eirikand Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 hei, jeg har en topcom wbr 611 trådløs router.Den kommer ikke opp på lista på datamaskinen, men virker hvis man kobler til med kabel, noe jeg gjør nå. Har prøvd å restartet den men virker fortsatt ikke , har min bærbare maskin stående på en "fast" plass 4-5 meter i fra routeren noe som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Logg inn på ruteren med kabel og sjekk at WLAN er aktivert. Evt reset tilbake til fabrikkinstillinger. Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Du skriver du har restartet den, men har du reSATT den? (typisk en liten knapp som det ikke skal være mulig å bare komme "borti") Det kan jo være noe så enkelt som at en litt oppegående bruker har konfigurert den og derfor skrudd av broadcasting av SSID Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 ja den har virket før, problemet kom først da en venn av pappa som jobber med it skulle sikre nettverket. har prøvd å resatt den, ja. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Er laptoppen din satt opp med riktig nøkkel og krypteringsteknologi (i henhold til oppsett på router), er evt. MAC-adresse lagt inn på router hvis MAC-filtrering er aktivert på router? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Kan være SSID broadcast som er slått av i router. Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Kan være SSID broadcast som er slått av i router. 8849659[/snapback] hvordan finner man det ut og hvordan fikser man det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Du finner det under WLAN. Det er nok bare et kryss som må fjernes eller legges til. Endret 13. juni 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 ssid broadcast sto på enabled. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 OK. Det enkleste er vel bare å resette routeren og konfigurere boksen på nytt? Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Er laptoppen din satt opp med riktig nøkkel og krypteringsteknologi (i henhold til oppsett på router), er evt. MAC-adresse lagt inn på router hvis MAC-filtrering er aktivert på router? 8849325[/snapback] aha der sa du noe. var ett eller annet vi stilte inn slik at den ikke kom opp på lista, men vi måtte skrive inn noe styr. har jo resat den så da burde den vel kommet opp? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Ja, da burde den komme opp med en gang. Fikk du i det hele tatt oppgitt passord til WLAN av denne "IT-fyren"? I noen tilfeller har jeg opplevd at man må holde reset knappen inne i et par sekunder før man samtidig drar ut strømmen. Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Ja, da burde den komme opp med en gang. Fikk du i det hele tatt oppgitt passord til WLAN av denne "IT-fyren"? I noen tilfeller har jeg opplevd at man må holde reset knappen inne i et par sekunder før man samtidig drar ut strømmen. 8850567[/snapback] jeg vet at den er resatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Og det funker fremdeles ikke? Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Og det funker fremdeles ikke? 8851244[/snapback] nope, kun med kabel. Lenke til kommentar
IP Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Mulig du trenger en firmware-oppgradering. Se her: http://www.topcom.net/downloads.php?cat=&catsub=76 "release notes: Wireless Enable/Disable bug fixed" IP Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Er kryptering Enabled på ruteren? Prøv først å få det til å virke uten kryptering, så kan du slå det på etter hvert som du får ting til å virke. Eller tau inn han "eksperten" som tukla med oppsettet og få han til å rette opp skadene han har forvoldt ... Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 jeg tror kansje rett og slett den er blitt ødelagt men funker fint som en "hub/switch". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå