får kjøpt Kicker 12" subwoofer i Norge? Skulle gjerne hatt 2x12" i kasse. Noen forslag? Lenke til kommentar
ScrollLock Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Ja, må nok det! =) Er ikke så mange som selger det i Norge? =S Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Joda, du finner det fint her i landet hvis du søker litt... Men kan du ikke begrunne hvorfor du MÅ ha kicker?? Det vil jeg gjerne høre nemlig, hehe.... Hvorfor betale mye for noe som låter helt jæ****? Men du har kanskje hørt det i bilen til en kompis eller noe, og det spilte så bra at du bare MÅ ha det?? Det finnes annet som låter MYE bedre, og som ikke koster noe mere Får være litt snill også da: http://www.x-tra.no/index.html?bizurl=%2Fe...3D258%23pid1363 http://strommen-bilradio.no/index.php?cPath=59_86 Lenke til kommentar
ScrollLock Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Nei, faktisk ikke jeg som skal ha kicker... En kompis som spurte om jeg visste hvor det var mulig å få tak i 2x12" Kicker, og det er ikke så mange plass man får tak i det...så jeg tenkte jeg kunne spørre her om tips =) Lenke til kommentar
ScrollLock Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Personlig har jeg aldri vært noe stor tilhenger av Kicker! Mye annet bra til, til en rimelig pris! =) Endret 12. juni 2007 av ScrollLock Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Joda, du finner det fint her i landet hvis du søker litt... Men kan du ikke begrunne hvorfor du MÅ ha kicker?? Det vil jeg gjerne høre nemlig, hehe.... Hvorfor betale mye for noe som låter helt jæ****?Men du har kanskje hørt det i bilen til en kompis eller noe, og det spilte så bra at du bare MÅ ha det?? Det finnes annet som låter MYE bedre, og som ikke koster noe mere 8846604[/snapback] Så Kicker låter helt jæ****?? Har du noen gang hørt et virkelig kicker anlegg eller har du hørt en kicker sub på en alpineforsterker montert i hattehylla på en sierra? Jeg har hørt mye bilstereo og vil si at det beste jeg noen sinne har hørt i bil er levert av kicker. Det var et komplett anlegg fra Kicker utenom headunit. Anlegget hadde bass, mye bass, med 2x 15". Men takket være trykk kabinett kasser og en rå forsterker var bassen utrolig presis og fast. ikke sånn slapp rånebass. I tillegg hadde du 2x5" bak for å gi middbass og løfte lydbildet. Foran var det 2x6,5" i vær dør og 1x3" mellomtone og en god diskant. Anlegget spilte sinsykt høyt men det som imponerte mest var at det hadde like god bånn og like mye "trykk" på lavt volum. Men du er kanske en av de som synes sony f.eks. er så kult. Det er så trist når de er på gatebil med sine superdyre biler med en stereo for en million penger og så vrenger det allerede på moderat volum. Eller er du kanskje en av de som digger RF?? Å det har jo halve norge så det MÅ jo kunne bråke mye når jeg skal råne!! Til slutt vil jeg si at det klart er vær sin smak og alle skal få ha en subjectiv mening, men ikke drit deg ut da.... Kicker er og har alltid vært et av de bedre iallefall sub merkene. Prøv en solobaric 10" i en knøtt liten kasse og du vil bli overasket! Endret 26. juli 2007 av tdipower Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Er da null problem å få tak i kicker i norge, mange plasser de selger det. De selger det til og med her jeg bor, i en knøttliten bygd på sørlandet. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Joda, du finner det fint her i landet hvis du søker litt... Men kan du ikke begrunne hvorfor du MÅ ha kicker?? Det vil jeg gjerne høre nemlig, hehe.... Hvorfor betale mye for noe som låter helt jæ****?Men du har kanskje hørt det i bilen til en kompis eller noe, og det spilte så bra at du bare MÅ ha det?? Det finnes annet som låter MYE bedre, og som ikke koster noe mere 8846604[/snapback] Så Kicker låter helt jæ****?? Har du noen gang hørt et virkelig kicker anlegg eller har du hørt en kicker sub på en alpineforsterker montert i hattehylla på en sierra? Jeg har hørt mye bilstereo og vil si at det beste jeg noen sinne har hørt i bil er levert av kicker. Det var et komplett anlegg fra Kicker utenom headunit. Anlegget hadde bass, mye bass, med 2x 15". Men takket være trykk kabinett kasser og en rå forsterker var bassen utrolig presis og fast. ikke sånn slapp rånebass. I tillegg hadde du 2x5" bak for å gi middbass og løfte lydbildet. Foran var det 2x6,5" i vær dør og 1x3" mellomtone og en god diskant. Anlegget spilte sinsykt høyt men det som imponerte mest var at det hadde like god bånn og like mye "trykk" på lavt volum. Men du er kanske en av de som synes sony f.eks. er så kult. Det er så trist når de er på gatebil med sine superdyre biler med en stereo for en million penger og så vrenger det allerede på moderat volum. Eller er du kanskje en av de som digger RF?? Å det har jo halve norge så det MÅ jo kunne bråke mye når jeg skal råne!! Til slutt vil jeg si at det klart er vær sin smak og alle skal få ha en subjectiv mening, men ikke drit deg ut da.... Kicker er og har alltid vært et av de bedre iallefall sub merkene. Prøv en solobaric 10" i en knøtt liten kasse og du vil bli overasket! 9149736[/snapback] Lol, drev nok med bilstereo før du var født, og JA jeg har testet det aller meste av kicker suber, og de er IKKE blandt de beste, langt ifra.... stiller vel omtrent i samme klasse som eldre cerwin vega.... Skal ikke diskutere om de er bedre en RF, for det er ikke noe å skryte av det heller.... Men skal du ha lydkvalitet, så kommer du ikke langt med kicker. Selvfølgelig så er det mye som er dårligere, men det er minst like mye som er bedre Men er du fornøyd med det, så er jo det bare fint... Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Noen som vet hvor man får kjøpt Kicker 12" subwoofer i Norge? Skulle gjerne hatt 2x12" i kasse. Noen forslag? 8843452[/snapback] Jeg har sett bilradiospesialisten i kristiansand har en god del inne, både 10" og 12". Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Lol, drev nok med bilstereo før du var født, og JA jeg har testet det aller meste av kicker suber, og de er IKKE blandt de beste, langt ifra.... stiller vel omtrent i samme klasse som eldre cerwin vega.... Skal ikke diskutere om de er bedre en RF, for det er ikke noe å skryte av det heller.... Men skal du ha lydkvalitet, så kommer du ikke langt med kicker. Selvfølgelig så er det mye som er dårligere, men det er minst like mye som er bedre Men er du fornøyd med det, så er jo det bare fint... 9162529[/snapback] Nå vet jeg ikke når du er født, men har vel mine tvil om det første utsagnet. Har selv drevet med bilstereo og bygd hjemme hifi de siste 15 årene så.... At kicker stiller i samme klasse som cv er etter min mening også bare BS. Har du noe eksempel på et merke som i følge deg ER bra da? Virkelig spent nå. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Finnes masse bra der ute... feks Seas lotus, Dynabel DY9812, DD osv Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Lol, drev nok med bilstereo før du var født, og JA jeg har testet det aller meste av kicker suber, og de er IKKE blandt de beste, langt ifra.... stiller vel omtrent i samme klasse som eldre cerwin vega.... 9162529[/snapback] Ike diss cerwin vega. Har en nyere stroker 12" som virkelig røsker Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Finnes masse bra der ute... feks Seas lotus, Dynabel DY9812, DD osv 9174874[/snapback] Ante meg vel at den kom ja. Lurer på om du har provisjon fra Eltek. Har selv Seas basser, dog hifi basser i mine stue høyttalere. Og produktene deres er virkelig HIFI kvalitet. men det jeg har hørt av disse bilproduktene så har de ikke "amerikansk" lyd som jeg personlig liker. Så finnes det noe annet en eltek produkter som er bra da? Ellers ser jeg de dynabel bassene også går i små kasser, og det er jo bra. Personlig synes jeg både Kicker og Soundstream basser låter tøft. Og Cervin som har litt "se og hør effekt" må jeg innrømme spiller vilt! Dog mye hifi lyd har jeg vel ikke hørt fra sistnevnte. Focal har jo noen knall frontsett. Og ellers er jo Earthquake subbene tøffe da.. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Hertz, morel, focal... 9175247[/snapback] De ligger også godt oppe i topsjiktet ja... Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Finnes masse bra der ute... feks Seas lotus, Dynabel DY9812, DD osv 9174874[/snapback] Ante meg vel at den kom ja. Lurer på om du har provisjon fra Eltek. Har selv Seas basser, dog hifi basser i mine stue høyttalere. Og produktene deres er virkelig HIFI kvalitet. men det jeg har hørt av disse bilproduktene så har de ikke "amerikansk" lyd som jeg personlig liker. Så finnes det noe annet en eltek produkter som er bra da? Ellers ser jeg de dynabel bassene også går i små kasser, og det er jo bra. Personlig synes jeg både Kicker og Soundstream basser låter tøft. Og Cervin som har litt "se og hør effekt" må jeg innrømme spiller vilt! Dog mye hifi lyd har jeg vel ikke hørt fra sistnevnte. Focal har jo noen knall frontsett. Og ellers er jo Earthquake subbene tøffe da.. 9175805[/snapback] Dårlig med provisjon, men får en fin rabatt da, men det gjør jeg uansett om jeg "reklamerer" eller ikke.... MEN, jeg har testet så og si alt av bilstereo fra Eltek opp gjennom årene, så jeg vet litt om hva som er bra av det de har.... samtidig så har jeg også testet masse andre fabrikat, så jeg har fått litt erfaring opp gjennom tiden... Men ikke alt hos Eltek er i toppklassen da, det skal sies, men seas lotus er noe av det bedre når det gjelder lydkvalitet, og Dynabel DY9812/15 er et ganske heftig element, med enormt trykk, og rimelig bra lydkvalitet... Selvfølgelig finnes det andre bra produkter, men jeg ser jo at jeg kun nevnte ett "ikke" eltek produkt... men han under meg nevnte litt flere da Mener selvfølgelig ikke at cerwin og kicker osv er dårlig, bare at de 2 merkene ikke har så bra lydkvalitet, og gjerne blir litt "stygge" i bassen.. men bevares, det finnes da merker som er mye dårligere også Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Dårlig med provisjon, men får en fin rabatt da, men det gjør jeg uansett om jeg "reklamerer" eller ikke.... MEN, jeg har testet så og si alt av bilstereo fra Eltek opp gjennom årene, så jeg vet litt om hva som er bra av det de har.... samtidig så har jeg også testet masse andre fabrikat, så jeg har fått litt erfaring opp gjennom tiden... Men ikke alt hos Eltek er i toppklassen da, det skal sies, men seas lotus er noe av det bedre når det gjelder lydkvalitet, og Dynabel DY9812/15 er et ganske heftig element, med enormt trykk, og rimelig bra lydkvalitet... Selvfølgelig finnes det andre bra produkter, men jeg ser jo at jeg kun nevnte ett "ikke" eltek produkt... men han under meg nevnte litt flere da Mener selvfølgelig ikke at cerwin og kicker osv er dårlig, bare at de 2 merkene ikke har så bra lydkvalitet, og gjerne blir litt "stygge" i bassen.. men bevares, det finnes da merker som er mye dårligere også 9176027[/snapback] Tror vi kan være enige om at vi ikke blir enige her. Jeg synes fremdeles at kicker har gitt meg den beste lytteopplevelsen innen bilstereo. bilen som gikk av med seieren det året var en RF bil med pioneer headunit. den spilte utrolig høyt og sikkert godt, men det var en så utrolig kald og hard lyd at for min del var det ille å høre på. Men dette er jo litt subjektivt igjen, og det vil det vel alltid være. Cervin Vega kan jeg være enig i ikke har den mest hifi bassen men jaggu kan de flytte luft! Tåler "bank" gjør de å. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Men ikke alt hos Eltek er i toppklassen da, det skal sies, men seas lotus er noe av det bedre når det gjelder lydkvalitet, og Dynabel DY9812/15 er et ganske heftig element, med enormt trykk, og rimelig bra lydkvalitet... Hvor har du vært det siste året? er det noe jeg er skuffet over så er det prestasjonen til DY9812/15, ett element som ser ut som at det spiller bra, men som ikke gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå