frodozzer Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Ja, da kom jeg opp i religion muntlig. Problemstillingen jeg fikk var: Etikk i et pluralistisk samfunn. Du skal ta for deg emnet etikk og velge en aktuell etisk problemstilling som du skal drøfte og fordype deg i. Velg et etisk problem selv og lag en passende problemformulering. Søk å knytte løsningen din til livssyn som du synes er aktuell å koble inn. Så i de to neste dagene skal jeg arbeide med powerpoint og utarbeide en problemstilling. Grunnen til jeg skriver alt dette her er fordi jeg trenger et par tips og muligens eksempler som kan hjelpe meg på veien. Lenke til kommentar
maaseby Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hadde faktisk et prøveprosjekt om etikk for et par mnd siden, vi hadde om selvbestemt abort, snakket om fostervannsprøver, barn med downs syndrom osv. Problemstillingen vår tror jeg var noe sånt som om det burde være lov med selvbestemt abort, og så la vi opp til en slags "debatt" der en var for og en var mot, men det blir nok litt vanskelig på en eksamen :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå